Spýtali sme sa odborníkov z ADMA: Ako napísať CV, ktoré ma dostane na pohovor?

adma
Martina Ditrichová 19 marec 2021 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Spýtali sme sa odborníkov z ADMA: Ako napísať CV, ktoré ma dostane na pohovor?

Spoločne s odborníčkami z našich členských agentúr sme sa zamerali na to, ako by mal vyzerať životopis, ktorý obstojí v marketingovej digitálnej agentúre a posunie uchádzača na osobný pohovor. CV-čko, ako sa životopisu slangovo hovorí, je prvou osobnou vizitkou, ktorá sa dostáva do rúk potenciálneho zamestnávateľa. V článku predstavíme názory z ADMA agentúr, ako by mal vyzerať životopis úspešného uchádzača, minimálne v prvom kole.:)

  • Na čo v marketingových digitálnych agentúrach najviac dbajú pri výbere uchádzača?

Na otázku, na čo v agentúrach najviac dbajú pri výbere uchádzača, sa dámy zhodli, že pri prijímaní nového človeka do tímu, musí spĺňať niečo “nad rámec” reprezentatívneho životopisu. V tomto prípade je kľúčový samotný pohovor, kde sa ukáže, či funguje vzájomná chémia a či uchádzač zapadne do tímu.

Blažka Ambróz Sedrovičová, Managing Director PS:Digital

,,Za normálnych okolností, keď sme ešte všetci sedeli v office, tak nového človeka do tímu doslova vyberala celá agentúra. Možno je to zvláštne, ale s Peťom Šebom sme si povedali, že nám príde zvláštne, aby sme človeka vybrali “len” my dvaja, a potom ostatným povedali “kamaráťte sa s ním”. A tak v prípade, ak práve nehľadáme vyslovene seniorného človeka, uchádzač u nás musí absolvovať týždennú až dvojtýždňovú stáž, na základe ktorej sa k jeho osobnostným, ale aj pracovným schopnostiam vyjadria všetci. Na toto naozaj dbáme, lebo sme povestní našou dobrou atmosférou, skvelým tímom ľudí a to aj dôsledkom tohto prijímacieho procesu. Človek nemusí byť úplne hotový, ak má chuť učiť sa a zapadne medzi nás.” 

  • Aké atribúty by malo spĺňať CV uchádzača, ktorého pozvete na osobný pohovor?

Vlastnosti kvalitného CV sa líšia od konkrétnej pozície, na ktorú sa uchádzač hlási. Pri copywriterských pozíciach by už v CV a sprievodnom maile malo byť zrejmé, že uchádzač má “dar slova” a vie pracovať s textom. Životopis na grafickú pozíciu by mal byť na prvý pohľad esteticky zaujímavý a kreatívny. Zároveň je nesmierne dôležité prečítať si naozaj pozorne, koho agentúra hľadá a nepreceňovať svoje schopnosti. Ak sa hlásite na pozíciu seniora s minimom relevantných skúseností, nemôžete očakávať pozvánku na osobný pohovor. 

Maru Mitlíková, Managing Director, TRIAD

,,Záleží od práce, na ktorú sa uchádzač hlási. Životopis je vlastne výtvor a prezentácia toho človeka, a preto u copywriterov hľadám ich copywriterský prejav už v spracovaní CV. Grafik musí mať vizuálne krásne CV a account manager by ho mal mať pekne prehľadné. Neodporúčam životopisy vytvorené cez hotovú predlohu, pretože tým uchádzač dáva najavo, že hľadá jednoduché riešenie, nie unikátne či kreatívne riešenie. A TRIAD je kreatívna agentúra, jednoduché riešenia sú vždy jednoduché, ale málokedy tie ozaj cenné.”

  • Ako môže v CV zaujať človek (junior) bez praxe, ak nemá žiadne skúsenosti s digitálom?

V dnešnej dobe nemať žiadne skúsenosti s digitálom, aj keď som iba študent, je prakticky nemožné. Ak si študent a hľadáš si juniorský flek či stáž, v agentúre určite ocenia, ak si absolvoval online kurzy, prípadne skúšal tvoriť vlastné veci. Adept na pozíciu Social Media Specialist môže zaujať už svojím osobným profilom na sociálnych sieťach.

