Ako na prihlášku do súťaže Digital PIE 2021 – Performance
Ste pripravení na 5. ročník súťaže digitálneho marketingu Digital PIE 2021? Od Nového roka spúšťame možnosť registrácie prác, a tak sme pre vás pripravili sériu článkov, v ktorých sa dozviete, ako na prihlášku a ako zvýšiť svoje šance na získanie Digital PIE v jednotlivých kategóriách.
PIE je skratka Performance, Idea a Execution, čo sú hlavné kategórie súťaže. Okrem toho posledné roky porota udeľuje aj špeciálne ocenenie – Digital Media Solution.
Digital PIE v kocke
V kategórii Performance sa porota pozerá primárne na výsledky a či kampaň funguje z dlhodobého hľadiska, či sa jedná o cieľavedomú dlhodobú prácu, ktorá klienta posunula k naplneniu cieľov.
V Idea sa posudzuje kreativita a spracovanie nápadu v digitálnej podobe. V kategórii Execution poroty hodnotia celkové spracovanie práce, tj. grafické spracovanie, copywriting, ako je napísaný kód, zvuk, video. Tu sa prihliada na remeselnú zručnosť konkrétnej veci, ktorá sa hodnotí. Pri ocenení Digital Media Solution agentúry ukazujú, aké zaujímavé veci sa dajú robiť aj v spolupráci so slovenskými médiami.
Digital PIE má dve základné ocenenia – Digital Nominee a Digital PIE.
Digital Nominee je vlastne shortlist, užší výber najlepších prác, z ktorých niektoré majú šancu získať PIE. Práce, ktoré nakoniec získajú ocenenia Digital PIE, sú považované za najlepšie práce vo svojej kategórii v danom roku.
Výber vhodnej kategórie
Ak máte kampaň, treba sa zamyslieť, do ktorej kategórie najlepšie zapadá. Práca môže súťažiť aj vo všetkých troch kategóriách, ak dosahuje dlhodobo dobré výsledky, je postavená na super nápade a zároveň je výborne spracovaná. Stalo sa už niekoľkokrát v ostatných ročníkoch, že jedna práca získala viacero PIEs vo viacerých kategóriách.
Špecializované poroty jednotlivých kategórií sa snažia prihlasovateľom vyjsť v ústrety a keď sa agentúre nepodarí trafiť správnu kategóriu pre svoju prácu a porota sa zhodne na tom, že by sa lepšie kampaň hodila do inej, presunú kampaň do druhej kategórie, aby potom kmeňová porota rozhodovala o práci v rámci správnej kategórie. Špecializovaná porota každej kategórie pripraví pre kmeňovú porotu tzv. longlist, širší výber prác, ktoré porotu zaujali aj s názormi prečo.
Pri hodnotení digitálnych prác, porota neprihliada na velkosť kampane a výšku rozpočtu. Digital PIE môže získať napríklad aj obyčajný banner, ktorý vďaka nápadu “rozbil” internet, a bude stáť na pódiu vedľa kampane pre veľkú banku. Práce sa posudzujú na základe kritérií a atribútov jednotlivých kategórií a nie na základe rozpočtu. O jednotlivých kategóriách Performance, Idea, Execution a Digital Media Solution a užitočné informácie k prihláškam sa dočítate na našom blogu v samostatných článkoch.
Dôležité dátumy:
- Otvorenie registrácie prihlášok – 1.1.2021
- Uzatvorenie registrácie – 1.2.2021
- Hodnotenie prác porotami bude prebiehať vo februári.
- Slávnostné odovzdávanie Digital PIE (veríme offline) – 11.3.2021
- Prihlasovať svoje práce môžete priamo tu na webe digitalpie.sk.
PERFORMANCE
Vhľad do kategórie Performance a užitočné tipy k prihláške prezradil porotca z minulého ročníka v kategórii Performance Ján Laurenčík, Managing Director, Basta digital.
P ako Performance – výkon, výsledky
V kategórii Performance bude porota hodnotiť ako schopnosť dosiahnuť mimoriadne výsledky na základe zadania čo najefektívnejším spôsobom. Z výkonnostného hľadiska musia byť jasne zadefinované merateľné ciele, ktoré majú priamy/preukázateľný vplyv na obchodné výsledky. Porota prihliada na využitie postupov a nástrojov optimalizácie kampane za účelom dosiahnutia výkonnostných cieľov.
U množstva prác prihlásených minulý rok bol problém, že výsledky síce boli preukázateľne dobré, no nebolo v prihláške zjavné, že by boli výsledkom cielenej snahy a optimalizácie kampane. Porota na tento atribút v rámci kategórie Performance obzvlášť prihliada.
Kampane, ktoré uspeli na Digital PIE 2020 v kategórii Performance:
Testovacie jazdy KIA a INRES SMART banner by NetSuccess, s. r. o. / DIGILINE pre klienta Kia Motors Slovakia – v kampani šlo o posilnenie predaja skladových vozidiel využitím smartbannerov. V prihlasovacom videu bolo detailne popísané, ako dosiahli výsledky s pomocou novej technológie smartbanner.
Zmenou optimalizácie kampaní na zisk sme zabezpečili Svetu nápojov výrazný rast už 3. rok po sebe by Riešenia pre klienta Svet nápojov. Svet nápojov už je stálicou v kategórii Performance, uspeli už niekoľko ročníkov po seba. V prihlasovacom videu Riešenia pekne vysvetlili, ako kampaň optimalizovali zisk a to bolo aj hlavným dôvodom, prečo získali Digital PIE.
SEO pre SME.sk by Mikuláš Prokop pre klienta Petit Press. Mikuláš Prokop do detailu popísal ciele, ktoré zmenil od minulého roka (uspel aj vtedy) aj ako ich dosiahol. Do prihlášky vložil video aj dokument s postupmi, screenshotmi a detailne opísaným priebehom optimalizácie. Pri tejto práci nebolo úplne zjavné previazanie na obchodné výsledky, no boli sami o sebe tak výnimočné, že si odniesla zaslúžený Digital PIE.
Svet Stromčekov: Viac Vianoc vďaka plateným kampaniam by Visibility pre klienta SvetStromcekov.sk. V priloženom videu a grafikách ukázali ako pristupovali automatizácii a smart biddingu a výborné výsledky, ktoré vďaka tomu dosiahli.
Rada na záver od Jána Laurenčíka:
,,Určite by som odporučil priložiť k prihláške sprievodné video, ideálne cca do 2 min. Video vám dá priestor najlepšie odprezentovať a vysvetliť porote, prečo si práve vaša práca zaslúži cenu Digital PIE.”
Veríme, že ste dostali všetky potrebné informácie, ak ste sa rozhodli prihlásiť svoju prácu do kategórie Performance súťaže Digital PIE. Na podrobné informácie o všetkých kategóriách – IDEA, EXECUTION a DIGITAL MEDIA SOLUTION čakajte na blogu ADMA čoskoro.