To najlepšie z digitálnych chuťoviek na Digital Rulezz

digitalne chutovky
Martina Ditrichová 30 november 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Realizované projekty / To najlepšie z digitálnych chuťoviek na Digital Rulezz

Keďže sme odborným garantom konferencie Digital Rulezz, dostali sme v rámci nej priestor, ukázať to najlepšie čo tento rok odznelo na našom pravidelnom evente Digitálne chuťovky. Návštevníci Digital Rulezz The gamechanger dostali možnosť ochutnať “z každého rožka digitálneho marketingu troška”.

46803691 2005021206201502 2518945877553315840 o
FOTO: facebook.com/rulezzSK

Dozvedeli sa ako zvýšiť organickú návštevnosť webu, ako postupovať v rámci digitálnej stratégie s tradičnou značkou a akú váhu majú liky na Facebooku či Instagrame. Celé prezentácie nájdete pod heslom “Digitálne chuťovky” na SlideShare. V našom článku ponúkame krátku ochutnávku toho najlepšieho.

1.Marcel Machovič, Project Manager Visibility – Ako zvýšiť prirodzenú návštevnosť vášho webu aj svojpomocne?

Marcel vo svojej prezentácii radil agentúram aj klientom ako na SEO. Optimalizácia webu si vyžaduje dlhodobú a pravidelnú aktivitu za účelom dostať svoj web na horné priečky vyhľadávača.

IMG 5308

Buďte hore

Meta title a description, ktoré sa vám na Google zobrazia po zadaní kľúčových slov, by mali byť úderné a výstižné, čím sa zvýši miera prekliku CTR a musia obsahovať vhodne zvolené kľúčové slová, ktoré vystihujú predmet podnikania. Nemali by sa meniť príliš často, treba tomu dať čas, aby sa prejavili výsledky. SEO je beh na dlhú trať. Maximálna dĺžka popisu je cca 160 znakov aj s medzerami. Aby ste predišli nevypovedanej vete a trom bodkám, snažte sa do tohto rozpätie zmestiť.

Kľúč k srdcu zákazníka

Ako na analýzu kľúčových slov?

Zoznam keywords vytvoríte jednoducho pomocou dostupných nástrojov ako keyword planner, marketing miner, keyword tool io or ubersuggest. Bez ohľadu na formu je potrebný najmä obsah – vhodné sú aj longtailové výrazy, pričom prihliadajte na hľadanosť, kategorizáciu, je dobré určiť si priority v rámci zamerania webu a tým prispôsobiť aj kľúčové slová. Príliš málo ľudí dáva do kľúčových slov špecifické výrazy, ktoré však znamenajú, že keď už človek tieto slová zadá, je vaším potenciálnym zákazníkom.

S popisom dokážete zaujať, ale aj odradiť. Treba rátať s tým, že popis je naozaj čítaný.:) Existuje množstvo užitočných nástrojov, ktoré vám povedia, čomu návštevník webu venoval pozornosť aj ako dlho. Kľúčové slová by sa mali v popise nachádzať aj viackrát. Je dobré používať aj podnadpisy, aby bol text prehľadnejší a ľahšie čitateľný.

Vkladajte vnútorné odkazy, ktoré podporujú lepšiu indexáciu webu a zlepšujú navigáciu užívateľa, napríklad v článkoch na blogu, atď.

Práca s webom

IMG 5313

Užívateľom musíte čo najviac uľahčiť orientovanie na vašom webe. Myslite na to, že možno používa iný spôsob na vyhľadávanie vášho produktu, ako sa domnievate. Môže napríklad použiť iné synonymum. Váš web by mal byť user-friendly pre každého jedného.

2.Tradičná značka v dobe digitálu – Vlado Kurek, Creative Director TRIAD Advertising

Ešte pred začiatkom je dôležité vedieť, čo chcete komunikáciou dosiahnuť. Najprv si treba stanoviť ciele až potom si určiť nástroje. K dispozícii je množstvo taktík, ktoré sa môžu navzájom dopĺňať a komunikovať.

Základom sú sociálne média – FB, YNST, YTB, LINKD, SPTF – výber záleží od toho čo chcete komunikovať, ako a komu. Môžete využiť influencerov, ktorí sú stále trendom na vzostupe. Ďalej SEO, Mobil marketing a GDN (Google Display Network).

