O webe a aplikáciách v ADMA digital marketing academy

Martina Ditrichová 26 jún 2019 0 komentárov
Úvod / Blog / ADMA digital marketing academy / O webe a aplikáciách v ADMA digital marketing academy

Web & Aplikácie sú jedným z náročnejších blokov ADMA digital marketing academy. CEO a CTO agentúry CORE4, Miroslav Murgaš, študentom ponúkol výklad o fungovaní webu, o platformách a technológiách, webových a mobilných aplikáciách aj internetovej bezpečnosti. Prečítajte si na ADMA blogu zaujímavé body jeho prednášky.

59680528 2209580342455475 3880731457081049088 o

Na úvod vám prezradíme horúci tip od Mira Murgaša: ,, Ak chcete byť v digitálnom marketingu nadčasoví, sledujte porno priemysel, aspoň z diaľky. Porno začalo streamovať o 10 rokov skôr ako Youtube a teraz tam fičí virtuálna realita.“

Aké typy webových aplikácií navštevujeme?

  • Jednoduché weby – obsahujú iba landing page, sú buď statické alebo s jednoduchými dynamickými prvkami, bez nástrojov na manažment obsahu alebo funkcionalít
  • Obsahové portály – informačné stránky, firemné prezentačné weby, médiá. Majú zadefinované dizajnové šablóny a obsah je oddelený od dizajnu. Využíva CMS redakčné systémy ako WordPress, Joomla, Sitecore, etc.
  • Aplikačné portály – Weby obsahujúce interaktívne nástroje, služby alebo user-centric dáta, väčšinou s registrovanými/prihlásenými používateľmi. Kladú dôraz na bezpečnosť a vysokú dostupnosť a bežia na platformách ako napríklad MS Sharepoint, IBM Websphere, Oracle WebCenter…
  • E-commerce/E-shop – weby špeciaizované na predaj tovaru a služieb. Kladú dôraz na ľahkú orientáciu, vyhľadávanie a nákupný proces. Sú integrované na sklady, výrobu, dopravu, platby, affiliate programy. Najpoužívanejšie open source platformy sú WooCommerce(WP), PrestaShop, Magento, OpenCart, Shopify.

Kedy zvoliť mobilnú appku?

  • Viem vyžiť vlastnosti platformy (fotoaparát, GPS, touch screen, gyroskop)
  • Viem využiť situáciu (platba, cesta do práce, second screen)
  • Chcem byť dostupný so službou vždy a všade
  • Chcem zvýšiť tržby a byť krok pred konkurenciou
  • Direct marketingový kanál a/alebo brand building
  • Responzívny web nestačí
  • Topím sa v cashi ☺

Ako sa starať o appku?

  • Pripravte kvalitný popis, obrázky, promo video
  • Komunikácia na store platformách je nákladná
  • Vytvorte buzz (preview, recenzie, PR)
  • Komunikujte na cieľovú skupinu
  • Sledujte spätnú väzbu a reagujte
  • Opravujte bugy, testujte nové zariadenia a verzie OS
  • Zlepšujte UX/UI buďte konzistentný s aktuálnymi platformami
  • Dopĺňajte funkcionalitu

Snímka obrazovky 2019 06 25 o 20.23.18

Princípy UX

  • Plňte potreby užívateľov na správnom mieste a v správnom čase
  • Nezavadzajte a neprerušujte
  • Dbajte na intuitívnosť
  • Všetko na dosah podľa priority v aktuálnej situácii
  • Menej je viac
  • Zjednodušujte výber
  • Konzistentnosť
  • Prispôsobte jazyk
  • Funkčnosť je nadradená estetike
  • Don’t make me think
  • Pri chybách používateľovi pomáhajte
  • Poskytnite možnosť návratu
  • Poskytujte odozvu (zmena farby, vibrácia, hláška, zvuk…)

Responzivita

Pod responzivitou rozumieme, že webstránka je celou svojou štruktúrou a obsahom prispôsobená všetkým zariadeniam, cez ktoré sa na ňu používateľ môže dostať. Či už používateľ používa počítač alebo smartfón, dostane rovnaký obsah.

  • Myslite na responzivitu od začiatku
  • Bežne 3 rozsahy rozlíšenia
  • Dajte si záležať na menu
  • Rešpektujte dotykové ovládanie (veľkosť CTA, kontextové menu, …)
  • Používajte vektorové obrázky
  • Používajte webové fonty
  • Fluid dizajn, žiadne fixné prvky
  • Optimalizujte veľkosť
  • V malých rozlíšeniach odstráňte nepotrebné prvky
  • Optimalizujte aj pre veľký display
  • Responsive nie je Adaptive
Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.