Ako sa nám páčilo na konferencii Lovebrand Masters?

adma
Martina Ditrichová 31 október 2019 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Ako sa nám páčilo na konferencii Lovebrand Masters?

Ako partner podujatia sme nemohli chýbať na konferencii Lovebrand Masters, 8-mej zo série Make it Digital pod záštitou Digital Marketing Club SK. Ako napovedá názov, gró témou boli “lovebrandy”. Experti z rôznych oblastí, ktorých spája marketingový svet, ukázali svoj pohľad na obľúbenosť značky a prezradili aj množstvo zaujímavých tipov a trikov, ako na to… Niektoré sme pre vás vypichli v našom reporte v eventu.

73090725 2520191698075426 8578662282827923456 o
FOTO: Digital marketing club

3 veci, ktoré ma o budovaní značky naučila prax

Úvodná prednáška patrila Júlii Michálekovej, CEO DASE, agentúry zameranej na analytiku. Predtým pôsobila v našej členskej agentúre Visibility. Júlia ukázala účastníkom techniku Ikigai, ktorú úspešne využíva v práci aj v osobnom živote. Týka sa najmä toho, správne si zoradiť hodnotový rebríček, a potom na základe neho podnikať kroky. To je dôležité aj pri budovaní lovebrandu. Keď chceme, aby mali našu značku ľudia radi a pamätali si ju, musíme mať v prvom rade jasno, čo je DNA značky. 

Brand DNA sa skladá z 3 kategórií 

  • vášeň 
  • kompetencie 
  • hodnoty 

Najprv by sme si mali vypísať všetky atribúty značky a rozdeliť si ich do týchto 3 kategórií. Na konci si treba vybrať 3 najpodstatnejšie v rámci každej, z čoho nám vznikne 9 prvkov, ktoré tvoria DNA značky. Z nich potom tvoríme brand guideliny. V tomto procese treba ísť naozaj do hĺbky, pretože celá komunikácia značky sa bude odvíjať od týchto guidelinov.

Make AD not love

72700842 2520189874742275 5180610649314557952 o
FOTO: Digital marketing club

Vlado Kurek, kreatívny riaditeľ v TRIAD,  svoju prezentáciu postavil na 5 veciach, ktoré sú dôležitejšie ako samotný lovebrand. Na nasledujúcich veciach záleží viac ako na tom presviedčať ľudí, aby vás milovali a z čistej lásky kupovali vaše produkty.

  • Nové vs. staré

Reklamný biznis je síce neuveriteľne inovatívny, niečo nové prichádza, niečo staré odchádza… no prvý faktor, ktorý treba mať na pamäti je, že ľudia majú radi veci, na ktoré sú zvyknutí a preto je pre značky dôležité vedieť vytvoriť správny prienik “staré vs. nové”.

Prvenstvo vo svetovom dosahu si (kupodivu) drží lokálne rádio iHeart v USA a iba 7% z celkového počúvania médií je digitálne.

Toto nie je veľmi pozitívny trend… 

S pribudaním mediálnych kanálov, nimi nenahradzujeme čas na iných kanáloch, ale čas, ktorý by sme venovali rodine, oddychu či spánku. 

  • Počúvajte vedcov

Veľmi zaujímavé veci, ktoré vám pomôžu pri práci, sa dozviete z vedeckých štúdií a prieskumov. Veľa významných ľudí aj rôznych oblastí sa venuje vede skúmajúcej marketing, správanie spotrebiteľov, čo v reklame funguje a čo nie. Je napríklad vedecky dokázané, že naozaj úspešné efektívne kampane sú aj veľmi kreatívne. Viac o tomto nájdete v článku Martina Wosku na TRIAD blogu.

  • Nehľadajte milencov ale zákazníkov

Existujú dôležitejšie ciele ako budovanie lovebrandu, na ktoré by ste sa mali zamerať.

Ak si máte vybrať, či svoj čas, energiu a rozpočet venujete na to, aby ste sa zapáčili určitej skupine ľudí a tá opakovane kupovala váš produkt, alebo aby ste ho ukázali novej skupine ľudí, ktorí produkt ani nepoznajú, vždy vyberte druhú možnosť. Dajte o sebe vedieť, čo najväčšej možnej skupine záujemcov. Je dôležité, aby značka bola sympatická, no netreba sa zacykliť a zamerať sa iba na jednu skupinu ľudí.

TV & outdoor & radio stále dominujú, no nikto nemá neobmedzený budget, aby mohol byť všade, preto si treba vyberať efektívne, kam svoju reklamu umiestnime.

  • Emócie fungujú na každého

Myslíme si, že sme Spock – racionálne bytosti, no pritom sme Homer Simpson. Rozhodujeme sa na základe emócií.

intro 1519767065
FOTO: looper.com

Sieť obchodov John Lewis komunikuje cez rozprávky a príbehy, každoročne prichádza s nezabudnuteľnými vianočnými reklamami a ich predaje neustále stúpajú. Na svojom Youtube kanáli majú 24 miliónov pozretí, čo sú dobrovoľné vzhliadnutia reklamy. Ľudia sa na ne priam tešia a robia ich Vianoce krajšími. Emotívne reklamy fungujú z dlhodobejšieho hľadiska nepomerne lepšie. 

