Ako zažiariť v kategórii EXECUTION? Inšpirujte sa tipmi od porotcov a víťaznými prácami z Digital PIE 2023
V kategórii EXECUTION v súťaži Digital PIE zažiarite so skvelým prevedením kampane. Porota sa zameriava na remeselné spracovanie prác z pohľadu technológie, dizajnu, obsahu a copywritingu. Hodnotí, ako sú zapojené jednotlivé skilly agentúry – všíma si ľudí, ktorí na tých prácach pracujú a ako sú dotiahnuté jednotlivé aspekty projektov.
E ako EXECUTION
Každoročne tu uspejú kampane s inovatívnym využitím technológií, vizuálnym prevedením, precíznym či netradičným spracovaním obsahu.
Ako vyhrať PIE? 4 hodnotiace parametre
- Art a design direction
- Obsah a copywriting
- Technologické riešenie
- Konzistencia a komplexnosť
Kategória EXECUTION nie je iba o výnimočnom prevedení jednotlivých kampaní. Šancu získať PIE v tejto kategórii môže aj napríklad dlhodobá komunikácia pre klienta, ktorá ho posúva vpred v rámci trhu alebo prezentačný web s hodnotným obsahom, porota oceňuje taktiež výnimočné technologické riešenia.
Ak disponujete kvalitným backendom, programátorsky náročným riešením alebo implementáciou, ktorá síce nemá pekný frontend, no klientovi priniesla preukázateľné výsledky, kategória EXECUTION je presne pre vás.
Vypočujte užitočné rady od porotcu Peťa Šurína, ako dominovať v kategórii EXECUTION, ktoré odzneli na ADMA webinári.
Ktoré práce zažiarili svojím prevedením v kategórii EXECUTION v súťaži minulý rok?
Minuloroční víťazi zlatého PIE v kategórii EXECUTION
- FONTRAISING by TRIAD pre klienta VÚB Banka v podkategórii Art Direction / Design
Explikácia Kmeňovej poroty: Nedalo sa neoceniť túto pekne vymyslenú a hlavne zexekuovanú prácu. Mám rád také práce, keď sa art direction dostane aj za hranice softvéru. Pri tejto práci to niekto vymyslel, niekto vyrobil, niekto roztopil, niekto nafotil, potom spravil font a vo finále ho použil do printov a videa. Za mňa dosť dobré!
- MOJI MILÍ SLOVÁCI by Zaraguza pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategóriách Campaign a Sound
Explikácie Kmeňovej poroty:
Campaign – O kvalite tejto kampane hovorí fakt, že na Slovensku snáď neexistuje človek, ktorého by nezasiahla. Oživiť legendu, akou Július Satinský bezpochyby je, môže byť riskantné, no v tomto prípade a aj vďaka naozaj veľmi citlivej exekúcii to vypálilo výborne. Oceňujem aj to, že to neostalo „len“ pri peknom TV spote, ale idea kampane bola pekne rozohratá aj v online či offline. Kampaň ako lusk.
Sound – Ak verne „oživíte“ hlas Júliusa Satinského s využitím umelej inteligencie, ktorú ešte vyvinul ukrajinský startup, nie je o čom. Hádžem na zem pomyselný mikrofón a blahoželám k zaslúženému úspechu. Chcelo to veľa potu, určite aj sĺz ale výsledok či už v spote, rádio spote alebo aj na Soundcloude stojí za to.
- LEN TALENT NESTAČÍ by oh my DOT pre Slovnaft v podkategórii Nonprofit
Explikácia Kmeňovej poroty: Výborne zexekuovaná myšlienka postavená na skutočnom insighte. Kampaň neostala len pri údernom vizuále a prekvapivom videu. Tvorcovia ju rozohrali šikovne a adresne na ďalších online platformách. To prácu urobilo výnimočnou a zaslúži si ocenenie.
