Ako vyhrať PIE v kategórii IDEA? Inšpirujte sa víťaznými prácami z Digital PIE 2023
V kategórii IDEA v súťaži Digital PIE porota hodnotí nápad, ktorý stál za zrodom úspešnej kampane, a tiež jeho prevedenie. PIE vyhrávajú nevídané kampane postavené na originálnej idey, prípadne také, ktoré neštandardne využili technológiu alebo médium. Inšpirujte sa prácami, ktoré si odniesli hlavné ocenenie PIE a dominovali v kategórii IDEA na Digital PIE 2023.
I ako IDEA
Pri tejto kategórii porota hľadá originalitu nápadu s použitím digitálnej technológie, média alebo využitia digitálnej komunikácie. Unikátnosť samotného nápadu je iba špička ľadovca a porota sa zameriava tiež na využitie digitálnych nástrojov naplno.
Vypočujte užitočné rady od porotcu Peťa Šurína, ako dominovať v kategóriách IDEA a EXECUTION, ktoré odzneli na ADMA webinári.
Minuloroční víťazi zlatého PIE v kategórii IDEA
- NESPOKOJNÍ ZAMESTNANCI KAUFLANDU by THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko v podkategóriách Campaign a Video
Explikácie Kmeňovej poroty:
Campaign – Až príliš často sa v marketingu berieme vážne a preceňujeme význam značiek v životoch bežných ľudí. To prirodzene vedie k tomu, že sa rok po roku z reklamy vytráca humor a zábavu striedajú ťaživé celospoločenské témy. Je preto príjemným osviežením vidieť kampaň značky, ktorá sa neberie vážne a dokáže baviť ľudí opakovane.
Video – Zobrať si ako tvár pre svoje kampane namiesto celebrít a influencerov so státisícovými zásahmi radšej mäsiarky, SBSkárov a dokladačov, je veľká výzva. Locco to dokázalo cez krásnu vizualitu, perfektný copywriting a milé zakomponovanie mockumentary štýlu spraviť tak, že si týchto netradičných hrdinov okamžite zamilujete.
- OKAMŽITÝ POHOVOR by Hype pre Syncreon v podkategórii Experience
Explikácia Kmeňovej poroty: V kategórii Experience vynikol projekt Okamžitý pohovor. Ocenili jsme jeho originálny prístup k hľadaniu pracovníkov a využitie zaujímavého kontextu nákupného centra pre nábor zamestnancov. Interaktívny panel umožnil potenciálnym uchádzačom spojenie s HR špecialistom a absolvovali rýchly pohovor. Tento nápad bol skvelým spôsobom, ako sa vyčleniť z davu zamestnávateľov.
- GTA AUTOŠKOLA by Istropolitana Ogilvy pre Polícia SR v podkategórii Games
Explikácia Kmeňovej poroty: Istropolitana dokázala premeniť jednu z najnásilnejších hier na svete na edukačný nástroj a zaujať cieľovku s rozsahom pozornosti 6 sekúnd na hodinových streamoch – a niečo ich dokonca naučiť o pravidlách cestnej premávky. Krásnou bodkou bolo využitie policajného plukovníka.
- PREŽILI by Istropolitana Ogilvy pre Magna v podkategórii Nonprofit
Explikácia Kmeňovej poroty: Istropolitane sa podarila skvelá vec ukázaním skutočného dopadu svojej mediálne úspešnej kampane Moje Dieťa z roku 2017. Jednoduchý nápad sa nám páčil, pretože sa priamo venuje problému, s ktorým sa Slováci stretávajú pri dobročinných kampaniach – nevedia, kam idú ich peniaze.
