Ako uspieť v kategórii IDEA a ktoré práce vyhrali vďaka ústrednej myšlienke na Digital PIE 2021?

digital pie
Martina Ditrichová 19 január 2022 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Ako uspieť v kategórii IDEA a ktoré práce vyhrali vďaka ústrednej myšlienke na Digital PIE 2021?

V kategórii IDEA v súťaži Digital PIE vyhrávajú kampane s originálnym nápadom, nápadité, nevídané, prípadne také, ktoré neštandardne využili technológiu alebo médium. Dobrý nápad je na prvý pohľad viditeľný, no porota v tejto kategórii prihliada práve na digitálne prevedenie idey. Mať na začiatku dobrý nápad je základom kategórie IDEA na Digital PIE. Ak vás v rámci súťaže láka práve táto kategória, prečítajte si 10 tipov od bývalého porotcu Juraja Kováča, kreatívneho riaditeľa v agentúre THIS IS LOCCO, ako vyhrať IDEA Digital PIE.

Ako vyhrať PIE v kategórii IDEA? 

  1. Dobrá idea postavená na dobrom insighte
  2. Originálna idea, ktorú sme ešte nevideli
  3. Digitálna idea alebo prevedenie
  4. Inšpiratívna pre celú brandžu, reflektuje svetové trendy
  5. Case study – jasný cieľ, vytiahnuť to najlepšie, dobrá idea sa dá vysvetliť v jednej vete
  6. Kvalitná exekúcia – dnešné online kampane majú produkčnú kvalitu ATL
  7. Populárna – obľúbené u cieľovky, sharuje a likuje kampaň
  8. Inkasuje – spĺňa ciele klienta. Robíme reklamu, nie umenie.
  9. Komplexná – nevyhrávajú one off posty na Facebooku
  10. Sedí na značku – zapadá do dlhodobej komunikácie

Víťazi v kategórii IDEA na Digital PIE 2021

Borovička Borec sa rozhodla hovoriť o probléme agresivity v podnikoch nahlas. Na pomoc si zavolala toho najpovolanejšieho influencera – Attilu Végha – slovenskeho bitkárskeho šampióna. Attila prekvapivo učil Slovensko, ako sa nebiť.

Hodnotenie člena poroty Vojta Kósu

,,V dobe, keď má problém bez alkoholu pomaly viac Slovákov, ako s ním, je táto kampaň sviežim vánkom vo svete alko komunikácie. Pozitívny twist na jeden z negatívnych dôsledkov alkoholu v kampani funguje super, a to naprieč rôznymi kanálmi. Bonusom je vhodne zvolený influencer – fighter Attilka – ktorý je v komunikácii úplne ňuňu. A po tejto kampani sa mu to ani nebojím povedať do očí.” Vojto Kósa, Visibility

MAGNA je nezisková organizácia, ktorá skutočne zachraňuje životy najmä deťom v neskutočne rizikových oblastiach. Úlohou Istropolitana Ogilvy bolo mobilizovať nás, ľudí, ktorí máme všetko, aj keď si to často nemyslíme, aby sme aspoň trochou prispeli na tieto aktivity MAGNY.

A musíme uznať, že ľudia prispeli naozaj hojne. Kampaňou Skutočný pochod za život sme ich zaujali dokonca lepšie ako kedykoľvek predtým. Veď to uvidíte vo výsledkových grafoch.

Hodnotenie člena poroty Braňa Macka

Mám rád práce, ktoré menia moju perspektívu. Na jednej strane neexistujúci problém, ktorý sťažuje život, na druhej strane skutočný problém, ktorý nám dáva šancu niekomu zlepšiť život. Práve tento kontrast vo mne zanechal veľmi silný pozitívny dojem. Braňo Macko Ponyhouse

Kampaň sme postavili na insighte, že v čase kampane boli zavreté hranice a dlhodobé problémy s cestovaním. Rovnako ako my nemôžeme na dovolenku do zahraničia, nikto zo zahraničia sa nedostane k nám. Vytvorili sme online spot a komunikáciu na sociálnych sieťach v ktorej ľudia z exotických destinácií z celého sveta hovoria o tom, že by veľmi chceli ísť do Štiavnice, tento rok to však nepôjde. 

Návštevnosť rekreačných zariadení na Slovensku v mesiacoch jún až august klesla medziročne až o celú tretinu a návštevnosť domácich klesla na 88% minulého roka.

Neplatilo to pre región Banská Štiavnica, ktorá v sledovanom období dokonca dokázala rásť v návštevnosti domácimi o 14% s úmerným rastom počtu prenocovaní.

