Contentové formáty: social media, media plán & podstránky

content marketing
Martina Ditrichová 27 október 2021 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Contentové formáty: social media, media plán & podstránky

Azda najdôležitejším kanálom, prostredníctvom ktorého môžete šíriť svoj obsah do sveta, sú sociálne siete. V roku 2020 bolo na sociálnych sieťach aktívnych aspoň raz za mesiac odhad. 3,23 mld. používateľov, čo predstavuje 80,7 % používateľov internetu. Pandémia pomohla zvýšiť počet používateľov vo všetkých svetových regiónoch a Facebook, ktorý zostáva najväčšou sociálnou sieťou, rok 2020 ukončil s 1,9 mld. používateľov.

Ako vytvárať pútavý obsah na sociálne siete? 

Kedy sa zvyčajne pripájame na sociálne siete? Keď sa nudíme, čakáme na niečo a chceme vyplniť čas novinkami o našich známych, aktualitami a zaujímavými informáciami. Kľúčom k pozornosti užívateľa je krátky, informačne nabitý a zábavný obsah. Značky by mali na sociálnych sieťach vytvárať pre ľudí obsah, ktorý ich pobaví alebo naučí niečo nové. Napríklad tým, že so svojimi zákazníkmi zdieľajú svoju prácu, postupy, informácie “zvnútra”, ktoré by potenciálneho zákazníka mohli zaujímať. Prípadne zdieľajte život vo vašej kancelárii, toto by mohlo osloviť potenciálnych nových kolegov. Bez pripravenej content stratégie sa do tvorby obsahu nepúšťajte. Ako na to, zistíte v článku na blogu ADMA z minulého týždňa.

Prečo byť na sociálnych sieťach? 

  • Sociálne siete zbierajú veľmi presné informácie o záľubách a životnom štýle každého z nás. To nám umožňuje veľmi presne cieliť reklamu. 
  • Barack Obama vyhral voľby vďaka sociálnym sieťam. Jeho kampane boli prispôsobené konkrétnym preferenciám a záujmom voličov. Dnes sa voľby dejú výhradne v online.
  • Nemáte kapacitu tvoriť hodnotný obsah? Nevadí.
  • Množstvo značiek využíva len banerové kampane na sociálnych sieťach. Využívate presné cielenie a remarketing, kedy sa pripomínate zákazníkom, ktorí boli na vašom webe nejakú dobu, prípadne komunikujete na vašich priateľov, ktorí majú radi značku. 

Neviditeľné príspevky

Málo firiem vie vytvárať zaujímavý obsah pre sociálne siete. Nebuďte nešťastní, že vaše príspevky majú mizivé interakcie. Ak príspevky na sociálnych sieťach nepodporíte rozpočtom, vidí ich len 1% vašich fanúšikov. Každý príspevok podporte aspoň 10-15 Eur, inak je zbytočné príspevky vytvárať, lebo ich nikto nevidí. 

Ktoré sociálne siete v roku 2021? 

V roku 2020 bol Facebook najpopulárnejšia sociálna sieť. Jej mesačná návštevnosť bola 2,8 miliardy ľudí, pričom viac ako 80% ľudí prichádzalo cez mobily. 

Podľa štatistiky je v roku 2021 najviac ľudí na Facebooku. Druhou sieťou je Youtube. Treťou je WhatsApp. Na Instagrame je necelá polovica ľudí a je až piatou najnavštevovanejšou sociálnou sieťou. 

Ktorá sociálna sieť je najlepšia na predaj? 

Ak chcete cez sociálne siete predávať, tak určite cez Facebook. Cez Automated Placement, umelú inteligenciu pretestuje, ktorý predajný kanál vám nosí najviac predajov. Pri EXIsporte nosí Facebook 90% konverzií a Instagram v priemere 10% konverzií.  

Ako napísať reklamný text na sociálne siete?

  • Zákazníci na sociálnych sieťach sú ako zombíci, ktorí browsujú internetom a vy ich naozaj musíte zaujať, aby nakúpili. 
  • Zamyslite sa nad tým, prečo by užívateľ mal kúpiť váš produkt. Predávate online kurz o fotení za 1000 Eur? 
  • Musíte zistiť, kto by mohol mať záujem o kurz? Kurz je celkom drahý. Mohol by sa hodiť ľuďom, ktorí sa chcú fotením živiť. Živíte sa fotením aj vy? Predávate fotky fotobankám? Pridajte váš príbeh, prípadne referencie spokojných zákazníkov. 
  • Super, máme tu biznis model, človek si video kúpi a zároveň sa fotením začne živiť. 
  • Na internete je množstvo návodov zadarmo. Vymedzte sa voči tejto možnosti. Na internete je množstvo návodov a rád zadarmo, toto video vás prehľadne v 50 hodinách naučí vytvárať
  • fotky, ktoré začnete predávať vo fotobankách. 

Aké fotky zdieľať?

  • Inšpirujte sa z časopisov, tvár človeka funguje oveľa viac ako len fotka predmetu. Aj preto sú influenceri takou silnou zbraňou na sociálnych sieťach. Zároveň heat mapy ukazujú, že pozornosť človeka smeruje tam, kam sa pozerá osoba na fotke.
  • Ak predávate produkty, skúste ich odfotiť z rôznych uhľov. Umelá inteligencia za vás vyberie ten, ktorý najviac funguje. Pri komunikácii pre Suzuki sme zistili, že autá zozadu majú väčší “výtlak” ako autá spredu. 
  • Skúšajte, testujte a používajte umelú inteligenciu, ktorá spraví prácu za vás a zo stoviek kombinácií reklám vyberie tú najlepšiu.

