Tipy od porotcov, ako vyhrať Digital PIE 2025

digital pie 2025
28 január 2025
Úvod / Blog / Články / Tipy od porotcov, ako vyhrať Digital PIE 2025

Minulý týždeň sa konal online event pre prihlasovateľov – Webinár: Ako vyhrať Digital PIE 2025. Ak ste sa webinára nestihli zúčastniť, no máte ambície uspieť v prestížnej súťaži v digitálnom marketingu, naše zhrnutie dôležitých informácií a tipov od porotcov minulých ročníkov k prihláške vás zaručene poteší.

digital pie

V úvode webinára prezident ADMA Rasťo Bahurinský predstavil zmeny aktuálneho IX. ročníka súťaže.

Podrobnejšia definícia kategórií

  • presnejšie definovanie podkategórií v štatúte pomôže prihlasovateľom lepšie zvoliť podkategórie, do ktorých prácu prihlásiť
  • doplnenie referenčných (minuloročných víťazných) prác na inšpiráciu v rámci jednotlivých podkategórií
  • rozšírenie kategórie EXECUTION o podkategóriu AI

Povýšenie podkategórie KAMPAŇ

Podkategória „Kampaň“ posilní svoje postavenie “kráľovskej disciplíny” oproti iným súťažným podkategóriám a jej víťazi získajú v celkovom hodnotení DIGITAL PIE viac bodov.

Rasťo účastníkov webinára pripomenul zmeny z minulého ročníka.

4 samostatné poroty pre každú hlavnú kategóriu

  • Idea a Execution – posilnenie kredibility kategórii idea a execution kreatívcov z radov ADC, klientov a pod.
  • Performance – zložená z radov špecialistov na výkonnostný marketing, a to ako z agentúr, tak aj z radov klientov.
  • Digital Media Solution – zložená z členov IAB

Ocenenia PIE bez obmedzení

Aj v rámci jednej kategórie môžu viaceré práce získať zlatý PIE.

Ako prihlásiť prácu do PERFORMANCE by Libor Toporcer, Invelity

Výkon práce hodnotíme ako schopnosť dosiahnuť mimoriadne výsledky na základe zadania čo najefektívnejšie. Prihláška do tejto kategórie musí obsahovať jasné merateľné ciele, ktoré majú priamy vplyv na obchodné výsledky. Porota prihliada na využitie postupov a nástrojov optimalizácie kampane za účelom dosiahnutia výkonnostných cieľov.

Odporúčania od Libora

  • video case study maximálne 2 minúty
  • exaktné dáta bez omáčok
  • prezentácia s faktami
  • neverejný dokument pre porotu veľkou výhodou
  • popíšte vaše postupy, ak boli niečím inovatívne

Inšpirujte sa ocenenými prácami z minulého roka

Všetky ocenené práce Digital PIE 2024 nájdete TU.

Ako prihlásiť prácu do IDEA by Martin Polakovič, THIS IS LOCCO

Alebo ako predať ideu porote Digital PIE 2025? Kreativitu práce špecializovaná porota hodnotí z pohľadu originality nápadu, unikátnosti riešenia, prípadne neštandarného využitia technológie alebo média.

Odporúčania od Martina

  • snažte sa pochopenie vašej idey porote čo najviac uľahčiť a vyhnite sa siahodlhým esejám 
  • “vyhypujte” prácu pred súťažou na sociálnych sieťach, čo môže porotcom uľahčiť rozhodovanie a pochopenie prihlásenej idey
  • aj keď štatút uvádza maximálnu dĺžku case study 3 minúty, aj Martin odporúča trvanie do 2 minút, ideu predstavte v prvých 30 sekundách
  • jasne definujte problém a riešenie
  • kampaňový board prispôsobený kategórii – najlepší spôsob, ako predať ideu s jedným silným obrázkom

Príklad campaing boardu na inšpiráciu

FOTO: dandad.org

Ako prihlásiť prácu do EXECUTION by Vlado Slivka, MullenLowe

Exekúciu práce porota hodnotí ako remeselné prevedenie z pohľadu technológie, dizajnu, obsahu a copywritingu. Porota prihliada na práce, ktoré vynikajú inovatívnym využitím technológií, vizuálnym prevedením, precíznym či netradičným spracovaním obsahu.