- OKAMŽITÝ POHOVOR by Hype pre Syncreon v podkategórii Out of the box
Explikácia Kmeňovej poroty: Táto práca na prvý pohľad ani nevyzerá tak, že by mala dostať nejakú cenu, do CTL v centrách sa agentúry snažia narvať veľmi veľa vecí pri každej kampani už dlhšiu dobu. Ale u mňa tu funguje insight, ktorý hovorí o tom, že je veľa ľudí, ktorí by aj prácu menili ale nechce sa im to riešiť, zatiaľ im to stačí, málo času atď. No a potom stretnete tento digitálny panel. Za mňa pekný pop up.
- NESPOKOJNÍ ZAMESTNANCI KAUFLANDU by THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko v podkategórii Video
Explikácia Kmeňovej poroty: Výrazná séria videí v štýle Mockumentary po stránke vizuálnej, zvukovej aj po stránke copywritingu. Pohľad cez optiku „nahnevaného zamestnanca“ to celé vygradoval. Hravo a vtipne napísané spoty, šikovne rozzáberované a postavené na uveriteľných insightoch jednoducho baví ľudí sledovať. To je pri online exekúcii kľúčové. Navyše sú spoty ľahko pretvoriteľné do krátkych formátov, čo je ďalším plusom.
Minuloroční víťazi strieborného PIE
- Neskúsiš, nevieš by Zaraguza pre Slovenská sporiteľňa v podkategórii Art Direction / Design
- Customize your world s Bejby Blue by THIS IS LOCCO pre Tatra banka v podkategóriách Campaign a TECH
- Hlas Nastenky: Neverte ruským rozprávkam by THIS IS LOCCO pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku v podkategórii Nonprofit
- Príď to zažiť by oh my DOT pre Cinematik International Film Festival v podkategórii Small budget
- Raffle In The Streets by Socialists pre KFC Slovensko v podkategórii Social media
- Nemíňaj litre na fast fashion by MUW Saatchi & Saatchi pre ČSOB v podkategórii Video
Minuloroční víťazi bronzového PIE
- Návod na použitie svojho tela by Socialists pre DNA ERA v podkategórii Art Direction / Design
- Láska na prvý dúšok by Zaraguza pre Baliarne obchodu Poprad v podkategórii Campaign
- V cudzom meste by THIS IS LOCCO pre Mareena o.z. v podkategórii Nonprofit
- Ktoré je najúspešnejšie nákupné centrum na Slovensku? Toto sú Nivy! (na TikToku) by PS:Digital pre NIVY centrum v podkategórii Social media
- Kávové beaty by Zaraguza pre Baliarne obchodu Poprad v podkategórii Sound
- Space Base metaverse by Zaraguza pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategórii TECH
- Giving Tuesday by endrius pre Nadáciu Pontis v podkategórii Video
To bol zoznam všetkých ocenených prác, ktoré získali PIEs v kategórii EXECUTION na Digital PIE minulý rok. Shortlisty a víťazné práce vo všetkých kategóriách nájdete na webe Digital PIE.
Ako na prihlášku do EXECUTION?
- stručná a výstižná video case study alebo prezentácia. Case study by nemala presiahnuť 2 minúty. Dôvod, prečo “si idete” po Digital PIE, by malo padnúť v prvej minúte, aj viackrát.
- pokiaľ máte zálusk na viacero kategórií, odporúčame vytvoriť samostatné case studies šité na mieru vybranej kategórii
- nehyperbolizujte, vyhýbajte sa floskulám a klišé, zostaňte vecní
- do popisu v prihláške dajte to najdôležitejšie a nezabudnite na sprievodné obrázky
- priložte odkazy
Prihlasovať práce do aktuálneho VIII. ročníka súťaže Digital PIE 2023 môžete do 6. marca priamo TU. Ak vás lákajú aj iné kategórie, prečítajte si naše tipy k prihláške a inšpirujte sa víťazmi PIE z minulého roka v kategórii PERFORMANCE alebo IDEA. Pre podrobnejšie informácie o pravidlách súťaže Digital PIE prejdite na Štatút súťaže.