#socialmedia sprievodca: nový pohľad na sociálne siete

Zaujímavosti
Redakcia ADMA 27 september 2016 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / #socialmedia sprievodca: nový pohľad na sociálne siete

Práve ste pri zrode niečoho veľkolepého. Toto je prvý diel pripravovanej série článkov o sociálnych médiách, ktoré vás naučia úplne všetko.

Sociálne médiá vám nemusíme predstavovať. Práve teraz ich máte vo svojom smartfóne nainštalovaných minimálne päť a nedočkavo vám vyhadzujú upozornenia. Vo výťahu, pri obede či po ceste na záchod ten tlak už nevydržíte a všetky notifikácie si prezriete.

Namiesto opakovania známych faktov sme sa na sociálne siete pozreli podrobne, vedecky, marketingovo. Dávame dohromady všetko, čo sa dá vedieť a pridávame ešte aj to, čo sa vedieť nedá. Máme za sebou know-how od top digitálnych agentúr, tak vám ho chceme odovzdať.

Sedemdielny seriál práve začal.

Životný cyklus sociálnej siete

Ako každý produkt, aj sociálna sieť prechádza istým životným cyklom. Tento cyklus má 4 fázy:

  1. Uvedenie: Prvá fáza životného cyklu sociálnej siete. Užívatelia sa začínajú registrovať a zoznamovať s prostredím siete. V tejto fáze je sieť viac využívaná ako nástroj komunikácie ako marketingu. V tejto fáze sieť zaznamenáva najväčší nárast užívateľov.
     
  2. Rast: Sieť začína naberať na funkcionalite. Aj keď nábor nových registrácií nie je tak veľký ako pri uvedení, sieť stále zaznamenáva veľký počet nových userov. Sieť začína byť atraktívna pre marketérov. Aj keď je to neuveriteľné, Facebook je stále vo fáze rastu.
     
  3. Dospelosť: Nové registrácie stagnujú, niektorí ľudia sieť prestanú používať. Pridanie nových funckionalít vie mieru odchodu zmenšiť, alebo obrátiť. Twitter sa dostal do tohto štádia.
     
  4. Pokles: Nových registrácií je menej ako ľudí, ktorý zo siete odchádzajú. Pokles zaznamenala napríklad sociálna sieť známa v Brazílii s názvom Orkut. Vo svojom peaku ju používalo až okolo 30 miliónov ľudí.

Typ obsahu, spôsob komunikácie a funkcionalita siete priťahuje určitú skupinu ľudí, ktorá časom vytvorí komunitu. Tieto premenné rozdeľujú sociálne siete na niekoľko skupín.

Delenie sociálnych sietí

  1. Spoločenské vzťahy

    Hlavným účelom týchto sietí je udržať vás v kontakte s priateľmi, kolegami či členmi rodiny. Medzi najznámejšie patria: Facebook, Twitter, Google+, MySpace, Swarm
     

  2. Odborné a profesné

    Sú navrhnuté tak, aby poskytovali používateľom príležitosť na kariérny rast. Napríklad Cofoundr, Ecademy, Upsrising. Na Slovensku je populárny hlavne LinkedIn.
     

  3. Multimediálne

    Tieto siete boli vytvorené za účelom zdieľania multimediálneho obsahu. Na Slovensku používame najmä Youtube, Periscope, Snapchat, Instagram, Flickr, Vimeo, Soundcloud či Spotify.
     

  4. Informačné

    Pokiaľ máte otázku, odpoveď nájdete na tomto type sociálnej siete. Napríklad: Sashe, Referaty.sk, Do-It-Yourself Community, Super Green Me.

Penetrácia sociálnych médií na Slovensku

Svetové čísla sú známe, ale zistiť počet používateľov zo Slovenska je takmer nemožné. Zatiaľ jediná stopa, ktorú máme, je tento report:

 SoMe pocet userov

Zdroj + svetové čísla

V nasledujúcich článkoch sa budeme podrobne venovať Facebooku, Instagramu a Youtube. Ako fungujú, kde je ich miesto v stratégii a kým sa môžete inšpirovať pri tvorbe obsahu? Sledujte náš seriál aj naďalej a dozviete sa všetko od #socialmedia sprievodcu.

Tento článok vyšiel v e-booku #socialmedia sprievodca, ktorý si môžete zdarma sitahnuť na tomto odkaze.

Autor: Laďo_Macko

Autor článku
Redakcia ADMA
Redakcia ADMA