5 rád, ako robiť dobrý content marketing

Zaujímavosti
Redakcia ADMA 24 september 2014 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / 5 rád, ako robiť dobrý content marketing

Ako robiť obsah, ktorý zaujme?

1.) Zistite čo vaši návštevníci chcú od vás počuť. Nevedieť čo zaujíma návštevníkov vášho webu, je jedna z najzávažnejších chýb, ktorých sa pri content marketingu môžete dopustiť. Preto si zozbierajte dáta a zanalyzujte si svoju cieľovku. 

Sadnite si na pár hodin ku Google Analytics a pozrite sa čo vaši návštevníci vyhľadávajú a kto sú. Content a témy prispôsobte potom výrazom, ktoré najčastejšie vyhľadávajú. Ale všetko s mierou, pretože píšete pre ľudí a nie search botov. 

Na Facebooku pribudla nová feature Audience Insights (nájdete v Ads Manager), kde si môžete zistiť všetko o vašich fanúšikoch – aké iné stránky sledujú, ich záujmy, vzdelanie, rodinný stav, životný štýl… Tiež sledujte vyjadrenia vašich fanúšikov na sociálnych sieťach, diskutujte s nimi a počúvajte ich. Poprípade sa ich rovno opýtajte aké témy by ich zaujímali, odpovede vás možno prekvapia.

Facebook Audience Insights

2.) Keď už viete o čom písať, potrebujete blog. Nezáleží či ste malá alebo veľká firma. Blog potrebujete a pravidelne na neho prispievať tiež. Je jedno v akom segmente podnikáte, písať sa dá rovnako o poľovníckych potrebách ako aj o formách na pečenie. Stačí si len nájsť cestu a formu akou budete písať. Vďaka blogu máte zabezpečený content aj na vaše social medias, kde máte aj rovno feedback od fanúšikov. 

3.) Nezabudnite na e-maily. Pripravte si newslettre s novinkami alebo prehľadom nových článkov na vašom blogu. Posielajte ich napríklad na týždennej báze, ako výber toho najdôležitejšieho alebo najlepšieho. To vás bude tiež motivovať, aby ste pravidelne pridávali content. A má to výhody pre obe strany, vaši zákazníci budú pravidelne dostávať relevantné informácie, ktoré im pomôžu a vy si môžete odsledovať, či má váš content úspech.

4.) Keď už vieme čo ideme písať a pre koho, je dôležité vedieť ako dobre písať. Ľudia v dnešnej dobe články skôr skenujú ako čítajú celé. Takže správne formátovanie je základ – zvýraznené kľúčové slová, jedna myšlienka jeden odsek, správne podnadpisy, písanie v odrážkach. Skúste využiť heatmapy, aby ste videli, na ktoré miesta v článku sa čitateľ sústredí a prispôsobte tomu formátovanie. 

Heatmaps

5.) Pripravte si content kalendár, kde si komplexne naplánujete vaše aktivity. Či už na týždeň, mesiac alebo na celý rok. Nenechávajte tvorbu contentu len na moment, keď vás niečo napadne alebo máte zrovna voľný čas na to. Tak to nebude fungovať. V content kalendári si môžete rovno naplánovať aj aktivity na sociálnych sieťach, kde si potom ľahko odsledujete čo bolo, kde vypublikované. Plugin pre content kalendár vo Wordpresse nájdete tu. Alebo si vytvorte plán priamo v Google, HubSpot pripravil šikovný návod ako na to. 

Content kalendár

 

 

 

Autor článku
Redakcia ADMA
Redakcia ADMA