Tomuto faktu významne pomohla naša kampaň ktorá z malého budgetu necelých 12 000 dokázala vytĺcť ďalších 33 000 eur v hodnote získaných médií a zasiahnuť cez 2 milióny Slovákov.

Hodnotenie člena poroty Jakuba „Kuka“ Mazána

,,V tomto ročníku sme videli viac prác, ktoré sa zameriavali na tak tažko skúšaný segment, akým bol cestovný ruch a táto práca bola spomedzi nich najlepšia. Porota ocenila najmä, na tú dobu, veľmi správne zvolený insight o tom, že svetové krásy sa dajú vidieť aj u nás doma na Slovensku. Také krásy, ktoré by nám mohol závidieť doslova celý svet. Veľmi šikovná „low“ exekúcia potom už len podčiarkuje silu a správnosť nápadu.” Jakub „Kuko“ Mazán, Istropolitana Ogilvy

Zážitkovú agentúru sme predstavili skutočne netradične. Namiesto klasických beauty vizuálov, typických pre kategóriu, sme v sérii postrov ukázali to, že z tých najlepších adreanlínových zážitkov vám ostanú len pokazené selfies. Takto sme jasne vyrušili a zaujali.

Hodnotenie člena poroty Vojta Kósu

,,No aha, aké jednoduché! Z najlepších zážitkov si selfie nespravíte, rovnako ako nevyhráte ceny za prekombinované nápady či zložité explikácie. Veľmi sa mi páči banálne jednoduchá idea kampane a jej priama exekúcia, ktorá klientovi presne sedí a z jeho produktov robí kostru komunikácie. Nehovoriac o vizuáloch, ktoré balansujú na hrane zrozumiteľnosti, no sú o to pútavejšie.” Vojto Kósa, Visibility

Postavili sme školu v Minecrafte, v ktorej si každý mohol skúsiť vyriešiť úlohy z rovnakých predmetov ako na skutočných prijímačkách na strednú školu. Tými ich previedol youtuber Asimister.

Hodnotenie člena poroty Vojta Kósu

,,Takto sa to robí, do psej matere! Let’s Play je nielen moja asi najobľúbenejšia prihlásená práca, ale aj ukážkový príklad, ako využiť hernú platformu na propagáciu školy – a v tomto prípade dať potenciálnym študentom v ich prirodzenom online prostredí okúsiť, aká môže byť škola zábava. Ideálne zvolená platforma, ideálne použitie mechaniky, ideálny influencer, ťažko si viem predstaviť, ako takúto kampaň urobiť lepšie.” Vojto Kósa, Visibility

Pri príležitosti 30. výročia Martinusu sme vytvorili originálnu súťaž Prvé riadky, v ktorej sme vybrali ikonické prvé vety obľúbených príbehov. Vety sme premenili na autentické ilustrácie a z nich vznikla jedinečná súťaž pre knihomoľov. 30 ilustrovaných prvých viet skrývalo 30 príbehov, ktoré na mesiac zabavili čitateľov po celom Slovensku vo forme mesiac trvajúcej online súťaže, animovaných stories či livestreamu, počas ktorého ľudia hádali názov knihy v priamom prenose.

Hodnotenie člena poroty Jakuba “Kuka” Mazána

,,Martinus excelentne pozná svojich zákazníkov. Agentúra dobre pozná Martinus. A je to vidieť! Kampaň vynikala svojou komplexnosťou a exekúciou sa jednoznačne radila k TOP prácam minulého roka. Pre mňa osobne jedna z najvýraznejších, najkrajších a najsprávnejších kampaní, aké sme posudzovali. Celé dobre.” Jakub „Kuko“ Mazán Istropolitana Ogilvy, člen poroty

Poruchy príjmu potravy sú nielen taburizovanou témou, ale v čase pandémie je ich liečba ešte nedostupnejšia.

Projekt Chuť žiť vytvoril online poradňu zameranú na mladé dievčatá (ktoré tvoria najohrozenejšiu skupinu) a prvýkrát vstúpil na platformu, kde sa prevažne zdržiavajú – na TikTok. Využil pre túto sieť typický “challenge”, ktorým organicky dosiahol viac ako 320 tisíc videní a dokázal tak zvýšiť počet prihlásení do online poradne päťnásobne.

