Zoznám sa s porotou Digital PIE 2020
Digital PIE je unikátna súťaž digitálneho marketingu na Slovensku, organizovaná Asociáciou digitálnych marketinových agentúr (ADMA) v spolupráci so združením THE MARKETERS. Cieľom súťaže je prostredníctvom špecializovanej a kmeňovej poroty komplexne ohodnotiť najlepšie projekty v oblasti digitálneho marketingu vytvorené slovenskými subjektmi za uplynulý kalendárny rok. V našom článku vám predstavíme porotcov Digital PIE 2020.
Digital PIE má rovnako ako v predchádzajúcich ročníkoch tri hlavné kategórie. Poroty budú posudzovať výkon kampaní (Performance), originalitu nápadu (Idea) a ich spracovanie (Execution). V tomto ročníku pribudlo špeciálne ocenenie od IAB Slovakia – DIGITAL MEDIA SOLUTION, ktorého cieľom je oceniť a zviditeľniť inovatívne, hodnotné a úspešné digitálne mediálne riešenia z oblasti slovenského digitálu.
Členovia poroty
- zahraničný predseda poroty
Pavel Hacker, Managing Director, Bamboo Labs
Digitálnemu marketingu sa venuje už takmer 20 rokov. Pracoval v agenturách (Mather) Advertures, Havas Prague, BrandzFriendz, kde sa venoval novým formám komerčnej komunikácie ako virál, affiliate či performance marketing. V roku 2014 sa odsťahoval za dobrodružstvom do Ázie, kde spoluzaložil, riadil a predal digitálnu full-service agentúru BambooLabs. Okrem toho prednáša na FSV UK.
- v kategórii IDEA
Matej Valo, Senior copywriter, Elite Solutions
Matej pôsobí ako ,,hlavný vymýšľač“ v aktuálne tretej najlepšej digitálnej agentúre roka. Počas 8 rokov v Elite Solutions sa podieľal na desiatkach kampaniach, za ktoré získal 17 reklamných ocenení. Na kreatívnych prácach si cení najmä originalitu a netradičný uhol pohľadu na zadanie, nesmie sa však zabudnúť aj na funkčnosť a pochopiteľnosť u danej cieľovej skupiny.
Juraj Kováč, Creative director, THIS IS LOCCO
Juraj je kreatívny riaditeľ & partner THIS IS LOCCO a v reklame pôsobí 8 rokov. Copywriter, ideamaker, v minulosti občasný designér a šprtač do kódu. Má na konte ocenenia z Effie, Zlatého klinca, Digital Pie, PIAF, Zlatá Pecka, Cannes Young Lions. Známy svojou záľubou odhalovať reklamné plagiáty.
Andrej Csino, Creative & Strategy director, CORE4 Advertising
Andrej pracuje v marketingu už 18 rokov. Začínal ako ideamaker a počas vysokej školy sa stal spoluautorom jedinej študentskej agentúry Doctors, ocenenej na Klinci. Od roku 2010 pôsobí ako spolumajiteľ a creative& strategy director v agentúre Core4 Advertising. Andrej učí vlastný predmet na Katedre marketingovej komunikácie, založil poradenské združenie United Brand Advisors, porotcoval doma aj v zahraničí a získal ocenenia na Zlatom klinci, New York festivale, Piafe, Golden Hammer a prestížnom Facebook Studio Awards.
- v kategórii EXECUTION
Jakub Otčenáš, Managing Partner, Diorama
Jakub je dizajnér a spoluzakladateľ spoločnosti Diorama, ktorá sa špecializuje na komunikáciu a reklamu. Jakub má niekoľkoročné skúsenosti s projektami rôznych veľkostí doma a za hranicami od hudobného a módneho priemyslu cez reality až po finančný sektor. Aktuálne sa venuje vedeniu interného tímu a značkám, s ktorými Diorama spolupracuje. V práci dizajnéra sa zameriava na aplikáciu nových technológií, návrh používateľských rozhraní a na tvorbu značiek.
Simona Šebestová, Art director/Motion designer, PS:Digital
Simona, ako o sebe povedala, robí ako jedna z mála presne to, čo vyštudovala-animáciu a grafiku. Okrem toho sa začína v agentúre graficky starať o PS:Future, AR & VR a iné technologické vychytávky, ktoré budú podľa nej čoskoro budúcnosťou reklamy a marketingu. Ďalej sa venuje ilustrácii a momentálne sa snaží vyhradiť si svoj voľný čas na Black & White tvorbu.
