Agentúra na okraji mesta: TRIAD Advertising

Zaujímavosti
Redakcia ADMA 23 máj 2016
Úvod / Blog / Články / Agentúra na okraji mesta: TRIAD Advertising

Dnes nespovedáme zakladateľov, ani majiteľov či CEOv. O svojej agentúre nám budú rozprávať samotní TRIADisti!Ako to  v tejto agentúre funguje?  Odpovedia vám tí najpovolanejší – ľudia z TRIADu.

ADMA: Kde ste začínali s marketingovou brandžou?  

TRIAD: Našu agentúru TRIAD založili pred 11 rokmi dvaja študenti MATFYZ-u, Marek Mrázik a Jaro Zacko, pričom jeden popri škole natáčal dokumentárne filmy a druhý robil v reklamnej agentúre junior copywritera.

Po tom, ako prvýkrát v živote natočili klip (pre Horkýže Slíže k pesničke Brďokoky) a zistili, že môžu robiť dobre čokoľvek, čo si zaumienia, ak majú nadšenie a chuť, padla otázka: „A prečo nezaložiť vlastnú agentúru?

ADMA: Čo predchádzalo túžbe po vlastnej agentúre? 

TRIAD: Chuť robiť to, čo človeka baví, každý deň riešiť úplne nové situácie, nenudiť sa, dať zo seba to najlepšie… A hlavne, skúsiť založiť rodinnú agentúru, kde sa ľudia nebudú škatuľkovať a ohovárať z jedného poschodia na druhé. 

ADMA: Koľko vás bolo pri zrode, s akým zameraním? 

TRIAD: Na začiatku boli iba Marek a Jaro, to znamená, že obaja robili všetko. Keď prišlo na stretávanie s klientami, to viac bavilo Mareka a keď bolo treba vymýšľať, to išlo viac Jarovi. Vždy sa snažili svoju prácu urobiť najlepšie ako vedeli (a ešte o kúsok lepšie) a nebolo to márne 🙂

Postupne pribúdali nielen klienti, ale aj zamestnanci – grafik, programátor, neskôr account a dokonca prvý social media špecialista v čase, kedy reklamná brandža ešte Facebook prehliadala.

ADMA: V ktorom roku ste už boli funkčná agentúra?

TRIAD: Približne 3 roky po založení. Dovtedy sa u nás robili hlavne výstavy, knihy, emailingy. V roku 2008 sme sa zúčastnili prvého vážneho tendra a získali skvelého klienta, s ktorým spolupracujeme dodnes – značku Velkopopovický Kozel.

ADMA: Na akých hodnotách ste postavili svoju firmu?

TRIAD: Na férovosti, úprimnosti, profesionalite a priateľskej, až rodinnej atmosfére. Aj dnes keď prijímame nových ľudí, snažíme sa na pohovore o to, aby sa u nás cítil dobre, uvoľnene a aby sme sa mohli otvorene porozprávať a čo najlepšie zistiť, či by k nám zapadol. Skúsenosti sú často druhoradé, pretože tie sa dajú dobehnúť. Keď nám však niekto nesedí ľudsky, tak vieme, že to fungovať nebude.

A to isté platí aj pri klientoch, pred každým tendrom máme stretnutie, tzv. „chemistry check“. Aj vďaka tomu sme úprimne hrdí na to, s kým spolupracujeme a chodíme do práce radi.

Triad

ADMA: Aké ste mali očakávania?

TRIAD: Tie najodvážnejšie, že dokážeme byť agentúrou, ktorá sa bude porovnávať so svetovou konkurenciou a už 11 rokov sa o to snažíme každý deň.

ADMA: Boli nejaké zlomy počas života agentúry? V dobrom aj v zlom smere?

TRIAD: Zlomov bolo veľa a každý nás vždy niekam posunul. Od natočenia toho klipu pre Horkýže Slíže, cez získanie Grand Prix na medzinárodnej súťaži Golden Drum ku kampani Google Analytics as our Media, založenie českej pobočky v Prahe či vznik internej produkcie na social branded content až po rôzne projekty a startupy, ktoré u nás vznikajú, napríklad Kontentino, kalendár na správu príspevkov na Facebooku a Instagrame.

ADMA: Ako vnímate posun do dnes? Koľko vás je teraz? 

TRIAD: Aktuálne je nás 110, v Bratislave 45 a v Prahe asi 65. Najviac hrdí sme na to, že aj keď už nie sme malá agentúra, rodinná atmosféra sa vôbec nevytratila. Ľudia v TRIADe sú viac kamaráti ako kolegovia, sú to skvelí teamoví hráči a profesionáli, ktorí sa nehrajú na majstrov sveta.

ADMA: Ako si budujete firemnú kultúru?

TRIAD: Firemnú kultúru u nás nebuduje šéf, ani happiness manager, robí to každý z nás. Rozumieme si, pomáhame si a trávime spolu kopu času v TRIADe a dosť aj mimo neho. Často chodíme na pivo, na jedlo, na výlety, festivaly, na chaty,… Okrem toho máme aj každoročnú tradíciu, kde sa stretávame všetci zo slovenskej aj českej pobočky – v zime lyžovačku v Alpách a v lete splav v Čechách, a to je niečo ako škola v prírode, ale lepšie.

ADMA: Ďakujem vám všetkým za rozhovor.

TRIAD: Bolo nám potešením 🙂

 

Autor: Laďo_Macko

Autor článku
Redakcia ADMA
Redakcia ADMA