3 vtipné faily v influencer marketingu
Partnerstvo s influencerom má v sebe pre firmy čím ďalej, tým väčší potenciál. Môže im pomôcť budovať lepší imidž, povedomie o značke, predaj a pri úspešných influencerských kampaniach môže ROI (návratnosť investície) vystúpiť do neuveriteľných výšin. Je to však dvojsečná zbraň… Pri odfláknutých kampaniach a nezodpovedných influenceroch to môže nabrať opačný spád. Máme pre vás niekoľko príkladov, kedy spolupráca s influencerom nedopadla najlepšie.
#1 bezmyšlienkovité kopírovanie
Supermodelka Naomi Campbellová zverejnila na svojom Instagrame fotku s párom tenisiek adidas. Do popisu však spolu s textom príspevku vložila aj inštrukcie od marketingového tímu adidas.
#2 nezodpovednosť pri promovaní
Nielen firmy, ale aj influenceri sa musia pri promovaní produktu na svojom kanáli správať zodpovedne, obzvlášť keď sa jedná o medicínu a jej vedľajšie účinky. Pokiaľ tieto pravidlá nie sú rešpektované, môže to obe strany vyjsť pekne draho.
Jeden z najväčších takýchto prešľapov urobila Kim Kardashian na Instagrame. Promovala liek na rannú nevoľnosť značky Duchesnay s tým, že nespomenula vedľajšie účinky. Post musela vymazať kvôli porušeniu pravidiel FDA. Na celú kampaň aj značku to pritiahlo negatívnu pozornosť.
#3 opatrnosť pri dôležitých témach
Ku kampaniam, ktoré sa vyjadrujú k dôležitým sociálnym témam, treba pristupovať obzvlášť opatrne. Ak sa im „nedopatrením“ podarí celú tému trivializovať, môže to vážne poškodiť meno značky.
Pepsi Cola sa takto hrala s ohňom kampaňou, ktorou chcela poukázať na globálnu diverzitu. V reklame sa Kylie Jenner zúčastňuje protestu Black Lives Matter. Keď sme prídu policajti, aby protest zastavili, Kylie im ponúkne Pepsi Colu… Táto reklama mala vzdávať hold Leshii Evans, ktorá konfrontovala políciu na proteste Baton Rouge. U publika sa kampaň stretla s nepochopením.
Vyjadrila sa k nej aj dcéra Martina Luthera Kinga Jr. v sarkastickom tweete: ,,If only Daddy would have known about the power of #Pepsi.” Firma sa po vlne negatívnych reakcií ospravedlnila a priznala, že kampaňou prestrelila.
V influencer marketingu ide s kožou na trh ako firma, tak aj influencer, preto by si na kvalite výstupov mali dať záležať obe strany. Podcenený planning kampane môže spôsobiť viac škody ako úžitku. Jednou cestou, ako chybám či nedorozumeniam predísť, je poučiť sa z chýb druhých.