Ako vyhrať PIE v kategórii IDEA? Inšpirujte sa víťaznými prácami z Digital PIE 2023

digital pie
Martina Ditrichová 13 február 2024 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Ako vyhrať PIE v kategórii IDEA? Inšpirujte sa víťaznými prácami z Digital PIE 2023

V kategórii IDEA v súťaži Digital PIE porota hodnotí nápad, ktorý stál za zrodom úspešnej kampane, a tiež jeho prevedenie. PIE vyhrávajú nevídané kampane postavené na originálnej idey, prípadne také, ktoré neštandardne využili technológiu alebo médium. Inšpirujte sa prácami, ktoré si odniesli hlavné ocenenie PIE a dominovali v kategórii IDEA na Digital PIE 2023.

I ako IDEA 

Pri tejto kategórii porota hľadá originalitu nápadu s použitím digitálnej technológie, média alebo využitia digitálnej komunikácie. Unikátnosť samotného nápadu je iba špička ľadovca a porota sa zameriava tiež na využitie digitálnych nástrojov naplno.

Vypočujte užitočné rady od porotcu Peťa Šurína, ako dominovať v kategóriách IDEA a EXECUTION, ktoré odzneli na ADMA webinári.

Minuloroční víťazi zlatého PIE v kategórii IDEA

Explikácie Kmeňovej poroty:

Campaign – Až príliš často sa v marketingu berieme vážne a preceňujeme význam značiek v životoch bežných ľudí. To prirodzene vedie k tomu, že sa rok po roku z reklamy vytráca humor a zábavu striedajú ťaživé celospoločenské témy. Je preto príjemným osviežením vidieť kampaň značky, ktorá sa neberie vážne a dokáže baviť ľudí opakovane.

Video – Zobrať si ako tvár pre svoje kampane namiesto celebrít a influencerov so státisícovými zásahmi radšej mäsiarky, SBSkárov a dokladačov, je veľká výzva. Locco to dokázalo cez krásnu vizualitu, perfektný copywriting a milé zakomponovanie mockumentary štýlu spraviť tak, že si týchto netradičných hrdinov okamžite zamilujete.

Explikácia Kmeňovej poroty: V kategórii Experience vynikol projekt Okamžitý pohovor. Ocenili jsme jeho originálny prístup k hľadaniu pracovníkov a využitie zaujímavého kontextu nákupného centra pre nábor zamestnancov. Interaktívny panel umožnil potenciálnym uchádzačom spojenie s HR špecialistom a absolvovali rýchly pohovor. Tento nápad bol skvelým spôsobom, ako sa vyčleniť z davu zamestnávateľov.

  • GTA AUTOŠKOLA by Istropolitana Ogilvy pre Polícia SR v podkategórii Games

Explikácia Kmeňovej poroty: Istropolitana dokázala premeniť jednu z najnásilnejších hier na svete na edukačný nástroj a zaujať cieľovku s rozsahom pozornosti 6 sekúnd na hodinových streamoch – a niečo ich dokonca naučiť o pravidlách cestnej premávky. Krásnou bodkou bolo využitie policajného plukovníka.

  • PREŽILI by Istropolitana Ogilvy pre Magna v podkategórii Nonprofit

Explikácia Kmeňovej poroty: Istropolitane sa podarila skvelá vec ukázaním skutočného dopadu svojej mediálne úspešnej kampane Moje Dieťa z roku 2017. Jednoduchý nápad sa nám páčil, pretože sa priamo venuje problému, s ktorým sa Slováci stretávajú pri dobročinných kampaniach – nevedia, kam idú ich peniaze.

  • MOJI MILÍ SLOVÁCI by Zaraguza, Respeecher pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategóriách PR a TECH (AR/VR/NFT/Metaverse/AI…)

Explikácie Kmeňovej poroty:

PR – ​​Nápad nakloniť si verejnú mienku zrekonštruovaním hlasu nebohého komika pomocou umelej inteligencie si vyžaduje veľkú mieru odvahy. Najmä preto, že sa vo verejnosti nájdu aj ľudia, ktorí budú otvorene proti. O to dôležitejšia bola citlivosť s akou bola kampaň exekuovaná. Aj vďaka tomu sa o kampani hovorilo veľa a v relatívne dobrom duchu, a to si v kategórii PR vyslúžilo zlato.

TECH – Pri využívaní nových technológií v reklame a marketingu často víťazí forma nad obsahom. Trend sa adaptuje do lokálnych pomerov bez pridanej hodnoty alebo kreatívnej idey, čo je škoda. Preto treba oceniť každú prácu, ktorá dokáže pristúpiť k využitiu buzzwordu originálnym a zmysluplným spôsobom.

Minuloroční víťazi strieborného PIE

Minuloroční víťazi bronzového PIE

To bol kompletný zoznam ocenených prác cenou Digital PIE v kategórii IDEA minulý rok. Shortlisty a víťazné práce vo všetkých kategóriách nájdete na webe Digital PIE.

Čo by mala spĺňať práca prihlásená do kategórie IDEA?

  • Základom je originálny nápad postavený na dobrom insighte
  • Jedná sa o digitálnu idea alebo prevedenie
  • Inšpiratívna pre celú brandžu, reflektujúca svetové trendy
  • Pozitívne ohlasy u cieľovej skupiny
  • Spĺňa ciele klienta. Robíme reklamu, nie umenie.
  • Komplexná kampaň – nevyhrávajú jednorázové príspevky na sociálnej sieti
  • Korešponduje s brandom – zapadá do dlhodobej komunikácie klienta
  • Kvalitná exekúcia nápadu

Ako na case study víťaznej práce v IDEA?

  • jasný cieľ, čo chcem v CS ukázať
  • max 3 min, v ideálnom prípade 2
  • “výcuc” spomeňte iba to najpodstatnejšie
  • dobrý nápad sa dá vysvetliť v jednej vete

Veríme, že sme vám článkom pomohli orientovať sa v kategórii IDEA v súťaži Digital PIE. Svoje práce môžete do aktuálneho VIII. ročníka registrovať priamo TU.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com