Inšpirujte sa prácami, ktoré ovládli kategóriu Performance na Digital PIE 2021
Kampane ocenené na súťaži Digital PIE v kategórii Performance sa vyznačujú mimoriadnymi výsledkami s preukázateľným vplyvom na predaj. Táto kategória je v rámci súťaže špecifická tým, že smerodajné sú v nej práve čísla. Porota prihliada na využitie postupov a nástrojov optimalizácie kampane za účelom dosiahnutia výkonnostných cieľov. Robíte si so svojou výkonnostnou kampaňou zálusk na Digital PIE 2022 práve v kategórii Performance?
Potom vás nasledujúci článok určite zaujme a môže inšpirovať pri príprave prihlášky do súťaže. Pripravili sme pre vás užitočné informácie ohľadom prihlásenie prác od bývalého potorcu v kategórii Performance Vlada Cintulu RIESENIA, ako zvýšiť svoje šance v tejto kategórii, ktoré prezradil na Webinári ADMA: Ako prihlásiť prácu do Digital PIE 2022 a nájdete tu tiež zoznam víťazných prác v Performance na Digital PIE 2021.
Ako prihlásiť prácu do kategórie PERFORMANCE?
Porotu v kategórii Performance primárne zaujíma vplyv vašej práce na biznis klienta. Uveďte KPIs kampane priamo vplývajúce na biznis výsledky. Samotný počet likov a zobrazení reklamy v tomto nie je veľmi smerodajný.
Prečo PERFORMANCE?
Dajte si na čas a zamyslite sa, prečo ste si vybrali práve PERFORMANCE kategóriu a odpoveď sa snažte jasne a výstižne zhrnúť v prihláške tak, aby to bolo jasné aj porote. Porotcovia ocenia taktiež kontext, akým výzvam ste pri tvorbe kampane čelili, aká bola vaša štartovacia poloha a čo ste chceli docieliť.
V žiadnom prípade však neskĺznite do románovej tvorby. Myslite na to, že porota sa musí dostať cez relatívne veľké množstvo projektov v relatívne krátkom čase. Spomeňte zaujímavé postupy, nástroje a tooly, ktoré vám pomohli k dosiahnutiu výsledkov. Ideálne je, ak uvediete konkrétne čísla (napr. porovnanie rokov, aby bol jasný nárast a pozitívna zmena). Neváhajte pridať screeny a údaje z Analytics, ktoré neuvidí verejnosť, no u poroty by mohli zavážiť. Zvýrazňujte zaujímavé informácie, aby ich porotcovia nemuseli hľadať lupou. Myslite na to, že porota musí v relatívne krátkom čase prejsť relatívne veľké množstvo prihlasených projektov. Príliš rozsiahla prihláška s množstvom zbytočných informácii vám môže uškodiť, pretože presmerujú pozornosť od výkonu práce.
Čo zahrnúť v prihláške?
- kontext a výzvy
- postup tvorby, zaujímavé tooly
- konkrétne čísla, preukázateľné zlepšenie
- benchmarky
- screeny, zvýraznené dôležité dáta
- testimoniál od klienta
Testimoniál od klienta
Vlado Cintula na záver odporučil pridať do svojej prihlášky aj testimoniál od klienta, ktorý vie veľakrát dostať porotcov na vašu stranu. Feedback od spokojného zadávateľa, že kampaň mala preukázateľný efekt na jeho podnikanie, vám môže vo finále určite pomôcť. Testimoniál od klienta môžete vidieť u mnohých víťazných prác z minulého roka na digitalpie.sk.
Víťazi v kategórii PERFORMANCE na Digital PIE 2021
Svet Stromčekov: Rast tržieb o 92 % vďaka synergii PPC + SEO by Visibility

