Z obyčajného neobyčajné v podaní Michala Pastiera
Blok Michala Pastiera, zakladateľa reklamnej agentúry Zaraguza a kreatívneho riaditeľa firmy Exponea, bol poňatý veľmi prakticky, plný ukážok zahraničných kampaní aj prác z dieľne Zaraguza, pri ktorých hrala kreativita hlavnú úlohu.
Mišo Pastier ukázal účastníkom ADMA digital marketing academy rôzne postupy pri tvorbe kreatívnych konceptov. Ukázal rozdiely v kreatívnom spracovaní pre jednotlivé digitálne kanály, ako by mal vyzerať správny briefing na kreatívu a spolupráca s agentúrou. Ako sa to hovorí? Vďaka kreatívnemu prístupu, Zaraguza prináša svojim klientom ,,veľa muziky, za málo peňazí“, ako sa aj sami presvedčíte…
Dôvody, prečo sa zamerať na branding
- 21% zákazníkov vyskúša nový produkt len preto, že je od ich obľúbenej značky
- 49% zákazníkov zaplatí viac za produkt, ak je od ich obľúbenej značky
- viditeľnosť / odlíšiteľnosť od konkurencie
- investícia do budúcnosti v prípade krízy, problémov, príchodu konkurencie
- záruka splnených očakávaní nakupujúceho
- láka nie len zákazníkov, ale aj talenty
Meno hrá dôležitú rolu
Michal sa bavil na tom, že firmy ešte stále podceňujú silu názvu svojej podnikateľskej činnosti. Aj z tohto dôvodu založil firmu Go Bigname, ktorá firmám už od úplného začiatku pomáha budovať veľkosť svojím jedinečným brandom a jednotnou komunikáciou.
Pri výbere názvu by ste mali sledovať:
- domény
- ochranné známky
- kultúrny význam a vysloviteľnosť
- univerzálnosť pre rôzne použitia
- social mentions
- unikátnosť
- pripravenosť na marketingovú komunikáciu
Chocolate cake vs. Belgian Black Forest Chocolate cake
Po zmene názvu…28% vyšší predaj & 12% lepšia chuť 🙂 Neuveriteľné, že iný názov vie vylepšiť aj samotnú chuť, že?
Úlohou marketingu nie je informovať, informácie dnes už nefungujú. Úlohou marketéra je podávať informácie o produkte tak, aby boli konzumovateľné. Musia mať určitý benefit v podobe emócií alebo zábavy. Vždy sa snažte konvertovať informáciu na niečo atraktívne.
Hipsteri pijú popradskú
Zaraguza tvorí kampane pre značku Popradská káva. Kreatívnymi reklamami sa im podarilo „obsadiť“ pojem pravý kávičkár.
Zaraguza na kampaň využila kultúrny fenomén dnešnej doby – diferentáciu spoločnosti a native advertising (prirodzené šírenie bez reklamy) fungoval ako hodinky. Podarilo sa im kampaňou dosiahnuť viac ako 2 miliony vzhliadnuti s 1:30 minutovým videom, ktoré neodpovedá štandardom videí, ktoré fičia. Napriek tomu dosiahli dopozeratelnost 1:18 na Youtube.
Rexona s Rytmusom
Kampaň pre značku Rexona s Rytmusom je najúspešnejšou kampaňou v rámci tohto regiónu vôbec. Nepochádza z dieľne nikoho iného ako agentúry Zaraguza. Dôležité na nej bolo to, že by fungovala aj bez Rytmusa. Dobrá reklama musí byť dobrá sama o sebe, nemôže byť postavená iba na influencerovi. Opäť porušuje „zásady v online marketingu“ – trvá 2 minúty a na začiatku sa nič „akčné“ nedeje.
Riešiť racionalitu v reklame je hlúposť. Podľa Michalových slov v Zaraguze väčšinou racionálni nie sú. Občas sa im stane, že svojej reklame veria, no hneď nefunguje podľa predstáv, tak ju financujú aj z vlastných zdrojov, napríklad Fofola. A mali pravdu.:)
Ďalším skvelým príkladom, ako si získať zákazníka na svoju stranu, je kontentový seriál Škoda nezeptat se pre Škodu v Českej republike. Funguje aj mimo kampane, pretože sú tam užitočné rady a tipy, ako sa starať o svoj automobil. Tu je na prvom mieste užitočnosť, nie kreativita. Veľakrát vo videách herci reagujú na komentáre fanúšikov a ich dotazy. Youtube kanál Škody Česká republika tak získal 30 000 nových odberateľov, čím prekonali benchmarky aj z iných krajín.
A niekedy stačí zmysel pre humor…
Olympus
Na záver zlatá praktická rada od Michala Pastiera:
,,Nehovor mi, že si vtipný… povedz mi vtip. Nehovor mi, že si kvalitný, ukáž mi kvalitu.“
Veríme, že sa vám praktické ukážky z bloku o kreativite ADMA akadémie páčili. Najbližšie sa chystá blog o contente od Juraja Saska, zakladateľa agentúry Visibility.