Manifest Rozmanitosti alebo ako nebyť ako všetci ostatní

adma
Martina Ditrichová 26 august 2022 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Manifest Rozmanitosti alebo ako nebyť ako všetci ostatní

Marketingová brandža je z veľkej časti o tom vždy prísť s niečím novým, kreatívnym, na čo ešte konkurencia neprišla. A práve rozmanitosť ľudí v tíme, odlišnosti medzi mužmi a ženami, rôzne kultúrne či náboženské rozdiely, môžu byť kľúčom k nevídaným a kreatívnym riešeniam. Tak prečo je nielen v marketingu, ale v celej našej spoločnosti cítiť určitú potrebu “škatuľkovať” do nudnej a nezáživnej homogénnosti?

Ako partner novej iniciatívy Manifestu rozmanitosti by sme vás radi informovali o tomto dôležitom projekte, ktorý nadväzuje na projekt Ne_viditeľné pod taktovkou Moniky Farkašovej, strategičky z našej členskej agentúry dotcom.sk. Zároveň by sme aj touto cestou chceli vyjadriť podporu nielen rodovej rovnosti v našej marketingovej brandži. Tento manifest demonštruje prístup k inklúzii a rozmanitosti, ktorého cieľom je odstrániť akýkoľvek druh diskriminácie v práci.

Na webstránke iniciatívy môžete nájsť príručku rozmanitosti, ktorá ponúka tipy ako pomôcť zlepšeniu úrovne rodovej rovnosti vo firme či agentúre. Niekoľko bodov z príručky vám prinášame aj v článku:

Triky, ktoré môžu napomôcť zlepšovaniu úrovne rodovej rovnosti vo firme:

  • Vzdelávajme (sa) o rodových stereotypoch a predsudkoch
  • Búrajme rodové stereotypy
  • Pomôžme kolegom a kolegyniam s pracovnou flexibilitou
  • Používajme rodovo citlivý jazyk
  • Praktizujme spoločenskú inklúziu
  • Hrajme fair play aj fair pay
  • Zabezpečme inkluzívny proces prijímania zamestnancov
  • Vytvorme priestor pre bezpečné a rešpektujúce pracovisko

Viac o iniciatíve sme sa dozvedeli priamo od iniciátorky celého projektu Moniky Farkašovej

monika_farkasova

Aký je cieľ Manifestu rozmanitosti?

Manifest je len začiatok, prvý krok dlhodobého úsilia našej iniciatívy vytvárať inkluzívnejšie kreatívne prostredie v agentúrach. Chceme predovšetkým upozorniť na to, že jediným faktorom rozhodovania sa v procese prijímania zamestnancov by mal byť ich talent a potenciál, nie pohlavie či nebodaj rasa. Dlhodobo vnímame záujem agentúr podnikať kroky smerom k rodovej rovnosti, no častokrát nevedia ako začať. Naša mini príručka poskytuje niekoľko bodov, od ktorých sa môžu odraziť na ceste za otvorenejším pracovným prostredím.

Čo ťa viedlo k založeniu tohto manifestu?

Predovšetkým nedostatočná orientácia v danej problematike. Mnohí z nás si rodovú rovnosť v zamestnaní predstavujú iba ako rovnaké platové podmienky pre ženy aj mužov. V skutočnosti je táto téma oveľa komplexnejšia a rodovo vyrovnaná firma vie byť len tá, ktorá sa prispôsobí náročným podmienkam zamestnancov oboch pohlaví. Práve preto vznikla príručka s tipmi, ktoré obsahujú základné informácie o všetkých oblastiach rodovej rovnosti – od bezpečnosti na pracovisku až po flexibilný pracovný čas.

Ako by firmy mali zareagovať, kde podľa teba nastáva chyba?

Firmy by sa predovšetkým nemali zľaknúť náročnosti danej témy. Práve v týchto časoch, kedy je ťažké nájsť kvalitných zamestnancov, budú mať firmy, ktoré podnikajú kroky k rodovej rovnosti konkurenčnú výhodu. Zároveň je dôležité pýtať sa vlastných zamestnancov – na ich skúsenosť, čo by potrebovali, kde cítia nedostatky a naopak, čo sa im páči.

Ak vás Manifest rozmanitosti zaujal, prečítajte si viac na webstránke neviditelne.sk.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com