Robiť prezentáciu je ako vytvárať reklamnú kampaň

DigiTips
Martina Ditrichová 18 december 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Robiť prezentáciu je ako vytvárať reklamnú kampaň

Zavŕšenie ADMA akadémie pozostávalo z prezentácií účastníkov pred porotou, ktorá udeľovala titul Master of digital academy garantovaný asociáciou. V porote sedel prezident ADMA Pavol Kubán, Juraj Sasko, CEO Visibility a Martin Woska, chief strategy & creative director TRIAD. Martin alias “Wosa” strávil s účastníkmi celý deň a pomáhal im s ich prezentáciami. Na začiatok poskytol výklad, ako správne prezentovať.

IMG 5906

Martin si publikum pripravil zaujímavým tvrdením…,,Možno neviete, ale public speaking je jeden z najväčších ľudských strachov. Máme smrť a potom rozprávanie na verejnosti.” Keďže účastníci akadémie posledný deň prezentovali svoje projekty nielen pred porotou, ale aj ostatnými účastníkmi, získal si ich plnú pozornosť.

Tipy & triky Martina Wosku

  • Zaujmite publikum.

Keď je nezaujímavá téma, snažte sa ju podať cez zaujímavé veci zaujímavým spôsobom.

  • Usmievajte sa.

To, čo funguje na predavačku v obchode, funguje aj na tisíce ľudí naraz.

Rachel Bilson Smile GIF - Find & Share on GIPHY

  • Vytunujte začiatok.

Prvé 2-3 vety si premyslite dopredu a veľmi konkrétne. Najmä ak sa jedná o stresujúcu záležitosť, pri ktorej sa treba na začiatku nakopnúť.

  • Prezentačný flow

Dýchajte a robte prestávky. Človek, ktorý rýchlo rozpráva, síce pôsobí múdro, no na druhej strane ho to môže stáť život, pretože to neudýcha. Prestávky vo vete okrem toho pridávajú vážnosť. Keď poviete niečo dôležité, prestaňte hovoriť… atmosféra zhustne a ľudia začnú dávať pozor.:)

  • Mostíky

Premyslite si premosťovanie na nasledujúce slidy predom. Prezentácia musí byť kompaktná.

  • Očný kontakt

Neprezentujete powerpointu, ale ľuďom.

Watching I See You GIF by VH1 - Find & Share on GIPHY

  • Dokazujte kompetenciu.
  • Humor

Wosa prezradil, že do svojich prezentácií vkladá aj niekoľko slidov, ktoré by v nej ani nemuseli byť, iba za účelom pobavenia publika. Pridávajte slidy len tak pre zábavu. Keď sa ľudia smejú, je lepšia atmosféra a to vedie reťazovou reakciou až k úspešnej prezentácii.

  • Buďte prirodzení.

Nič nerobte na silu, pretože to bude na prezentácii očividné. Martin spomínal na svoju prvú prezentáciu pred 400 ľuďmi… povedal si, že bude vyzerať prirodzene, keď sa počas nej bude prechádzať. Keďže vykročil celkom rezko a celý čas neprestal, počas celej prezentácie sa dosť nachodil, zadýchal sa a pravdepodobne nepôsobil ani veľmi prirodzene.

  • Porazte nervozitu

Nervozita je fyziologická reakcia, takže to nie je ľahká úloha. No treba sa sám seba opýtať, čo také strašné sa stane, keď to pokašlete? Zamyslite sa – nič. Wosa: ,,Whatever, pohodička.”

Bored Over It GIF - Find & Share on GIPHY

  • Osobný minirituál

Každý by si mal nájsť vlastný rituál , ktorý mu pomôže byť pripravený. Martin prezradil, že si vždy pred dôležitou prezentáciou oblečie košeľu a keď už ide na stage, vyhrnie si rukávy. Pavlov reflex funguje… ,,Po čase keď som si vyhrnul rukávy, vedel som, čo robiť.“

  • Nácvik

Povedzte si prezentáciu nanečisto doma pred zrkadlom, partnerovi, kolegom, psovi či mačke. Prezentácia bude zaručene lepšia.

  • Nenechajte sa rozladiť.

Keď sa prezentácia technicky pokašle, nenechajte sa vyviesť z rovnováhy a pokračujte vlastnými slovami. Prezentujete vy, nie prezentácia.

  • Key message

Definujte si hlavnú vec, ktorú chcete, aby si publikum zapamätalo a tú sa im snažte vštepiť do hlavy.  Na konci to ešte raz spomeňte.

High School Teacher GIF - Find & Share on GIPHY

Ak niečo neviete, pokojne to priznajte. V našej brandži “máme šťastie”, že nezachraňujeme ľudské životy a môžeme si dovoliť nevedieť (niečo).

Martin Wozka z TRIADu poskytol okrem užitočných tipov účastníkom ADMA akadémie aj názorný príklad toho, ako by skvelá prezentácia mala vyzerať. 

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.