Digital PIE 2020: Kto zahviezdil v kategórii Performance minulý rok?

adma
Martina Ditrichová 18 január 2021 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Digital PIE 2020: Kto zahviezdil v kategórii Performance minulý rok?

Stále máte možnosť prihlasovať práce do súťaže pre digitálnych marketérov Digital PIE 2021. Na inšpiráciu sme pre vás pripravili ďalšiu sériu článkov, v ktorej si tentokrát zaspomíname na víťazov Digital PIEs a Nominees v jednotlivých kategóriách z posledného ročníka súťaže.

V tomto článku nájdete práce, ktoré uspeli v kategórii Performance na Digital PIE 2020. Kampane ocenené v tejto kategórii dosiahli mimoriadne výsledky, ktoré mali priamy a preukázateľný vplyv na obchodné výsledky. Porota tu prihliada na využitie postupov a nástrojov optimalizácie kampane za účelom dosiahnutia výkonnostných cieľov. Pri víťazoch Digital PIE nájdete explikácie špecialistov pre danú kategóriu z Kmeňovej poroty.

Víťazi Digital PIE 2020 v kategórii Performance

,,Spoločne s klientom rastieme už 3 roky po sebe. Za rok 2019 sme zvýšili výnosy z kampaní o 58 % pri znížení podielu nákladov na výnosoch (PNO), čo je v absolútnych číslach rast väčší než za predošlé roky. Čo nám však zásadne zlepšilo výsledky? Pred zimnou sezónou sme začali naplno optimalizovať kampane na zisk. Z hodnoty každej objednávky odčítame nákupnú cenu tovaru, poštovné a zľavy. Vďaka tomu kampane maximalizujú zisky namiesto výnosov.”

Matej Tomášovský, Head of Performance Marketing (CEE), Berlin Brands Group: ,,V roku 2019 klient zmenil pohľad na vyhodnovovanie kampaní a namiesto obratu sa sústredili na zisk. Zisk sa stal hlavnou metrikou, s ktorou pracovali v inzercii v Google a Facebook, čo im pomohlo udržať aj 3 roky po sebe krásny medziročný nárast ziskov.”

Naším hlavným cieľom bolo medziročne zvýšiť organickú návštevnosť z vyhľadávačov na Sport.sme.sk.

Vylepšili sme stratégiu z veľmi úspešného roku 2018 (+1 659 %) a zamerali sme sa viac na On-SERP SEO počas turnaja. Zoznam všetkých aktivít nájdete na: http://bit.ly/seo-aktivity

Aktivity sa pretavili do rekordnej organickej návštevnosti na Sport.sme.sk a absolútnej dominancie SME vo výsledkoch vyhľadávania na všetky relevantné výrazy. Medziročne dosiahla organická návštevnosť na Sport.sme.sk nárast o 134 % a oproti roku 2017 až o 4 216 %. Počet zobrazených stránok sa zvýšil o výborných 247 %, čo má priamy vplyv na zárobky z reklamy.

Ján Laurenčík, Managing Director, Basta digital: ,,Minuloročná Rising Star Mikuláš Prokop dokázal výborné výsledky vo zvyšovaní organickej návštevnosti SME.sk pomocou SEO ešte viac ako zdvojnásobiť. Nárast počtu čitateľov portálu SME.sk znamená nárast príjmov z reklamy čiže reálny vplyv na biznis. Z Mikuláša Prokopa sa stal nenahraditeľný článok pre samotné SM, a takisto trendsetter a autorita v oblasti SEO minimálne na stredoeurópskej úrovni. Práca je zaujímavá aj vďaka demonštrácii technických zručností, ako urobiť web tak, aby mu vyhľadávač Google rozumel. Obsadenie všetkých rôznych typov výsledkov v Google (obrázky, textové výsledky, správy, videá…) počas hokejových MS je priam učebnicové.”

Ako najlepšie vyskúšať KIA zážitok je jasné, predsa na testovacej jazde. Tá je jedným z dôležitých cieľov marketingových aktivít spolu s posilnením predaja skladových vozidiel.

Úlohu efektívne zvýšiť mieru tejto konverzie zveril klient do rúk agentúre Digiline, ktorá sa rozhodla v spolupráci s NetSuccess využiť reklamný systém INRES a jeho unikátny remarketingový SMART banner.