Hodnotenie člena poroty Vojtu Kósa

,,Vymýšľať úspešné kampane pre najmladšiu cieľovku je častokrát mimoriadne ťažké – o to viac, ak ide o tému duševného zdravia a porúch prijímania potravy. Pán Slovák a jeho priatelia však dokázali správne identifikovať, kde sa takéto publikum nachádza a využiť trendy, ktoré ho dokážu osloviť. Výsledkom je mimoriadne citlivá, nenásilná a záslužná kampaň, z ktorej si môžeme brať príklad.” Vojto Kósa, Visibility

Linka dôvery Nezábudka zachraňuje životy nepretržite. 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Jej opodstatnenosť sa ukázala tiež v čase nástupu koronavírusu, kedy odbornú pomoc potrebovalo vyhľadať ešte viac ľudí. Bez finančnej podpory verejnosti je však fungovanie linky nemožné. V kampani sme upozornili na to, ako ľahko môže Linka dôvery Nezábudka stíchnuť.

Hodnotenie člena poroty Braňa Macka

,,Niekedy kampane používajú umelcov samoúčelne. Táto vybrala veľmi vedome a veľmi správne. Idea je zrozumiteľná, jej dramatizácia výborne funguje a zanecháva jasný message. Ďakujem za výbornú propagáciu témy duševného zdravia.” Braňo Macko, Ponyhouse

Popradská káva sa tento rok zamerala na jeden z najväčších fenoménov doby – závislosť od scrollovania, ktorá bráni nielen užívaniu si skutočného života, ale aj vychutnávaniu výbornej kávy. Preto sme vynašli unikátny antiscrollovací hrnček, ktorý ľudí tejto závislosti zbavuje. Vo vtipnom battli, v ktorom hrnček predstavujeme kávičkárom, sa proti sebe postavili Nervózny palček a zástanca života bez scrollovania, zabávač Junior. O antiscrollovacie hrnčeky bol taký záujem, že sa po nich zaprášilo už v prvý deň kampane.

Hodnotenie člena poroty Jakuba ,,Kuka” Mazána

,,Popradskej káve sa svojou komunikáciou dlhodobo darí jasne odlíšiť od všetkých ostatných kávových brandov a táto kampaň to opäť potvrdila. Porota ocenila schopnosť agentúry priniesť už po x-tý krát nový kreatívny prístup, ktorý zaujme a „odstrelí dekel“. A scrollovací hrnček? Vitaj späť stará, dobrá Zaraguza!” Jakub „Kuko“ Mazán, Istropolitana Ogilvy

Pre najinovatívnejšiu digitálnu banku sveta sme predstavili najinovatívnejšiu digitálnu tvár, Bejby Blue.Tá ukazovala mladým možnosti digitálnej doby, čo všetko môžu dosiahnuť ak svoj online čas využijú zmysluplne. Už od mystického začiatku sa dokonale vmiesila do kultúry mladých. Možnosti online doby preberala s poprednými „digitálnymi“ osobnosťami módy, gamingu, zodpovedného influencerstva a samozrejme hudby.

Jej hudobná kariéra priamo ukazovala ako môže mladý umelec vďaka internetu preraziť. Aby sme neostali len pri návodoch, vytvorili sme vo finále 6 mesačnej kampane výzvu pre mladých producentov, ktorých sme vytiahli na výslnie. Ako čerešničkou na torte je nominovanie Bejby ako objav a interpret roka v ankete popredného portálu RUKA HORE.

Mladých inšpirovala, učila, posúvala ďalej a oni si ju zamilovali. Ale hlavne fungovala a druhý rok za sebou udržala zdvojnásobený počet otvorených účtov oproti roku 2018. A to aj napriek korone.

Hodnotenie člena poroty Braňa Macka

,,Bejby! Na tejto kampani je toľko silných momentov a toľko vecí, ktoré sa mohli pokaziť a nepokazili sa… Geniálna exekúcia. Odvážny klient. Správny pozicioning. Moja explikácia k oceneniu: závidím teamu This Is Locco túto ideu – a nie len ju. Úplne všetko z tejto kampane im závidím. Viac explikovať netreba.” Braňo Macko, Ponyhouse

To bol kompletný zoznam ocenených prác cenou Digital PIE v kategórii IDEA minulý rok. Tieto práce sú výnimočné najmä prvotnou ideou, ktorá za ich realizáciou stála. V nasledujúcom článku sa môžete tešiť na užitočné tipy k prihláške a minuloročných víťazov v kategórii EXECUTION. Ak vás zaujímajú výkonnostné kampane, prečítajte si článok Inšpirujte sa prácami, ktoré ovládli kategóriu PERFORMANCE na Digital PIE 2021.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com