Micro vs. Macro influencer

influencer
Martina Ditrichová 10 september 2019 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Micro vs. Macro influencer

Zatiaľ čo marketing spojený s celebritami je na ústupe, spolupráca firiem s influencermi s menším počtom followerov, tj. mikro influencermi neustále rastie. Makro influenceri síce generujú obrovský reach, no za post na svojom kanáli si pokojne vypýtajú tisícky eur. Mikro influenceri na druhej strane majú limitovaný zásah, no záujem publika je nepomerne vyšší. Sazdba za príspevok mikro influencera sa pohybuje v desiatkach až stovkách eur.

2016.08.18 Working for a Large Company vs Working for a Small Company 36old2dua72muaddmod62y
FOTO: bridgewateruk.com

Čím menej, tým viac

Najväčšou výhodou mikro influencerov je, že majú nepomerne väčší engagement rate ako celebrity. Engagement rate (ER) je percentuálny podiel unikátnych užívateľov, ktorí lajkli, komentovali, zdieľali alebo klikli na príspevok.

Štúdia SocialPublic ukázala, že generujú až 7-násobný engagement než priemerný makro influencer. Ich fanúšikovia sú vernejší, zaujímajú ich príspevky obľubených influencerov, aj keď sú sponzorované a nechávajú nimi ovplyvňovať svoje rozhodnutia. 

share

Ďalší výskum firmy Markerly ukázal, že ER klesá priamo úmerne s tým, ako stúpa počet sledovateľov. Svoj prieskum vykonali na 5 miliónoch príspevkov na Instagrame od viac ako 800 000 užívateľov. Čo sa týka komentárov, mikroinfluenceri dostávajú 13-krát viac komentárov ako makro.

Jednorázový zásah

Aj keď má mikro influencer slušný počet sledovateľov, je to len zlomok toho, čo majú makro influenceri celebrity. 

  • Makro – 10 000 až milión sledovateľov 
  • Mikro – 500 – 10 000 sledovateľov 

Veľkou výhodou makro influencerov je, že jediným postom viete deklarovať svoju správu obrovskému počtu ľudí naraz. Pri spolupráci s mikro influencermi je tento počet dobré vyvážiť viacerými. Ak je vašim hlavným cieľom zvýšiť dosah a vizibilitu značky, makro influencer pre vás môže byť lepšou voľbou. 

Let’s talk about money

Pre startupy alebo menšie firmy s obmedzeným marketingovým budgetom su makro influenceri prakticky nedosiahnuteľní. Podľa prieskumu New York Times si top influenceri s 3 až 7 miliónmi sledovateľov účtujú 187 000 dolárov za Youtube video a 75 000 za post na Instagrame, čo je samozrejme americký extrém, ktorý na Slovensku nedosahujeme. Aj u nás sa však sadzby za príspevok vedia vytiahnuť do závratných výšin, do ktorých si menšie firmy nemôžu “uletieť”.

Report ukázal, že influenceri s počtom sledovateľov od 50 000 do 500 000 si účtujú nepomerne menej ako makro. Za sponzorované video si v priemere zarobia 2500 dolárov, za instagramový post 1000 dolárov. 

Čo sa týka mikro influencerov, 250 dolárov a menej za post na IG zarobí 84% z nich. Pri Facebooku je to 250 a menej až u 90% mikro influencerov.

Prečo sa mikro influenceri oplatia?

Povedzme si, že makro influencer s 300 000 sledovateľmi si zaúčtuje za jeden príspevok 1000 dolárov. Za tento jednorazový výdavok, si môže firma dovoliť spoluprácu so 4 mikro inluencermi, každý s cca 100 000 sledovateľmi. To znamená, že s mikro influencermi môžem zasiahnuť o 100 000 ľudí viac za rovnakú sumu. Navyše, ako sme spomínali vyššie, aj s väčšou interakciou.

Zvoľte si pre svoj produkt relevantný kanál

Výhodou mikro influencerov je, že sú užšie spojení so svojím publikom. Práve táto vlastnosť vie podstatne prispieť k vyššej návratnosti investície. Ich príspevky sú pre publikum relevantnejšie a uveriteľnejšie ako nablýskané kampaňové fotky celebrít. Väčšinou sa jedná o expertov vo svojej oblasti, či už sú to beauty alebo fashion blogerky, fitness instagramy, hráči na Youtube. Aj keď majú menšiu fanúšikovskú základňu, tú zaujíma čo postujú, veľakrát priam na nové príspevky od svojich obľúbených influencerov čakajú. Vykazujú lepšie (kvalitnejšie) leady a ľahšie konverzie v porovnaní s makro influencermi.

Dôvera a autentickosť

Podľa prieskumu TapInfluence je ROI v influencer marketingu až 11-krát vyššie ako pri tradičnej reklame. Prečo? Ľudia chcú radšej počuť odporúčanie od reálneho človeka ako od samotnej firmy. Influenceri vám zabezpečia prirodzenú a autentickú komunikáciu s publikom. Keď si porovnáme dôveru a autentickosť medzi našimi vybranými skupinami influencerov, mikro sú jednoznačným víťazom. Poďla prieskumu Experticity v spolupráci s Dr. Jonahom Bergerom až 82% ľudí pokladá nákupné odporúčania mikro influencerov za dôveryhodné.

Je zjavné, že mikro influenceri sú vychádzajúce hviezdy online marketingu a pri spoluprácach budú stále viac žiadaní. Sú efektívnejší, čo sa týka výdavkov generujú väčší engagement, sú viac relevantní a autentickí. Všetky tieto kvality zakryjú nevýhodu v malom zásahu. Vždy je totiž možnosť vytvoriť mix mikro influencerov, ktorí na koniec spolu vygenerujú väčší dosah aj zásah na užívateľov.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.