V porovnaní s jedným z tradične najefektívnejších performance kanálom Google Search sme dosiahli až o 245% vyššiu mieru konverzie, čím sa SMART banner stal bezkonkurenčne najkonverznejším kanálom celej kampane KIA. Doba strávená na stránke bola o 103% vyššia voči ostatným performance kanálom a miera dokončenia konfigurátora päťnásobok oproti dobre vyladenej kampani na Facebooku.

Marek Šulík, Marketer and Strategist, mareksulik.sk: ,,Prácu sme ocenili za unikátne využitie personalizácie v remarketingových kampaniach. Dynamické formáty reklamy mali výborné výsledky v miere interakcie aj v miere konverzie. Boli výnimočné aj vďaka prepojeniu na reálne skladové zásoby vozidiel a pozdvihli kvalitu kampane o niekoľko levelov vyššie.”

 

Nominees v kategórii Performance:

VÝZVA: Klient za nami prišiel v roku 2019 s ďalšou výzvou – znížiť podiel nákladov na obrate pod úroveň z minulého roka (9,04 %) a zdvojnásobiť obrat.

RIEŠENIE: Použili sme nové výkonnostné shopping kampane, zapli sme automatizáciu pomocou smart biddingu a s inzerciou sme začali skôr. Rozhodli sme sa využiť zvýšený objem vyhľadávania už počas septembra.

S klientom sme začali komunikáciu ohľadom správy kampaní a prišli sme s návrhom optimalizácie kampaní na zisk namiesto výnosov či PNO (podiel nákladov na obrate). Vďaka tomu sme medziročne zvýšili zisk z kampaní o 81,29 %, pri zvýšení mediálneho rozpočtu len o 59,70 %. Tento zisk má už odčítané mediálne náklady.

Prečo optimalizovať na zisk?

1) Klient používa dynamickú cenotvorbu na základe konkurencie. Predajná cena produktu, a teda aj marža sa mení na dennej báze. Práve preto je dôležité optimalizovať kampane na zisk.

2) Ošetríme vďaka tomu zľavy či cenu za dopravu, čo nám umožní sústrediť sa na skutočný zisk.

3) Umožňuje nám to identifikovať stratové produkty podľa ich ziskovosti.

Využívame Machine Learning pre optimalizáciu kampaní na zisk a ignorujeme výnosy a PNO. Sústreďujeme sa na maximalizovanie ziskovosti a návratnosti investície (ROI).

Našou úlohou bolo rásť v predajoch hlasových služieb na e-shope. To všetko pri saturovanom trhu, kedy ponuka všetkých hlavných hráčov je veľmi vyrovnaná.

Kľúčové výsledky nášho ročného úsilia:

  • 52,5 % medziročný nárast predajných transakcií hlasových služieb cez e-shop
  • 65 % medziročný nárast obratu predaja hlasových služieb cez e-shop
  • 3,2 % medziročný pokles sumy mediálnych investícií

E-shop nebol podporený žiadnou zásadnou ATL kampaňou, v porovnaní s predošlým rokom mal vo zvyšnej komunikácii 360° mixu porovnateľný priestor. Veríme, že za efektívnym rastom stojí konkurencieschopná ponuka a poctivá mediálno, analyticko, výkonnostná práca.

Chodia na výstavy, pozerajú katalógy, objednávajú telefonicky, ale určite nie sú online. Takí sú často zákazníci v očiach firiem z B2B segmentu. S SOS electronic sme si dali \“reality check\“, ktorý ukázal, že všetko je inak.

Aj vďaka trom rokom komplexného online marketingu v 35 krajinách sveta narástli tržby spoločnosti SOS electronic o 15%. Od exportných performance kampaní, ktoré zlepšili online predaj o 144%, cez content a budovanie povedomia o značke, SEO aktivity a kontinuálne zlepšovanie použiteľnosti webu. Kľúčom k úspechu je dobrá stratégia, komplexnosť aktivít a dlhodobá spolupráca.

To bol zoznam všetkých ocenených prác z hľadiska výkonu v minulom roku. Veríme, že vás víťazi a nominees Digital PIE 2020 inšpirovali. Už sa tešíme na úspešné a inovatívne práce, ktoré môžete prihlasovať do súťaže Digital PIE 2021 do konca februára na tomto linku. Užitočné informácie k prihláškam do jednotlivých kategórii nájdete na blogu adma.sk, kde sa tento týždeň objaví aj zoznam víťazov v kategórii IDEA v predošlom ročníku. Sledujte náš Facebook pre aktuálne informácie z diania Digital PIE.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com