  • Nebojte sa skúšať

80% je idea, exekúcia je ďalších 80%. 

Viete, čo je krásne na online marketingu? Môžete spraviť chybu, pretože o 3 dni si to nikto nebude pamätať. 

E-commerce Brandformance, značka, ktorá doručí výkon

Počas dynamickej prednášky plnej vtipných vizuálov Mišo Pastier, CEO Zaraguza, prezradil publiku množstvo užitočných rád ako na branding. Všetkých namotivoval už úvodným výrokom “Buďte krutí, extrémne krutí, lebo ľuďom d*be.” Je to reakcii na aktuálne dianie kreatívnym spôsobom.

75210720 2520194454741817 7853306748222832640 o
FOTO: Digital marketing club

Robte branding, ktorý vám ukáže smer. Keď budete neskôr robiť reklamné kampane, budete vedieť ako. Prepojte komunikáciu napríklad spoločným symbolom vašej značky. Ľudia sa s ním radi odfotia.:)

Nájdite svoj brand asset, element, symboliku, určitý koncept, ktorého sa budete pri prezentácii značky držať a ktorý si budú môcť vaši zákazníci osvojiť. Nemusíte neustále objavovať nové veci, hovorte staré novým spôsobom.

Kreativita je alfou & omegou

Mišo sa vyjadril, že najviac ho iritujú reklamy, ktoré premrhajú príležitosť. Firmy, ktoré majú obrovský budget, prostredníctvom reklám informujú zákazníkov o produktoch a postrádajú kreativitu. 

Viete, prečo Popradská káva získala Zlatú Effie a porazila spoločnosti so 40-násobným rozpočtom? Lebo kreativita… Robte veci inak ako vaša konkurencia. Kampane Popradská káva nie sú o káve, sú vtipným obrazom doby, rozkúskované na rôzne situácie pre rôznych ľudí. Stali sa kultúrnym fenoménom.

Snímka obrazovky 2019 10 31 o 12.31.56

Nikdy nerobíte iba kampaň B2C. Pri Popradskej káve mali B2C kampane vplyv aj na B2B, pretože aj B2B sú ľudia a zrazu ju chceli viac predávať. 

Mišo inšpiroval publikom aj svojím koníčkom. Má za sebou viac ako 200 otužovaní. Otužovanie prospieva nielen fyzičke alebo má pozitívny vplyv aj na psychiku. Je to výzva, prekonávanie strachu, ktoré si berie plnú koncetráciu. Ak chcete vypnúť a zrelaxovať myseľ, choďte otužovať.

Svetové lovebrandy 

Peťo Šebo, CEO PS:Digital, začal svoju prednášku zaujímavou tézou: “Lovebrandy neexistujú…?”

Najhodnotnejšia značka podľa Forbes 

  1. Apple
  2. Google
  3. Microsoft – no nikto ho nemiluje

Keď sa ľudí spýtate na lovebrand, veľa z nich napadne práve Apple. No zaujímavé je, že nie sú jednotkou v predaji výlučne ani mobilných telefónov ani notebookov. Keď to však sčítame dokopy, ostatné technologické značky stále necháva v úzadí.

Všetci neznášame mimozemšťana z ALZA, no ich predaj prekvitá.

Môžete to volať “lovebrand”, no je to mentálna dostupnosť, tz. prvé, čo vás napadne, keď sa spomenie nejaká kategória. Je to o zvyku aj o určitej lenivosti nehľadať nové produkty, keď nám niektorý vyhovuje. Lovebrand je o pozitívnej emócii zo značky, je to o pamätaní si jedinečných znakov. V ideálnom prípade ľuďom nelezie na nervy. 

74586908 2520190544742208 8826620043430199296 o
FOTO: Digital marketing club

Za všetkým hľadaj brand equity

,,Značka je to, čo vám zostane, keď vám zhorí továreň…“

To, čo si o značke myslí spotrebiteľ, sa dá celkom ľahko zistiť a merať. Rozhoduje mentálny market share v hlave spotrebiteľa. Anka Sabolová a Naďa Kacera z Levosphere vysvetlili publiku, aká je objektívna spravodlivosť pre značku a na čo sa zamerať.  Všetky 3 atribúty je dôležité budovať súčasne, no pri každej značke je iný dominujúci. Ku každému atribútu uviedli aj značku, ktorá by v danej kategórií mohla ísť príkladom.

  • Visibility – znalosť, teda ako rýchlo nám napadne v hlave produkt pri potrebe – ALZA
  • Association – spojenia so značkou – Horalka
  • Customer Loyalty – lojalita spotrebiteľov. Ostanú značke verní? – Škoda
73390673 2520193924741870 2634245687658676224 o
FOTO: Digital marketing club

Ak ste sa tejto “romantickej” konferencie s titulom Lovebrand Masters nemohli zúčastniť, veríme, že náš článok vás na láskyplnú vlnu aspoň trochu naladil. Budeme radi, ak nám v komentári zanecháte tú vašu <3 značku.

S láskou,

Vaša ADMA

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. Moje portfólio: ditrichovamartina.myportfolio.com