ADMA academy II. – Google & Youtube Ads

adma
Martina Ditrichová 29 máj 2020 0 komentárov
Úvod / Blog / ADMA digital marketing academy / ADMA academy II. – Google & Youtube Ads

Po dlhšej odmlke sme opäť spustili ADMA digital marketing academy II., zatiaľ online. Účastníci akadémie si tak mohli prednášku Martina Kušníra, Performance leadera z agentúry Promiseo, pozrieť z pohodlia domu. Z Martinovho bloku Google & Youtube Ads v ADMA akadémii II. vám prinášame krátky článok.

FOTO: key-universal.com

Google ADS

Smart asistent od Google

Najväčším trendom v reklamách na Google je momentálne automatizácia. Google ponúka množstvo smart riešení, pri ktorých reklamu veľmi jednoducho nastavíme zopár klikmi a potom už len sledujeme výsledky. Nie je tu potrebné žiadne dodatočné zasahovanie, pretože Google preberá kontrolu nad cielením, výkonom a optimalizáciou. Kladie pozornosť najmä na dáta a machine learning úplne nahrádza manuálnu optimalizáciu. Aj napriek nesporným výhodám, ktoré tieto smart riešenia svojím klientom prinášajú, oberajú nás o možnosť zasahovať do kampane po spustení.

Smart kampaň na Google

  • Extrémne jednoduché nastavenie
  • Zabudnite na cielenie
  • Vhodné pre účty s dostatkom dát (čím viac, tým lepšie)
  • Nemožná ďalšia optimalizácia
  • Dobré výsledky s dostatočným rozpočtom

Snímka obrazovky 2020 05 29 o 10.48.38

Responzívne reklamy vo vyhľadávaní

Responzívne reklamy vo vyhľadávaní sú najnovší formát textových reklám. Pri nastavení zadať viacero možností textov, ktoré môže Google používať. Algoritmus priebežne vyhodnocuje, aký typ ľudí reaguje na danú kombináciu a snaží sa dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Dokopy môžeme zadať  15 nadpisov a 4 popisy. Každá reklamná skupina by mala obsahovať minimálne 2 klasické reklamy a 1 responzívnu.

Responzívne reklamy v obsahovej sieti

  • Moderný textovo-obrazový formát
  • Kombinuje bannerové, textové a natívne plochy
  • Čiastočne nahrádza bannerovú reklamu
  • Veľmi ťažké dodržiavanie brand manuálu
  • Lepší dosah ako klasické bannery
  • Využíva sa umelá inteligencia podobne ako pri vyhľadávaní

Pri tomto type reklamy nepotrebujeme grafika, pretože Google bude používať rôzne kombinácie. Nahráme obrázky, logo, texty, video, (voliteľné).

Môžeme  si vybrať farby, popisky, ktoré sa majú používať a taktiež výzvu na akciu.  Zvyšok už prenecháme umelej inteligencii. Výhodou je, že má takmer 100% pokrytie formátov, ktoré sa v obsahovej sieti nachádzajú. Viete sa zobraziť v každej reklamnej ploche, ktorá patrí Google. Responzívne reklamy v obsahovej sieti majú násobne lepší dosah ako klasické bannery.

Youtube Ads

Snímka obrazovky 2020 05 29 o 10.50.58

Reklamné formáty na Youtube:

  • Preskočiteľné reklamy in-stream
  • Nepreskočiteľné reklamy in-stream
  • Reklamy video discovery
  • Bumper reklamy
  • Reklamy out-stream
  • Reklamy masthead

Preskočiteľné reklamy in-stream

  • Najznámejší formát video reklamy
  • Možnosť preskočiť po 5 sekundách
  • Platba modelom CPV alebo CPM
  • Pri CPV platíme ak si užívateľ pozrie aspoň 30s alebo urobí inú interakciu s reklamou (klik)
  • Pri CPM platíme za každé zobrazenie reklamy
  • Cena už od 0,01€/pozretie
  • Zobrazuje sa aj mimo Youtube

Prvky z pohľadu ppc, ktoré by dobrá mala spĺňať dobrá videoreklama:

  • Dobre viditeľný text, logo a produkt na mobile. Väčšina zobrazení už teraz prebieha na mobilných zariadeniach. 
  • Vizuálna podpora (titulky, text). Často si videá ľudia púšťajú bez zvuku.
  • Brand logo na začiatku + jeho častá prítomnosť (ideálne počas celého videa)
  • Jeden USP (jedinečný predajný argument) v kreatíve – jasný a jednoznačný, tz. predajný text, claim, prečo by si mali ľudia kúpiť produkt.
  • Videa pridávať ako nezaradené (unlisted), pri nepreskočiteľných reklamách. Pri dlhších je lepšie ich zaradiť a pohrať sa aj s tagmi, označeniami. Ideálne je inšpirovať sa úspešnými videami zo zahraničia. 

Veríme, že ste sa z prednášky Martina Kušníra z Promiseo naučili niečo nové o reklamách na Google & Youtube. Ak sa chcete dozvedieť viac o ADMA digital marketing academy, všetko nájdete na https://admaacademy.sk/

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com