TREND Marketing Summit 2017 – ako bolo?

DigiEvents
Redakcia ADMA 21 jún 2017 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / TREND Marketing Summit 2017 – ako bolo?

Tohtoročná konferencia TREND Marketing Summit priniesla bohatý program v dvoch sálach – Strategy Hall a Internet Hall. V článku exkluzívne prinášame aj prezentácie spíkrov, ktorí sú členmi ADMA. Ktorá kampaň sa stala TREND Kampaňou roka?

TREND Marketing Summit 2017

Zdroj

Ako v spleti značiek a produktov presadiť tie svoje a ako zaujať cieľovú skupinu a osloviť zákazníkov? Profesionáli z odboru porozprávali o marketingových stratégiách, o digitálnom marketingu vrátene kreatívnej reklamnej komunikácie, a takisto o online nástrojoch. Dozvedeli sme sa o aktuálnych trendoch programmatickej reklamy, ale aj o tom, ako využiť nové reklamné formáty. Spíkri predstavili aj fungovanie efektívnej komunikácie, vyhodnotili vlastné kampane a poukázali aj na poučenia z praxe. Reč bola aj o event marketingu, publisheroch či o smerovaní online médií.

Collaboration ako dvojnásobná marketingová sila?

Product placement je mŕtvy, nech žije #collaboration bola téma Ivany Pacoňovej a Martina Polakoviča z Core 4 (člen ADMA). Môže sa Absolut spojiť s Marvelom, Nike s Apple či McDonalds s Disney? Áno, môžu. Collaboration je strategické priateľstvo značiek. Cieľom je vytvoriť nový produkt, ktorý vyvolá väčší buzz, než by za normálnych okolností vytvorila každá značka sama. Vytvorenie nového produktu umožňuje vytvoriť nový revolučný content. Podľa Ivany a Martina z Core 4 je dobrá collaboration vtedy, keď partnerstvo má logiku. Ako príklad uviedli značku GoPro so značkou Red Bull. Viac o tom, čo je dobrá collaboration prinášame v ich prezentácii:

Automatizácia a personalizácia pre lepšiu digitálnu reklamu

Vladimír Cintula z RIEŠENIA.com (člen ADMA) prezentoval na tému Lepšie výsledky pri menších nákladoch – automatizácia a personalizácia multi-channel online kampaní. Vlado považuje automatizáciu za jednu z najšetrnejších investícií s vysokou pravdepodobnosťou návratnosti. Marketingová automatizácia umožňuje identifikovať návštevníkov s najväčším potenciálom, individuálne sa im venovať, zamerať sa na efektívne aktivity a konvertovať návštevníkov na nových zákazníkov. Reč bola aj o Adbooste – inovatívny nástroj z dielne agentúry pre lepšiu digitálnu reklamu. Ktoré médiá vedia automatizovať a personalizovať na úrovni konkrétnej cookie? Viac v prezentácii:

Zabudnite na social media. Je rok 2017

S Jánom Papačom z Triad Advertising (člen ADMA) sme sa vybrali na cestu digitálnou krajinou. Hrdinami marketingu sú podľa Jána tí, ktorí na fanúšikov číhajú s novými formátmi na nových placementoch.

„Oveľa viac peňazí v digitáli znamená oveľa viac reklamy v digitáli. Sociálne siete znesú veľa a zaboostovať sa dá takmer všetko,“ Ján Papač, Triad Advertising.

Triadský marketingový rozprávač digitálneho príbehu porozprával aj o tom, ako bojovať s pretlakom reklamy na sociálnych sieťach. Viac v Janovej prezentácii, kde uvádza pár príkladov z praxe na social media content, ktorý bol odlišný a zafungoval perfektne.

Programmatic – chytrá budúcnosť online marketingu

O tejto téme nám viac povedal Daniel Zaiček z PerformicsB2Bgroup (člen ADMA). Programmatic je automatizovaný proces nákupu online reklamy pomocou špeciálneho softéru. SSP – supply side platform je softvér, kde majitelia webov ponúkajú reklamný priestor. DSP – demand side platform je softvér, pomocou ktorého hľadáme najvhodnejší priestor na zobrazenie reklamy. Táto platforma umožňuje zadávateľom nakupovať reklamný priestor formou aukcie v reálnom čase – RTB (real time bidding). Viac v Danielovej veselej prezentácii so Simpsonovcami a donutmi:

Analytika v digitálnom marketingu

Ján Laurenčík z Pizza SEO (člen ADMA) upozornil na dôležitosť digitálnych dát v marketingu. Podľa jeho slov je potrebné prepájať digitálne dáta s dátami z kamennej predajne, aby sme dosiahli efektívnejšiu kampaň.

„Spájajme digitálne dáta s offline pre analýzu cesty zákazníka naprieč zariadeniami a kanálmi. Robme personalizovaný marketing a komunikáciu v roku 2017,“ Ján Laurenčík, Pizza SEO.

Môžeme s online videom ušetriť?

Juraj Pobjecký zo Zaraguzy (člen ADMA) prednášal v Strategy Hall o online videu. Priniesol zaujímavé informácie, ktoré vyplývajú zo zistení z desiatok kampaní zo Slovenska a z Česka. Ukázal ako pracovať s videom tak, aby sme šetrili na mediálnych výdavkoch.

Dobré dáta od O2 sú TREND kampaňou roka

Cieľom kampane bolo predstaviť niekoľko výziev pre Slovákov, ktorými operátor môže čiastočne zlepšiť situáciu na Slovensku. Kampaň bola orientovaná na online prostredie. Online kreatívu kampane mala na starosti agentúra Elite Solutions (člen ADMA).

Kampaň dobredataO2

Zdroj

Kampaň tvorilo desať výziev, ktoré značka spájala so známymi osobnosťami zo Slovenska. Vo videách vystupoval atlét Matej Tóth, herečka Táňa Pauhofová, Strapo, Tomi Kid, Kristína Farkašová a ďalší. Online komunikácia, televízne spoty či outdoorové nosiče odkazovali na microsite dobredata.o2.sk. O2 komunikovalo aj cez sociálne siete a vlastný contentový portál Sóda. Kampaň mala podľa šéfky marketingovej komunikácie O2 Lucie Petrášovej dobré komunikačné výsledky. Viac ako 10-tisíc ľudí splnilo 29-tisíc dobrých výziev. V súťaži TREND Kampaň roka O2 zvíťazilo na základe hlasovania odbornej poroty spoločne s hlasmi verejnosti. Obe strany mali rovnakú váhu hlasu.

TREND Marketing Summit 2017

 

Bolo nám cťou byť odborným garantom TREND Marketing Summitu 2017. Ďakujeme ADMA členom Zaraguza, Triad Advertising, Pizza SEO, Core 4, PerformicsB2Bgroup, RIEŠENIA.com za hodnotné prednášky. Tešíme sa na ďalší ročník.

Autor: M. Kušnír

Autor článku
Redakcia ADMA
Redakcia ADMA