Anna Dzurjaníková, CEO Zaraguza 

,,Absolvent má veľa možností ako zaujať, či už je to motivačný list alebo netradičný spôsob self proma – namiesto CV prezentácia o sebe formou videa – v dnešnej dobe je veľa možností. Zároveň vždy sú plusové body, keď si uchádzač pozrie informácie o agentúre a jej posledných kampaniach. Prísť na pohovor pripravený je základ.”

  • Aké sú spoločné chyby uchádzačov?

Na spoločné chyby sme sa spýtali všetkých štyroch odborníčok z našich členských agentúr. Buď “smart” a pouč sa z chýb druhých ešte pred svojím prvým pohovorom.:)

Maru Mitlíková, TRIAD

,,Motivačný list, ktorý je napísaný tak všeobecne, že je jasné, že ho uchádzač rozosiela desiatkam iných agentúr. Motivačné listy všeobecne my od uchádzačov nevyžadujeme, ale niekedy nejaký dostaneme a zamrzí ma, keď v ňom žiadnu motiváciu nenájdeme po x minútach čítania. Ale na pozitívnu nôtu, úplne opačný princíp funguje výnimočne skvele. Ak chce ísť uchádzač do konkrétnej agentúry, ktorú má vysnívanú, urobí si research a „domácu úlohu“, vymyslí ako túto agentúru kreatívne a personalizovane osloviť, predbehne okamžite stovku iných životopisov. Keď nám príde do agentúry zásielka, ktorá je očividne urobená iba pre nás a vidíme, akú námahu si s tým človek dal, nedá nám nepozvať ho na kávičku.” 

Anna Dzurjaníková, Zaraguza

,,Uvedenie nepravdivých informácií o sebe a svojich skills je absolútne tabu. Ďalším negatívom môže byť príliš všeobecné CV a motivačný list, z ktorých je jasné, že prišiel hromadne viacerým agentúram.”

Blažena Ambróz Sedrovičová, PS:Digital

,,Pre mňa je absolútna STOPka, ak je e-mail nie motivačný, ale premotivovaný. Ak nám dnes pošle človek CV vo Worde, bez nejakej grafickej úpravy, tak vieme, že sa tomu naozaj nevenoval. Ďalšou stopkou je aj to, ak je zo sprievodného e-mailu zrejmé, že si o agentúre nic nenaštudoval, ale svoje CV posiela všade s rovnakým textom.” 

Miriam Holá,  SCR interactive

,,Určite nie – gramatické chyby a šablonovité CV (Europass).”

Už vieš, ako na napísanie životopisu a motivačného e-mailu, ktorý obstojí v digitálnych marketingových agentúrach. Teraz omrkni otvorené pozície, ktoré sú aktuálne voľné v agentúrach ADMA. Výber skôr seniorských pozícií nájdeš aj na našom webe v sekcii Voľné miesta v ADMA, zopár aktuálnych aj pre juniorov nájdeš na Pretlaku.

Aktuálne otvorené pozície v členských agentúrach ADMA na portáli Pretlak:

Prečo kopíkovať v PS:Digital? ✍️

Lebo budeš mať skúsených parťákov a šikovných kolegov 👩‍💻
Lebo budeš vymýšľať a…

Uverejnil používateľ PS:Digital Štvrtok 4. marca 2021

  • Net Success
share

Ak sa nestrácaš v dátach, nestratíš sa ani u nás.😉 Hľadáme Junior Performance Marketéra s chuťou púšťať sa do…

Uverejnil používateľ NetSuccess Štvrtok 18. marca 2021

share

Hľadáme skúseného social media špecialistu, ktorý má za sebou roky skúseností so správou sociálnych sietí! 📲 💬

Pokiaľ…

Uverejnil používateľ diorama Pondelok 15. marca 2021

share

Poď nám ukázať svoje skills ako account manager. Máme pre teba veľa práce, ale aj veľa zážitkov a nových skúseností. Ak si myslíš, že sa k nám hodíš, klikaj na odkaz a ozvi sa nám. 😎

Uverejnil používateľ ecake Piatok 5. marca 2021

share
Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com