#socialmedia sprievodca: kompletný návod na Instagram

Zaujímavosti
Redakcia ADMA 11 október 2016 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / #socialmedia sprievodca: kompletný návod na Instagram

Príbalová informácia k dúhovej sociálnej sieti. Pred užitím sa poraďte so svojím social media manažérom.

Tento článok má obmedzenú životnosť, kým príde Instagram s ďalšou novinkou. Berte, prosíme, ohľad na to, že bol vydaný 27.9.

Základné čísla

500 000 000 aktívnych používateľov mesačne. To je približne šestina celkového počtu používateľov internetu. 60% z nich používa aplikáciu denne. 

Priemerný deň prinesie na Instagram cez 95 miliónov nových príspevkov. Od začiatku svojej histórie sociálna sieť nazbierala viac než 40 miliárd fotiek. V deň, keď aplikácia umožnila pridávať videá, ich ľudia uploadli 5 miliónov.

Zdroj tu  a tu.

Miesto Instagramu v digitálnej stratégii

Sociálne siete zastávajú v digitálnej stratégii nenahraditeľné miesto. Takmer polovica značiek sveta má svoj účet na Instagrame. Obsah každej z nich má na zreteli tri základné ciele:

  1. Storytelling – Videá, pri ktorých sa vám zastaví dych. Fotky, do ktorých akoby ste sa celí ponorili. Tie vedia vyrozprávať príbeh o vašej značke.
     
  2. Inšpirácia – Na Instagram si nechodíme lámať hlavu nad politikou. Hľadáme oddych, pozeráme si nové trendy v rozložení nábytku alebo slintáme nad cheesecakom. Potrebujeme vidieť krásy sveta, ktoré mimo displeja nevyzerajú tak lákavo.
     
  3. Motivácia – Nikdy nemáte takú chuť si ísť zabehať ako keď vidíte nádherných ľudí v nových teniskách pri západe slnka. Používatelia chcú ten život, ktorý im značky ukazujú. Radi zaň zaplatia lajkom alebo komentom.

Všetky tri si odškrtnite a môžete prejsť na marketingovú časť. Verte či nie, no pomocou nádherných obrázkov a videí sa dajú napĺňať tieto ciele:

  1. Šírenie povedomia – K svojej cieľovej skupine prehovárate na mieste, kam rada chodí, jazykom, ktorým hovorí. Určite si vás vypočuje
     
  2. Budovanie značky – Aké sú vaše témy a ako sa prekrývajú s témami publika? Príďte na to a otvoria sa vám brány Instagramového neba
     
  3. Dosahovanie výkonu – Pomocou reklám na Instagrame môžete získavať impresie, návštevy aj konverziu. Všetko s nádherným filtrom
     
  4. Vytváranie vzťahu so zákazníkmi a budovanie komunity – Pekné obrázky či videá sú základ, interaktivita je bonus. Buďte tam, keď vás budú followeri potrebovať a oni sa vám odvďačia

Multimédiá

Fotky. Fotky a videá. Potom ďalšie fotky. Vytvorte ich priamo v aplikácii alebo uploadnite z galérie smartfónu. K dispozícii máte desiatky filtrov a nastavení. Ak máte dosť času, zo zlej fotky spravíte dobrú a z dobrej majstrovské dielo. Za starých dobrých čias boli obrázky len štvorcové, no od leta 2015 sú podporované aj landscape a portrait formáty.

Špecialitou v ponuke Instagramu sú doplnkové aplikácie Layout, Boomerang a Hyperlapse. Prvá umožňuje robiť fotokoláže, druhá zase z viacerých fotiek vytvorí mini video slučku podobnú gifu. Názov správne napovedá, že slučky idú dopredu a späť ako bumerang.

S pomocou Hyperlapse môžete natočiť timelapse video s až 12-násobným zrýchlením. Zatiaľ však len na zariadeniach s iOS, čo jej nemôžeme zazlievať. Tvorcovia uvádzajú, že aplikácia má zabudovanú stabilizáciu obrazu, no tá by sotva dokázala niečo vykúzliť na slabších Androidoch.

Správne rozlíšenie fotografií a videí nájdete napríklad v help centre, dajte si na nich záležať.

Algoritmus a reklamné formáty

Ešte pred nedávnom platilo, že na Instagrame vidí váš obsah 100% followerov. V newsfeede sa im príspevky od followovaných účtov jednoducho zobrazovali od najnovšieho po najstaršie. S pribúdajúcim objemom brandovaného obsahu však vznikla potreba zmeny. Instagram zaviedol reklamy a aby sa ubezpečil, že ich všetci budú využívať, vytvoril algoritmus.

Podľa algoritmu zobrazujú svoje príspevky aj Facebook či Twitter. Znamená to, že na vrchu zoznamu vám ukazujú najrelevantnejšie posty, nie najčerstvejšie. Relevancia je akási hodnota, ktorú program priraďuje každému príspevku a vypočítava sa z vášho vzťahu k autorovi, kvality príspevku, vašich záujmov, pravdepodobnosti vašej interakcie a mnohých neznámych faktorov.

Bez reklamy sa značky na sociálnych sieťach, jednoducho, nezaobídu.

Ich spúšťanie na Instagrame je zjednotené v rozhraní Facebooku, ciele a aj možnosti cielenia sú rovnaké. Preto pri nich platí všetko, čo sme napísali v druhej kapitole e-booku alebo čo hovorí tento pekný oficiálny návod.

Instagram má však oproti svojej modrej matke značne znížený počet formátov. Dostanete sa iba k Photo Ads, Video Ads a Photo/Video Carousel Ads. 

Celý článok nájdete v našm e-booku #socialmedia sprievodca. Dozviete sa všetko o štatitikách, obsahovej stratégii a vysvetlíme vám, čo je to hyperrealita vo vizuále. Dáme vám aj konkrétne príklady stránok, ktoré robia marketing na Instagrame dobre.

Môžete si ho zdarma stiahnuť tu.

Autor článku
Redakcia ADMA
Redakcia ADMA