Ako prihlásiť IDEU na Digital PIE 2025?
Tvorcovia úspešných kampaní z uplynulého roka, za ktorými stojí originálny nápad, by sa mali v rámci súťaže Digital PIE zamerať na kategóriu IDEA. V tomto článku zdieľame odporúčania od minuloročnej aj tohtoročnej poroty, ako predať IDEU porote na Digital PIE 2025.

I ako IDEA
Kreativitu práce špecializovaná porota hodnotí z pohľadu originality nápadu, unikátnosti riešenia, prípadne neštandarného využitia technológie alebo média.
Praktické tipy k prihláške do IDEA
Čo by mala prihláška obsahovať?
- Dobrá prihláška by mala byť pripravená tak, aby porote poskytla čo najmenší priestor na akékoľvek domnienky. Nedajte porotcom šancu brainstormovať o vašej práci a nájsť prípadné trhliny v case study.
- Ak ide o ideu jednorazovej aktivity (social media post, aktivačka, špeciálka), celá môže stáť na silnom headline, vizuále či technologickej vychytávke. Pri takýchto ideách porota nehľadá silnú stratégiu ani insight, ale potrebuje pochopiť, prečo je tento nápad hodný ocenenia. Ak však ide o dlhodobý koncept, práca musí mať silný insight a nepriestrelnú stratégiu. Široko aplikovateľné insighty budú používať aj mnohé iné dobré kampane, preto sa snažte porote vysvetliť váš unikátny twist.
Aké sú odporúčania pri tvorbe case study?
- problém -> riešenie -> výsledky je veľmi funkčný formát. Porota ľahšie rozumie veciam, ktoré začínajú s “big picture” a postupne vo vysvetľovaní zoomujú až na exekučné detaily. Určite nepodceňte exekúciu case study videa – výborná idea so slabou kejskou má v priemere menšie šance, než dobrá idea s výbornou kejskou
- video max. do 2 minút
- univerzálna case study pre všetky kategórie je síce časovo úspornejšia, no veľakrát sa vie sa aj negatívne podpísať na výsledku. V kategórii IDEA sa venujte najmä originálnemu nápadu za biznis výsledkami
Na čo pri vypĺňaní prihlášky nezabudnúť?
Pri vypĺňaní prihlášky si dajte záležať na každom políčku. Veľa agentúr si spokojne odškrtne prihlášku spolu s tým, ako sfinalizujú case study. Hoci je case study kľúčová, nemusí vždy poskytnúť porote komplexný obraz o kampani. Tu prichádza na rad vaše “záchranné koleso” v podobe vyplnených sprievodných informácií v prihláške. Znie to neuveriteľne, ale veľa porotcov si tieto texty číta, keď majú akékoľvek pochybnosti o mechanike, spoločenskej situácii, čomkoľvek. Práve v sprievodných textoch hľadajú potrebné odpovede či argumenty, ktoré vašej práci môžu napokon pomôcť. Tak prečo to nevyužiť?
- Prehľadnosť a logická štruktúra: Porotcovia hodnotia desiatky prihlášok, preto musí byť vaša práca zrozumiteľná na prvé prečítanie. Používajte odrážky, podnadpisy a jasný jazyk.
- Relevantné dáta a dôkazy: Nezabudnite uviesť všetky kľúčové čísla a zdroje, ktoré podporujú váš úspech. Chýbajúci graf alebo výskum môžu znížiť dôveryhodnosť vašej prihlášky.
- Dodržanie štatútu kategórie: Prečítajte si pravidlá kategórie, do ktorej prihlášku podávate. Uistite sa, že ste splnili všetky požiadavky.
- Nenechajte nič na náhodu: Často sú to práve „maličkosti“, ktoré rozhodujú. Ak vám niečo v prihláške chýba, porota to nemôže posúdiť. Preto sa uistite, že máte všetky podklady a dôkazy pripravené.
- Zapamätateľnosť: Zanechajte v porote dojem – vaša práca by mala byť nielen presvedčivá, ale aj zapamätateľná.
Predseda poroty IDEA 2025, Roman Roj z oh my DOT vyzdvihol niekoľko ocenených prác z minulých ročníkov
- Sheesh benger by oh my DOT – podkategórie EXECUTION – Campaign, Copywriting, Social media, podkategórie IDEA – Campaign, Social media
,,Tu to vyzerá, že si týmto výberom prihrievam polievočku a asi aj hej, ale aspoň úprimne. Pri pohľade na minuloročných víťazov mi tam výrazne svieti sheesh banger, lebo jednoznačne ukázal ako kreatívne sa dá pracovať so slangom mladých ľudí, zaujať aj zbaviť ich a neostať pritom trápni. Naopak, z trápnosti vyťažiť. A ešte viac pozitívne vnímam túto kampaň s odstupom času, keď vzniklo niekoľko ďalších reklám s pokusom o slang, ktorý však naopak nevyšiel.”
,,Som fanúšikom tejto kampane since day 1. Ukážková otočka ako urobiť z nevýhody výhodu, silný lokálny insight a odvaha košického regiónu. Takéto práce treba doma určite oceňovať. Doprial by som jej však trošku viac peniažkov, ktoré by sa premietli do exekúcie. Tak či onak, v kategórii idea jednoznačne jeden pekný a zaslúžený PIE.”
Ako bude predseda poroty posudzovať výkon prác tento rok a na čo bude prihliadať?
,,Na každej porote ma baví moment, ako rozdielne dokážeme vnímať tú istú vec a navzajom si úprimne editovať názor nachádzaním nových pohľadov. Mojou snahou teda bude zhodnúť sa jednoducho na tom, či z práce srší kreatívna idea, alebo je to basic idea, len je naleštená. Často sa prihliada aj na to, či je klient veľký alebo nie a aký bol budget, no skúsim sa nastaviť tak, že na to pozerať nebudem a rozhodujúcim faktorom bude len to, či samotná idea je dostatočne originálna a kreatívna. Na iné parametre sú iné kategórie, prípadne celé súťaže. Snáď to vyjde,” Roman Roj, Creative Director, oh my DOT.
Inšpirujte sa minuloročnými prácami v kategórii IDEA. Všetky ocenené práce na Digital PIE 2024 nájdete v článku na blogu ADMA a tiež na webe digitalpie.sk.
Svoju prácu do Digital PIE 2025 môžete zaregistrovať TU. Prihlásiť prácu môžete za najnižšiu cenu do 9. februára, deadline prihlasovania je 5. marca. Na blogu ADMA postupne zverejníme tipy a inšpirácie od porotcov ku všetkým kategóriám Digital PIE.