Výzvou bolo odprezentovať značku s 200-ročnou tradíciou formou, ktorá bude zaujímavá a zasiahne cieľovku, ktorá je trochu iná ako pri alkoholických nápojov s bežnou cenou. Sú to mestskí muži vo veku 28-40 rokov so záujmom o biznis, inovácie a startupy, ktorým záleží na tom, aký vplyv majú ich rozhodnutia na ľudí a prostredie. Na propagáciu využili ambsádora pre Slovensko Lukáša Alnera, podnikateľa, investora a porotcu Chivas the Venture.

TRIAD sa pokúsil o lokalizáciu globálneho konceptu. Natočili si vlastné video: ,,Čím je video autentickejšie, tým lepšie. Rozhodli sme sa nepretitulkovať video zo zahraničia, ale natočiť ho nanovo. Momentálne je video hlavný formát propagácie.”

Na reklamu použili pomerne nové formy reklamy – canvas a carousel na Facebooku, kde sa dalo v jednom poste zdeliť väčšie množstvo informácií. Instagram na propagáciu aj z tohto dôvodu nevyužili vôbec. Ten je založený najmä na pekných vizuáloch.

Brand belief znie : ,,Bohatstvo muža nie je merané počtom peňazí, ktoré zarobí. Je merané počtom životov, ktoré ovplyvní.”

3. Zber likov ako cesta do pekla – Mato Rajec, Social Media Specialist Zaraguza

Martin Rajec, Social Media Specialist z agentúry Zaraguza, poukázal na to, ako môže byť zradné sledovať iba jeden ukazovateľ, napríklad počet likov, ktorý možno klienta poteší, no pre samotný biznis nemá veľkú výpovednú lehotu. Ľudia postupom času vývoja na internete premigrovali z browserov na sociálne siete. Najčastejšie teraz otvárame appky ako Facebook, Instagram, Messenger… ľudia neprestali browsovať, len to robia inde.

Správanie ľudí v browseri sa dá vyjadriť istou šablónou. Podľa toho sa my rozhodujeme, akým spôsobom budeme cieliť reklamu.

Žiadna značka nie je tak bohatá, aby si mohla dovoliť cieliť len na interakcie. Keď máme veľkú cieľovú skupinu, interakcie nás môžu vyjsť pekne draho a navyše sa ukrátime o množstvo videní, ktoré je rádovo nepomerne lacnejšie. Okrem budgetového dôvodu je ďalšou vecou, že Facebook doručí túto reklamu práve tým užívateľom, ktorí majú tendenciu vykonať danú reakciu.

Rady od Martina:

  • Sústreďte sa na zásah.
  • Pri videách ľudia trávia so značkou viac času a budujú si kvalitnejší vzťah, takže sa zamerajte aj na video videnia.
  • Facebook má užívateľov rozdelených približne do 5 skupín – scrollerov, videopozeračov, weboklikačov, lajkovačov, súťaživcov. Pri tvorbe kampaní by mali marketéri myslieť na to, že ľudia sú rôzni a ideálne je, keď potešia každého z týchto skupín.
  • Myslite aj na frekvenciu, pripomínajte sa, aby vás ľudia zaregistrovali. Keď nemáte dobrú frekvenciu, je možné, že sa celá kampaň minie účinku.
  • Veľkost cieľovky prispôsobte veľkosti budgetu

Keď sme vytvorili hero video, ktorým sme dosiahli aj slušný prirodzený reach, nešlo nám o to dosiahnuť čo najviac lajkov a poraziť nimi konkurenciu, ale odovzdať posolstvo, využiť všetky možné formáty. Keby nám šlo iba o reakcie, mohli sme urobiť súťaž.. Chceme, aby to ľudia vstrebali a pochopili. Rada na záver – Ideálne je mať v každom kastlíku niečo.:)

Veríme, že vám náš výcuc z tohtoročných digitálnych chuťoviek padol vhod a už teraz sa tešíte na ďalšie! Okrem toho sa budúci týždeň na ADMA blogu môžete tešiť na report z diania na Digital Rulezz The Gamechanger.

 

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.