Tomáš Šághy, CTO, RIESENIA.com
Tomáš Šághyje v RIESENIA.com prakticky od vzniku agentúry a patrí ku kľúčovým členom tímu. Svoje viac ako 14-ročné skúsenosti uplatňuje pri vývoji unikátnej platformy RSHOP, na ktorej sú postavené TOP e-commerce riešenia na mieru.
- v kategórii PERFORMANCE
Ján Laurenčík, Managing Director v Basta digital
Ján od roku 2018 vedie výkonnostnú marketingovú agentúru Basta digital. V oblasti marketingu má vyše 10-ročné skúsenosti. Významné skúsenosti má najmä z oblastí online reklamy, SEO a webovej analytiky. Ostatné 3 roky vzdeláva študentov Fakulty manažmentu a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky na UK v Bratislave. Stojí za organizáciou dvoch veľkých konferencií zameraných na digitálny marketing-PPCEE a SEO zraz. Ján je otcom piatich detí. Rád behá, bicykluje na ceste a skialpuje.
Marek Šulik, Marketer and Strategist, mareksulik.sk
Marek sa marketingu a reklame v online prostredí venuje od roku 2009. Počas tejto doby prešiel cez exekutívne, manažérske aj konzultačné pozície a skúsenosti z nich využíva pri tvorbe marketingových stratégií v online prostredí. Okrem toho sa venuje e-commerce marketingu, dátovej analytike alebo optimalizácii pre vyhľadávače. Ako Google Partners Trainer vzdeláva trh v oblasti webovej analytiky. Má rád funkčný marketing založený viac na dátach a reálnych skúsenostiach a menej na pocitoch a dojmoch.
Matej Tomašovský, Head of Performance Marketing (CEE), Berlin Brands Group
Matej dlhé roky zbieral skúsenosti v najlepšej performance agentúre roka 2019 RIESENIA,kde mal na starosti tím špecialistov, exekutívne spravoval kampane mnohýchklientov apracoval na rôznych projektoch. Napríklad pomáhal vstúpiť na trh operátorovi 4ka.Momentálne dohliada v BBG na udržateľný rast a návratnosť investícií desiatkam e-shopovpôsobiacim vo 8 krajinách CEE a Turecku. Má rád squash a nemá rád jedlo, ktoré mu nechutí.
- porotca zo strany klienta
Marek Kopča, Marketing & PR manager, Hyundai Motor Slovakia
Marek má z oblasti médií, digitálneho marketingu a e-commerce viac ako 15-ročné skúsenosti. Pôsobil v portáli Markíza.sk, IT spoločnosti Comsultia aj reklamnej agentúre Istropolitana Ogilvy. Bol tiež šéfom marketingu a digitálneho predaja v Union zdravotnej poisťovni a Union poisťovni, kde bol ako člen core tímu zodpovedný za marketing a predaj. Spoluzakladal digitálnu poisťovaciu značku Onlia. Od roku 2017 vedie marketing a PR automobilovej značky Hyundai na Slovensku. Zároveň je členom občianskeho združenia Ľudia z marketingu.
- porotca z médií
Miroslav Švec, kurátor content curated portálu Marketeris.sk prevádzkovaného spoločnosťou MARKETERS, s.r.o.
Miro Švec od roku 2008 pôsobí v prieskumnej a neuromarketingovej agentúre DICIO Marketing zameranej na komplexný marketingový prieskum, kvalitatívne výskumné metódy, neuromarketing amapovanie emócií. Patrí tiež medzi zakladateľov spoločnosti MARKETERS, ktorá už 10 rokovorganizuje Rulezz konferencie a od roku 2018 prevádzkuje curated marketingový portál Marketeris.sk, kde pracuje ako kurátor obsahu.
- člen správnej rady IAB
Viliam Papšo, Omnicom Media Group
Viliam sa v online reklame pohybuje viac ako 5 rokov. V súčasnosti je vedúci digitálneho tímu v rámci agentúr nadnárodnej skupiny Omnicom Media Group na Slovensku, čo mu otvára prístup k informáciám, trendom a nástrojom online marketingu na globálnej úrovni. Historicky začínal priamym, neskôr s programatickým nákupom displayovej reklamy. Aktuálne disponuje dlhoročnými skúsenosťami aj z oblastí ako PPC reklama, optimalizácia pre vyhľadávače, social, online PR a natívna reklama, mailing, e-commerce, strategické plánovanie a celkové naviazanie online reklamy na dátovú analytiku.
To boli členovia poroty na Digital PIE 2020. Viac informácií o súťaži sa dozviete v našom predchádzajúcom článku alebo na webe súťaže.
Ešte stále sa môžete prihlásiť. Registrovať práce je možné do 3. februára 2019.
Slávnostné vyhlásenie víťazov spojené s afterparty sa uskutoční 6. marca tohto roka.