Dôležitosť content marketingu – SEO, vlastný blog, kedy a ako tvoriť obsah?

adma
19 november 2021 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Dôležitosť content marketingu – SEO, vlastný blog, kedy a ako tvoriť obsah?

Ak chcú značky maximalizovať svoj potenciál organickej návštevnosti, dnes je už priam nevyhnutné koncepčne sa venovať tvorbe obsahu na web. Vzhľadom na vysoko konkurenčné online prostredie je dôležité, aby na webe vznikal kvalitný, unikátny a tematicky relevantný obsah informačného charakteru, čím sa daný web dokáže pozitívne odlíšiť od konkurencie, čo je aj základom SEO – optimalizácie pre vyhľadávače, aby bol web pre vašich potenciálnych zákazníkov ľahko nájditeľný.  

Dôvody, prečo tvoriť obsah na webe

  • Traffic na webe (SEO)
  • Zdieľanie na sociálnych sieťach
  • Konverzie
  • Dôveryhodnosť 

SEO ako alfa & omega webu

Cieľom tvorby contentu je z pohľadu SEO pokryť čo najširšiu škálu kľúčových slov a fráz a zvyšovať počet slov, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania. To je však iba špička ľadovca… tvorbou obsahu sa buduje aj povedomie o značke a content marketing môže podstatne zlepšiť dôveryhodnosť firmy ako takej. Vďaka tomu, že obsah môže poskytnúť užitočné odpovede, rady a tipy pre zákazníka.

Ako na vlastný blog?

Blog je veľmi efektívny spôsob získania nových návštev na web. Tvoriť obsah do blogovej sekcie by ste však mal systematicky a na základe dát. Výsledok publikácie článkov sa často dostaví až po dlhšom čase, a aj preto je potrebné počítať vopred s určitým úsilím na jeho tvorbu a nielen jednorazové napísanie zopár článkov s očakávaním davovej psychózy na webstránke.

Obsah na blog tvorte pravidelne s tým, že frekvencia pridávania závisí od segmentu. Minimálne sa však odporúča 1 – 2 články mesačne, aby si aj Google „všimol“, že web je aktívny a pridáva sa naň obsah, čo opäť môže pomôcť rankingu, tj. vyššej priečke vo vyhľadávači.

Vizuál blogu sa skladá najčastejšie najmenej z dvoch typov stránok:  

  • zoznam blogových príspevkov – tu je dôležitý nadpis, autor príspevku, dátum publikovania. Doplniť tiež môžete obrázok pre zlepšenie vizuálneho dojmu (titulný obrázok je najdôležitejší), názov kategórie, zoznam tagov s preklikmi, prípadne počet likov/komentárov k článku
  • detail blogového príspevku – Detail článku by mal obsahovať rovnaké informácie, ktoré boli spomenuté v zozname a samozrejme, samotný text. Je užitočné ak do článku vkladáte interné odkazy, ktoré návštevníka presunú na inú podstránku v rámci vášho webu, čím strávy dlhší čas na stránke.

Celý web, a teda aj blog, by mali obsahovať navigáciu, aby návštevník, ktorý sa dostane priamo na článok, vedel, že je na blogovom článku, pod nejakou kategóriou a vedel prípadne ísť o úroveň vyššie.

Ako a kedy robiť content do blogov, produkty a kategórie na web: 

Máme niekoľko základných typov obsahov, s ktorými sa stretávame na webstránkach. Či už sú to komerčno / informačné stránky produktov, navigačné stránky kategórií produktov alebo informačné obsahové časti ako napríklad blog, sekcia s často kladenými otázkami a mnohé iné.

Kritériá kvalitného obsahu 

  • spoľahlivý – zverejňujte iba pravdivé a dôveryhodné informácie
  • vzdelávací – naučte svojich čitateľov niečo nové a užitočné. Vďaka tomu budete dlhodobo získavať aj návštevnosť na stránku. Takýmto obsahom sú napríklad rady z  “fachu” vašej značky, ako napísať dobrý článok alebo vo všeobecnosti tvoriť kvalitný obsah pre web
  • originálny – nesnažte sa iba kopírovať konkurenciu, prinášajte pridanú hodnotu
  • zdieľateľný – ak sa s článkom vie čitateľ stotožniť, alebo ho zaujal natoľko, že sa rozhodne ho zdieľať, máte vyhraté 
  • dajte mu vlastný “charakter – vtipný, ironický, seriózny, edukatívny,…”

Proces tvorby kvalitného obsahu

admamdpi

zdroj: Visi e-book – Sprievodca content marketingom

Kľúčom sú kľúčové slová

Čo majú všetky typy vstupných stránok spoločné je fakt, že na správne pochopenie toho, čo by mali obsahovať musíme vychádzať z dát o vyhľadávaní jednotlivých kľúčových slov. Preto alfou a omegou každej obsahovej stratégie je komplexná analýza kľúčových slov a správne pochopenie jednotlivých zámerov a očakávaní, ktoré sa schovávajú za jednotlivými kľúčovými slovami.

Pri produktových stránkach môžu ľudí zaujímať napríklad cena, farebné varianty, technické údaje o samotnom produkte ako aj množstvo iných informácií. Pri stránkach kategórií to sú zas rôzne druhy filtrácie, ktoré vieme na základe analýzy kľúčových slov správne zapracovať do ich obsahových častí a podporiť tak aj UX samotného webu.

Pri čisto informačných typoch stránok zas máme niekoľko spôsobov, ako ich zapracovať do obsahu. Na niektoré kľúčové slová je vhodnejšia skôr forma blogových článkov, zatiaľ čo na iné skôr sekcia často kladených otázok, návodov či slovník s definíciami pojmov.

Ako môžete vidieť, obsahová stratégia a v ideálnom prípade aj štruktúra celého webu by mala prichádzať až po vytvorení kvalitnej analýzy kľúčových slov a pochopení komplexných vzťahov v rámci segmentu, v ktorom konkrétny web pôsobí. Veríme, že sme vás týmto článkom presvedčili, že do obsahového marketingu sa v dlhodobom merítku oplatí investovať čas aj snahu – robiť to poriadne.

Autor článku
adma