Šialené content marketingové rady veľkých blogerov
Na vydávanie úspešného blogu nepotrebujete profesionálne nástroje. Niekedy stačí ísť spať.
My kreatívci máme s múzou veľmi napätú spoluprácu. Dennodenne ju trápime a staviame do ťažkých situácií, preto sa občas urazí a nechce sa s nami rozprávať. V časoch temna potom hľadáme inšpiráciu aj v kávovare alebo na prázdnej strane Wordu.
Nie sme v tom sami. Veľkí hráči to prežívajú tiež a chcú nám ukázať, že inšpirácia leží vždy tam, kde ju nečakáme:
Nezaujímajte sa o vašu branžu
John Jantsch je zakladateľ konzultačnej agentúry Duct Tape Marketing, vášnivý rozprávač a odborník na biznis. Inšpiráciu pre svoj obsah hľadá takto:
“Čítam články a knihy z totálne odlišných odvetví a hľadám v nich spojitosť s mojou branžou. V prieniku vždy nájdem idey, ktoré môžem neskôr použiť.“
Nepozerajte sa na seba
Chris Ducker – marketér, spíker, bloger. Svojim sledovateľom a klientom ponúka marketingové poradenstvo a dôležité digitálne rady:
„Keď natáčam video selfie kamerou, na lepiaci poznámkový blok si napíšem tri základné body. Papierik nalepím cez displej, takže keď sa natáčam neruší ma pohľad na seba samého a nestratím niť. Len stlačím nahrávanie a ide to samé od seba..“
Neberte sa vážne
Copywriterka a zakladateľka firmy Copy Hackers. Joanne Wiebe, v práci učí startupistov ako písať reklamné texty a tiež im ponúka svoje radikálne myšlienky:
„Neberte sa príliš vážne! Keď som začala blogovať, počítala som každý komentár, zdieľanie či lajk. Úplne som stratila tú radosť z písania. Bavte sa. Nepočítajte. Neporovnávajte. Radšej robte chyby a začínajte odznova, aj keby ste mali stratiť zopár falošných fanúšikov.“
Neinšpirujte sa
Karyn Greenstreet je biznisová koučka, malým firmám a podnikateľom ponúka konzultácie. Okrem toho veľa bloguje a čo sa týka písania, má úplne jasno:
„Jednoducho píšte. Vytvoriť si návyk na písanie je to najdôležitejšie. Čakanie na inšpiráciu vás pomaly zabíja.“
Choďte spať
Sean D’Souza pracoval v agentúre Leo Burnett, odkiaľ načerpal veľa skúseností a neskôr si založil vlastný biznis. Nazerá zákazníkom do hláv a dáva firmám vedieť, čo tam uvidel. Vám radí toto:
„Choďte spať. Ja spím omnoho viac, než kedykoľvek predtým. Aby som bol efektívny, nepracujem viac – iba spím. Schrupnem si počas dňa, nepracujem cez víkendy. Naplno pracujem aj oddychujem.“
Každý z týchto odborníkov má za sebou roky praxe a vedia, o čom hovoria. Počúvnite ich rady a dostaňte svoj obsah na vyšší level.
Autor: Laďo Macko
Tieto ponaučenia od svojich kolegov získal Copyblogger.