Odporúčania od Vlada

  • konfrontujte svoju prácu s víťazmi minulého ročníka
  • pomôžte porote objaviť čaro vašej práce skvelou “kejskou”
  • snažte sa odlíšiť a zvážte každý detail, pomôžte si humorom či emóciami

Inšpirujte sa víťaznou prácou z minulého roka – Hokejová mrkva

FOTO: digitalpie.sk

Ako prihlásiť prácu do DIGITAL MEDIA SOLUTION by Daša Karpelová, IAB Slovakia

DIGITAL MEDIA SOLUTION sa od predchádzajúcich hlavných ocenení DIGITAL PIE líši tým, že o toto o ocenenie sa môžu uchádzať akékoľvek subjekty s kreatívnym digitálnym mediálnym riešením či inovatívnym projektom (nielen digitálne agentúry). V tejto kategórii porota neposudzuje iba digitálne kampane, do DMS spadajú tiež nový produkt, aplikácia, výskum,… 

Aké digitálne práce majú šancu uspieť?

  • vydavatelia – nový reklamný formát, tvorba – nový projekt/produkt, technológia/aplikácia, dáta a ich využitie
  • mediálne a digitálne agentúry – výskum, dáta, technológie, mediálne plánovanie, nákup mediálneho priestoru
  • technologické spoločnosti
  • zadávatelia reklamy – aplikácie, digitalizácia služieb/produktov, dáta/technológie

Cieľom tohto ocenenia je zviditeľnenie inovatívnych, hodnotných a úspešných digitálnych mediálnych riešení z oblasti slovenského digitálu. 

Odporúčanie od Daši

  • krátke výstižné video a sprievodný text, kde vysvetlíte, čo je na projekte inovatívne a hodnotné (nie informácie 1:1).
  • príležitosť ukázať riešenie s inovatívnym využitím AI

Inšpirujte sa víťaznými prácami z predošlých ročníkov

  • MINDSHARE – Metrika Attention v praxi digitálnych kampaní
  • Wavemaker by Zaraguza – TikTok inkubátor
  • PS: Digital – Promt To The Future
  • ETARGET – Letáky v online – budúcnosť efektívneho marketingového mixu

Novinka na záver – feedback od poroty

Zaujímavou novinkou tohto ročníka je spätná väzba od poroty na požiadanie. Pre časovú náročnosť sa zvažuje, že by sa to na úvod týkalo iba prvo prihlasovateľov. O možnostiach feedbacku k neoceneným prácam vás budeme v dohľadnej dobe bližšie informovať.

Termíny podania prihlášok do Digital PIE

Prihlasovatelia môžu bez obmedzení prihlasovať svoje práce do jednotlivých kategórií a podkategórií. Každá druhá a ďalšia prihláška má pritom znížený prihlasovací poplatok.

  • 14. januára – 9. februára (ADMA a členovia IAB: 169 EUR, non – ADMA: 189 €)
  • 10. februára – 5. marca (ADMA a členovia IAB: 189 EUR, non – ADMA: 219 €)

*každá ďalšia podkategória – 119 EUR

**cena za kategóriu Kampaň – 249 EUR

Celý záznam z ADMA webinára: Ako prihlásiť prácu do Digital PIE 2025 nájdete TU.

Podrobné informácie o pravidlách súťaže Digital PIE nájdete v Štatúte na webe digitalpie.sk. V prípade dotazov nás neváhajte kontaktovať e-mailom na sekretar@adma.sk. Už teraz sa tešíme na všetky výnimočné práce, ktoré prihlásite do aktuálneho IX. ročníka súťaže.

Autor článku
adma