VÝZVY:
- PPC: Zvýšiť tržby z platených kampaní o 50 % a zároveň znížiť podiel nákladov na obrate.
- SEO: Zvýšiť tržby z organiky o 60 % a zvýšiť organickú návštevnosť o 100 %.
RIEŠENIE:
V roku 2020 sme sa zamerali na budovanie povedomia o značke prostredníctvom YouTube video reklamy. Komunikovali sme 18 zľavových akcií a. Pri SEO sme pracovali najmä na technickom SEO a linkbuildingu.
VÝSLEDKY:
- Celkový rast tržieb na slovenskom e-shope dosiahol medziročne 92,19 %.
- Tržby z reklám narástli o 95,3 %.
- Podiel nákladov na obrate sme znížili.
- Tržby z organickej návštevnosti vzrástli o 124,03 %.
- Organická návštevnosť vzrástla o 148,06 %.
Ciele sme aj tento rok výrazne presiahli. Dokázali sme, že celistvý prístup PPC + SEO + Brand funguje synergicky a prináša výsledky.
Hodnotenie člena poroty Martina Palšoviča
,,Kampaň skvelo ukazuje synergiu paid a organických kanálov, ako i efektivitu kombinácie brand buildingu s hardsellom. Agentúra zároveň dokázala kampaň zreplikovať na viacerých trhoch. Výsledkom bol zásadný nárast predaja a zisku.” Martin Palšovič, Ecommerce Tinker & Consultant
NaMaximum: 109 % rast tržieb za nižšie náklady vďaka inovatívnemu SEM by Visibility

Už piaty rok po sebe pomáhame e-shopu NaMaximum napredovať v online predajoch. V roku 2020 sme vďaka inováciám v Search Engine Marketingu (PPC a SEO) dosiahli mimoriadne výsledky.
VÝZVY:
- PPC: Zvýšiť tržby z reklamy o 75 % a zároveň znížiť PNO pod 20%.
- SEO: Zvýšiť tržby z organiky o 20 % a zvýšiť organickú návštevnosť o 60 %.
RIEŠENIE:
V roku 2020 sme spúšťali nové tematické kampane ktoré reagovali na aktuálnu situáciu, a okrem iných inovácií sme použili BETA prístup do nového nástroja Google Video Builder a podporovali brand aj predaje cez video reklamu. Pri SEO sme sa zamerali na odporúčania pre zlepšenie E-A-T v rámci YMYL segmentu a technické SEO.
VÝSLEDKY
- Tržby z reklám medziročne narástli o 109 %.
- Podiel nákladov na obrate sme znížili o tretinu na 14,72%.
- Tržby z organickej návštevnosti vzrástli o 28,54 %.
- Organická návštevnosť vzrástla o 92 %.
Ambiciózne ciele sme vďaka inováciám v roku 2020 s rezervou splnili.
Hodnotenie člena poroty Štefana Polgáriho
,,Veľmi pekný príklad dobrého spracovania kampane vo vysoko konkurenčnom segmente. Boli správne použité nie len automatizované nástroje, ale aj prvky kreatívy. Celkovo bola kampaň dlhodobo správne uchopená, čo prinieslo výsledky.” Štefan Polgári, Dognet Affiliate Network
Lexika: Content marketing + Google Cloud Translation pre rast leadov by Visibility

Nášmu dlhoročnému klientovi Lexika sa úspešne staráme predovšetkým o rast organickej návštevnosti. V roku 2020 sme navrhli na web klienta dva nové nástroje, z toho jeden s využitím technológie Google Cloud Translation.
CIELE:
- Zvýšiť organickú návštevnosť medziročne o 50 %
- Zvýšiť počet dopytov po cenovej ponuke o 20 %
- Poraziť vedúceho konkurenta vo viditeľnosti vo výsledkoch vyhľadávania Google
RIEŠENIE:
Dlhodobý SEO a content marketingový projekt s tvorbou článkov podľa obsahovej stratégie, linkbuilding a on-page SEO odporúčania. V roku 2020 sme navrhli pre web klienta 2 nové bezplatné nástroje na verejnosť:
Prekladač Lexika, ktorý využíva technológiu Google Cloud Translate a Nástroj na prepočet normostrán.
VÝSLEDKY:
- Organická návštevnosť medziročne stúpla o 166,35 %
- Vyžiadanie cenovej ponuky stúplo o 31,08 %
- Lexika je 1. vo viditeľnosti vo výsledkoch vyhľadávania Google
Vďaka novátorskému prístupu sme stanovené ciele splnili a predbehli sme vedúcu konkurenciu.
Hodnotenie člena poroty Alexandra Móžiho
,,Agentúra preukázala systematickú prácu pri budovaní obsahovej stratégie a priniesla tiež pridanú hodnotu v podobe nízkonákladových nástrojov s vysokou pridanou hodnotou pre verejnosť. Vhodne zhodnotili príležitosti na tvorbu obsahu a nástroje dobre zoptimalizovali, čím prekonali ciele v náraste organickej návštevnosti.” Alexander Móži, Amazon
Efektívna mediálna kampaň, ktorá Darexu priniesla nových zákazníkov a ušetrila veľa peňazí by RIESENIA

