Digital marketing academy: Ako na médiá a plánovanie?

DigiTips
Martina Ditrichová 11 december 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / ADMA digital marketing academy / Digital marketing academy: Ako na médiá a plánovanie?

ADMA digital marketing academy sa pomaly ale isto blíži k záveru a naši študenti sa už nevedia dočkať, ako nový rok začnú s vytúženým titulom – Master of digital marketing. Majstrami v našom fachu by sa však nemohli stať bez vedomostí z oblasti médií a plánovania, ktoré im predal Jiří Korpa-Ondo, odborník z Digiline.

IMG 5138

Pre správne pochopenie aktérov a vzťahov v mediálnom plánovaní

Snímka obrazovky 2018 12 11 o 15.24.40

V kategórii sociálne siete dominuje Facebook so svojimi viac ako 2 miliardami aktívnych užívateľov mesačne. Po ňom nasleduje Youtube s 1 900 000 000, ktorý ako sme si vysvetlili v bloku o social media spadá do tejto kategórie, a na 3. priečke sa nachádza stále populárnejší Instagram s rovnou miliardou užívateľov za mesiac.

To, aké sú sociálne siete populárne dokazuje aj fakt, že v rebríčku najnavštevovanejších webov celkovo nájdeme hneď po Google, Youtube a Facebook s Instagramom na 5. priečke.

Weby, na ktorých sa rozhodnete prezentovať vašu reklamu, by mali korelovať s predmetom podnikania, aby zasiahli želanú cieľovú skupinu.

Zaujímavá štatistika “online populácie” na Slovensku

Snímka obrazovky 2018 12 11 o 13.41.41

Myslite na responzivitu, lebo stále viac ľudí chodí na web cez svoje smartfóny.

Snímka obrazovky 2018 12 11 o 13.42.38

Slovník základných pojmov

  • Placement = Umiestnenie reklamy
  • Impresia = Zobrazenie reklamy
  • CPM (CPT) cost per mile = Termín udávajúci cenu reklamného formátu za 1 000 zobrazení
  • CTR (click-through rate) = Koľko z celkového počtu, ktorí videli reklamu, na ňu aj kliklo
  • CPC (cost per click) aj PPC (pay per click) = Cena za jeden klik na reklamu
  • Cookie = Súbor na prehliadači užívateľa, pomocou ktorého sa identifikuje unikátny prehliadač užívateľa
  • Programmatic = Nákup reklamy naprieč celým internetom s cielením podľa histórie cookie
  • UU (unique user) = Unikátny užívateľ, ktorému zobrazujeme reklamu (UU=1cookie)
  • Reach = Celkový počet unikátnych užívateľov, ktorým bude doručený reklamný formát, alebo budú oslovení reklamnou kampaňou
  • Capping = Obmedzenie zobrazenia reklamy na jedného užívateľa
  • CPA/CPL (cost per action/lead) = Cena za vykonanú akciu užívateľom (nákup, prihlásenie, zanechanie kontaktu,…)
  • Engagement Rate = Označuje mieru zapojenia užívateľov. V prípade sociálnych sietí je to percento osôb, ktorým váš príspevok zobrazilo, následne naň klikli, označili páči sa mi to, pridali komentár alebo príspevok zdieľali.

Smerodajné dáta

  • Google analytics
  • MML (Median) Národný prieskum – najrozsiahlejšia štúdia o spotrebe viac ako 300 druhov výrobkov a služieb a 3 000 jednotlivých značiek s napojením na údaje o sledovanosti televízie, počúvanosti rádií, čítanosti tlače, práce na internete. To všetko je navyše doplnené detailnými dátami o životnom štýle. „Je online pre mňa vhodný?“
  • Data Analyzer (Median, platené)
  • CRM (dáta klienta)
  • Dáta tretích strán (operátori, government, médiá, inštitúcie)

Výber placementov doma

Snímka obrazovky 2018 12 11 o 15.35.38

Ďalej sme sa v rámci bloku Médiá a plánovanie venovali cieleniu a vyhodnocovaniu. Keďže je to pomerne obsiahla téma, nezostal nám na ňu priestor v našom ADMA blogu. Každopádne môžete sledovať web našej akadémie a zvažovať prihlásenie.:)

Na záver si môžete pozrieť cyklus vyhodnocovanie ROI (návratnosť investície)

Snímka obrazovky 2018 12 11 o 15.42.37

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.