Ako zažiariť v kategórii EXECUTION? Inšpirujte sa tipmi od porotcov a víťaznými prácami z Digital PIE 2023

digital pie
Martina Ditrichová 19 február 2024 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Ako zažiariť v kategórii EXECUTION? Inšpirujte sa tipmi od porotcov a víťaznými prácami z Digital PIE 2023

V kategórii EXECUTION v súťaži Digital PIE zažiarite so skvelým prevedením kampane. Porota sa zameriava na remeselné spracovanie prác z pohľadu technológie, dizajnu, obsahu a copywritingu. Hodnotí, ako sú zapojené jednotlivé skilly agentúry – všíma si ľudí, ktorí na tých prácach pracujú a ako sú dotiahnuté jednotlivé aspekty projektov. 

E ako EXECUTION

Každoročne tu uspejú kampane s inovatívnym využitím technológií, vizuálnym prevedením, precíznym či netradičným spracovaním obsahu. 

Ako vyhrať PIE? 4 hodnotiace parametre

  • Art a design direction 
  • Obsah a copywriting
  • Technologické riešenie
  • Konzistencia a komplexnosť

Kategória EXECUTION nie je iba o výnimočnom prevedení jednotlivých kampaní. Šancu získať PIE v tejto kategórii môže aj napríklad dlhodobá komunikácia pre klienta, ktorá ho posúva vpred v rámci trhu alebo prezentačný web s hodnotným obsahom, porota oceňuje taktiež výnimočné technologické riešenia. 

Ak disponujete kvalitným backendom, programátorsky náročným riešením alebo implementáciou, ktorá síce nemá pekný frontend, no klientovi priniesla preukázateľné výsledky, kategória EXECUTION je presne pre vás. 

Vypočujte užitočné rady od porotcu Peťa Šurína, ako dominovať v kategórii EXECUTION, ktoré odzneli na ADMA webinári.

Ktoré práce zažiarili svojím prevedením v kategórii EXECUTION v súťaži minulý rok?

Minuloroční víťazi zlatého PIE v kategórii EXECUTION

  • FONTRAISING by TRIAD pre klienta VÚB Banka v podkategórii Art Direction / Design

Explikácia Kmeňovej poroty: Nedalo sa neoceniť túto pekne vymyslenú a hlavne zexekuovanú prácu. Mám rád také práce, keď sa art direction dostane aj za hranice softvéru. Pri tejto práci to niekto vymyslel, niekto vyrobil, niekto roztopil, niekto nafotil, potom spravil font a vo finále ho použil do printov a videa. Za mňa dosť dobré!

  • MOJI MILÍ SLOVÁCI by Zaraguza pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategóriách Campaign a Sound

Explikácie Kmeňovej poroty:

Campaign – O kvalite tejto kampane hovorí fakt, že na Slovensku snáď neexistuje človek, ktorého by nezasiahla. Oživiť legendu, akou Július Satinský bezpochyby je, môže byť riskantné, no v tomto prípade a aj vďaka naozaj veľmi citlivej exekúcii to vypálilo výborne. Oceňujem aj to, že to neostalo „len“ pri peknom TV spote, ale idea kampane bola pekne rozohratá aj v online či offline. Kampaň ako lusk. 

Sound – Ak verne „oživíte“ hlas Júliusa Satinského s využitím umelej inteligencie, ktorú ešte vyvinul ukrajinský startup, nie je o čom. Hádžem na zem pomyselný mikrofón a blahoželám k  zaslúženému úspechu. Chcelo to veľa potu, určite aj sĺz ale výsledok či už v spote, rádio spote alebo aj na Soundcloude stojí za to. 

Explikácia Kmeňovej poroty: Výborne zexekuovaná myšlienka postavená na skutočnom insighte. Kampaň neostala len pri údernom vizuále a prekvapivom videu. Tvorcovia ju rozohrali šikovne a adresne na ďalších online platformách. To prácu urobilo výnimočnou a zaslúži si ocenenie.

Explikácia Kmeňovej poroty: Táto práca na prvý pohľad ani nevyzerá tak, že by mala dostať nejakú cenu, do CTL v centrách sa agentúry snažia narvať veľmi veľa vecí pri každej kampani už dlhšiu dobu. Ale u mňa tu funguje insight, ktorý hovorí o tom, že je veľa ľudí, ktorí by aj prácu menili ale nechce sa im to riešiť, zatiaľ im to stačí, málo času atď. No a potom stretnete tento digitálny panel.  Za mňa pekný pop up.

Explikácia Kmeňovej poroty: Výrazná séria videí v štýle Mockumentary po stránke vizuálnej, zvukovej aj po stránke copywritingu. Pohľad cez optiku „nahnevaného zamestnanca“ to celé vygradoval. Hravo a vtipne napísané spoty, šikovne rozzáberované a postavené na uveriteľných insightoch jednoducho baví ľudí sledovať. To je pri online exekúcii kľúčové. Navyše sú spoty ľahko pretvoriteľné do krátkych formátov, čo je ďalším plusom.

Minuloroční víťazi strieborného PIE 

Minuloroční víťazi bronzového PIE

To bol zoznam všetkých ocenených prác, ktoré získali PIEs v kategórii EXECUTION na Digital PIE minulý rok. Shortlisty a víťazné práce vo všetkých kategóriách nájdete na webe Digital PIE.

Ako na prihlášku do EXECUTION? 

  • stručná a výstižná video case study alebo prezentácia. Case study by nemala presiahnuť 2 minúty. Dôvod, prečo “si idete” po Digital PIE, by malo padnúť v prvej minúte, aj viackrát. 
  • pokiaľ máte zálusk na viacero kategórií, odporúčame vytvoriť samostatné case studies šité na mieru vybranej kategórii
  • nehyperbolizujte, vyhýbajte sa floskulám a klišé, zostaňte vecní
  • do popisu v prihláške dajte to najdôležitejšie a nezabudnite na sprievodné obrázky
  • priložte odkazy

Prihlasovať práce do aktuálneho VIII. ročníka súťaže Digital PIE 2023 môžete do 6. marca priamo TU. Ak vás lákajú aj iné kategórie, prečítajte si naše tipy k prihláške a inšpirujte sa víťazmi PIE z minulého roka v kategórii PERFORMANCE alebo IDEA. Pre podrobnejšie informácie o pravidlách súťaže Digital PIE prejdite na Štatút súťaže.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com