Média plán

Poznáte to, ak máte niečo naplánované na menšie kroky, väčšinou sa to uskutoční. Rovnako je to aj s média plánom. Ak vytvoríte detailný plán pre komunikáciu na daný rok, je oveľa pravdepodobnejšie, že sa uskutoční. Kolegovia si vedia príspevky vytárať v predstihu a v období, keď nie sú tak zavalení prácou.

Ako vytvoriť média plán?

Všetkým aktivitám, ktoré budete v danom roku robiť priradíte rozpočet a časový harmonogram. Prvý média plán je najťažší, ďalšie roky už budete len optimalizovať na základe očakávaných výsledkov.

Predajné podstránky

Predajná podstránka – na čo slúži? – Stránka, kam sa posielajú ľudia z platených reklám. Stránka slúži na to, aby ľudí zaujala. Väčšinou si pozerajú 2-3 konkurenčné weby – preto náš web musí byť najdôveryhodnejší a musí zaujať.

Čo má predajná podstránka obsahovať?

  1. Hlavný banner – ten by mal obsahovať neodmietnuteľnú ponuku, najlepšie časovo ohraničenú, aby sme ľudí rozhýbali a aby vykonali akciu.
    Taktiež by mal obsahovať CTA tlačidlo – jasná a pútavá výzva k akcii. Dôležité je, aby bolo tlačidlo farebne zvýraznené a aby si ho zákazník všimol.
  1. Informácie o vás (Prečo nakupovať práve cez konkrétny e-shop) – Pri nákupe cez internet si pozeráme v priemere 2-4 weby a porovnávame si e-shopy. Dôveryhodnosť e-shopu je jedným z najdôležitejších parametrov.

Dôveryhodnosť komunikujete cez skúsenosti a kompetencie.

Povedzte zákazníkom, prečo by mali nakúpiť u vás. Zákazník to nevie a ani nebude tráviť hodiny na vašom e-shope, aby to zistil. Zákazníci si vždy vyberajú z viacerých webov. Čím je web “blbuvzdornejší”, tým viac predáva. 

Predajte sa

Komunikujte prehľadne cez piktogramy a čísla, text musí byť skenovateľný. Doba sa zrýchľuje a sme stále povrchnejší. 

Povedzte, ako dlho ste na trhu. Vypočítajte približný počet predaných kusov za tú dobu. Ak podnikáte 20 rokov a ročne predáte 1700 produktov, tak máte viac ako 34.000 spokojných zákazníkov. Nie je to chvastanie, skôr to o vás niečo vypovedá. Určite neodporúčame klamať.  

Odkomunikujte výhody nákupu u vás na každej podstránke. Povedzte od koľko eur máte dopravu zadarmo, prípadne ako rýchlo tovar doručíte. 

Ak majiteľ vyberá osobne produkty v Taliansku a garantuje svojim menom, určite by ste to mali dokomunikovať. Prípadne, ak máte tak kvalitné produkty, že ponúkate doživotnú záruku, určite to dokomunikujte. 

Dôležité je, aby bol text prehľadný a ľahko skenovateľný – vhodné použiť odrážky, čísla, poprípade piktogramy.

  1. Počítadlo
    Ukážte ľuďom vaše výsledky/ponuku v číslach. Keďže ľudia web len rýchlo preletia a preskenujú/zastavia sa len pri najdôležitejších informáciách – je dobré dať na web počítadlo, ktoré zákazníka vyruší a pri ktorom sa zastaví. Ukážte zákazníkom osobné výsledky v číslach, napr.: Počet spokojných zákazníkov, počet rokov na trhu, počet predaného tovaru/poprípade počet tovaru na sklade, počet ocenení…
  1. Práce / produkty (poprípade najpredávanejšie produkty)
    Ukážte zákazníkom vaše reálne výsledky – vaše práce.  Aké produkty ste vytvorili? Ako ste svojou službou pomohli? Týmto im taktiež ukážete, čo môžu dostať v prípade, že sa rozhodnú nakupovať u vás.
  2. Referencie
    Pridajte na predajnú podstránku referencie od spokojných klientov – zvyšujú dôveryhodnosť webu. Ľudia sa najčastejšie rozhodujú na základe recenzií od iných zákazníkov.
  3. Google recenzie
    Sú najdôveryhodnejšie. Preto ich treba taktiež pridať na web. Platí, že čím viac recenzií, tým lepšie. Taktiež treba dávať pozor, aby hodnotenie nebolo 5 hviezdičkové – pôsobí to podozrivo.
  4. Klienti
    Ukážte potenciálnym zákazníkom akých máte klientov, s kým spolupracujete/ pre koho pracujete. Je to niečo, čo taktiež zvyšuje dôveryhodnosť webu.
  5. Kontaktný formulár
    Na koniec vždy treba vložiť kontaktný formulár, kde sú taktiež uvedené kontaktné informácie. Ľudia sú lenivý – keď sa dostanú na koniec stránky, nebude sa im chcieť na webe hľadať kontakt. Formulár slúži nato, aby zákazník mohol zanechať správu, poprípade nejaky dotaz.

Takto spravená predajná podstránka pôsobí dôveryhodne, čo sa páči vyhľadávačom aj priláka viac ľudí. To znamená, že sa zvýšia konverzie ako nákup, vyplnenie formulárov, zavolanie, atď…

Dnešná doba je veľmi rýchla – ľudia neklikajú – ľudia sú zvyknutí scrollovať – preto sa vytvárajú predajné podstránky, kde nájdu všetky potrebné informácie, ktoré chcú vedieť.

Budúci týždeň sa na ADMA blogu dozviete, ako tvoriť newslettre, ktoré nespadnú do spamu. Stay tuned.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com