- MOJI MILÍ SLOVÁCI by Zaraguza, Respeecher pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategóriách PR a TECH (AR/VR/NFT/Metaverse/AI…)
Explikácie Kmeňovej poroty:
PR – Nápad nakloniť si verejnú mienku zrekonštruovaním hlasu nebohého komika pomocou umelej inteligencie si vyžaduje veľkú mieru odvahy. Najmä preto, že sa vo verejnosti nájdu aj ľudia, ktorí budú otvorene proti. O to dôležitejšia bola citlivosť s akou bola kampaň exekuovaná. Aj vďaka tomu sa o kampani hovorilo veľa a v relatívne dobrom duchu, a to si v kategórii PR vyslúžilo zlato.
TECH – Pri využívaní nových technológií v reklame a marketingu často víťazí forma nad obsahom. Trend sa adaptuje do lokálnych pomerov bez pridanej hodnoty alebo kreatívnej idey, čo je škoda. Preto treba oceniť každú prácu, ktorá dokáže pristúpiť k využitiu buzzwordu originálnym a zmysluplným spôsobom.
Minuloroční víťazi strieborného PIE
- Okamžitý pohovor by Hype pre Syncreon v podkategórii Out of the box
- Hlas Nastenky: Neverte ruským rozprávkam by THIS IS LOCCO pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku v podkategórii PR
- Príď to zažiť by oh my DOT pre Cinematik International Film Festival v podkategórii Small budget
- Neživá Panoráma by MUW Saatchi & Saatchi pre ČSOB v podkategórii Social media
- Customize your world s Bejby Blue by THIS IS LOCCO pre Tatra banka v podkategórii TECH (AR/VR/NFT/Metaverse/AI…)
- Poistenie Home Office by MUW Saatchi & Saatchi pre ČSOB poisťovňa v podkategórii Video
- Veríme, že dorastú by Elite / Monday Lovers pre Orange Slovensko v podkategórii Campaign
- Emotes Workout by THIS IS LOCCO pre Dr.Max v podkategórii Influencer
- Naši chlapci by Free Andy pre Post Bellum v podkategórii Nonprofit
Minuloroční víťazi bronzového PIE
- Len talent nestačí by oh my DOT pre Slovnaft v podkategórii Campaign
- Customize your world s Bejby Blue by THIS IS LOCCO pre Tatra banka v podkategórii Experience
- Podravka do vrecka by Hype pre Podravka v podkategórii Influencer
- Hlas Nastenky: Neverte ruským rozprávkam by THIS IS LOCCO pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku v podkategóriách Nonprofit, Social media a Video
- 10-DŇOVÁ AGENTÚRA – METAVERSE, KTORÝ DÁVA ZMYSEL by TRIAD pre TRIAD v kategórii Selfpromo
- Príď to zažiť by oh my DOT pre Cinematik International Film Festival v podkategórii TECH (AR/VR/NFT/Metaverse/AI…)
To bol kompletný zoznam ocenených prác cenou Digital PIE v kategórii IDEA minulý rok. Shortlisty a víťazné práce vo všetkých kategóriách nájdete na webe Digital PIE.
Čo by mala spĺňať práca prihlásená do kategórie IDEA?
- Základom je originálny nápad postavený na dobrom insighte
- Jedná sa o digitálnu idea alebo prevedenie
- Inšpiratívna pre celú brandžu, reflektujúca svetové trendy
- Pozitívne ohlasy u cieľovej skupiny
- Spĺňa ciele klienta. Robíme reklamu, nie umenie.
- Komplexná kampaň – nevyhrávajú jednorázové príspevky na sociálnej sieti
- Korešponduje s brandom – zapadá do dlhodobej komunikácie klienta
- Kvalitná exekúcia nápadu
Ako na case study víťaznej práce v IDEA?
- jasný cieľ, čo chcem v CS ukázať
- max 3 min, v ideálnom prípade 2
- “výcuc” spomeňte iba to najpodstatnejšie
- dobrý nápad sa dá vysvetliť v jednej vete
Veríme, že sme vám článkom pomohli orientovať sa v kategórii IDEA v súťaži Digital PIE. Svoje práce môžete do aktuálneho VIII. ročníka registrovať priamo TU.