Našou úlohou bolo zvýšiť viditeľnosť ponuky vozidiel Darex na portáli autobazar.eu a pritom znížiť cenu za získanie kontaktu na zákazníka. Namiesto drahého denného bidovania, sme sa rozhodli programaticky nakúpiť bannerové plochy umiestnené medzi výsledkami filtrovania vozidiel a následne sme nastavili a spustili personalizované dynamické bannery, ktoré sa zobrazovali vo výsledkoch filtrovania vozidiel.
Mesačne sme priniesli priemerne 90 leadov, pričom priemerná cena za lead pri započítaní všetkých nákladov bola osemnásobne nižšia oproti ostatným kampaniam na autobazar.eu.
Hodnotenie člena poroty Martina Palšoviča
,,Vďaka kombinácii kreativity a performance prístupu sa agentúre podarilo podstatne lacnejšie nakúpiť reklamný priestor na kompetitívnom Autobazar.eu. Agentúra tiež odviedla skvelú technickú prácu pri filtrovaní a zobrazovaní relevantných bannerov s konkrétnymi ponukami a následnom remarketingu a získavanní leadov.” Martin Palšovič, Ecommerce Tinker & Consultant
Ako sme zdvojnásobili ZISK z kampaní pre RajHračiek v štyroch krajinách by RIESENIA

Koncom roka 2019 sme transformovali online výkonnostné kampane v Google z optimalizácie na PNO, na optimalizáciu na maximalizáciu ziskovosti. Našou úlohou v roku 2020 bolo rozšíriť celý koncept na ďalšie online kanály, priniesť inovácie a pomocou efektívneho marketingu zabezpečiť raketový rast ziskovosti. Aby sme prekonali očakávania klienta aj samých seba, zapojili sme do diela všetky naše divízie.
A výsledok? Aj keď nepočítame dve nové krajiny, tak ZISK z B2C predaja po odčítaní mediálnych nákladov, nákupných cien tovaru, aplikovaných zľavových kupónov, nákladov na nástroje a agentúrnych poplatkov, stúpol medziročne o 104%! To sú státisíce Eur.
Hodnotenie člena poroty Štefana Polgáriho
,,Agentúra sa správne zamerala na ziskovosť, nie len obrat či PNO. Vyhodnocovanie ako aj nastavenie stratégie jasne ukázalo, že sa to oplatilo. Kampaň mala vynikajúce výsledky aj keď sa odpočítali všetky náklady, ktoré nemusia byť hneď z prvého pohľadu dôležité. Opäť to bola ukážková kampaň, ktorá mala pridanú hodnotu a nešlo len o správne nastavenie reklamných systémov.” Štefan Polgári, Dognet Affiliate Network
To bol zoznam všetkých ocenených prác v kategórii PERFORMANCE súťaže Digital PIE 2021, ktoré sa vyznačujú najmä svojím výkonom a vplyvom na obchodné výsledky. V nasledujúcom článku sa môžete tešiť na užitočné tipy k prihláške a minuloročných víťazov v kategórii IDEA. Ktorá kampaň sa vám zo zoznamu páči najviac? Dajte nám vedieť v komentároch.