Koľko stojí spolupráca s influencerom?

Martina Ditrichová 2 august 2019 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Koľko stojí spolupráca s influencerom?

Influencer marketing zaznamenáva rýchly rast a stáva sa stále viac populárnym. Spoločnosti spoluprácu s influencermi zaraďujú do svojej stratégie a míňajú na ňu nemalé čiastky. Málo sa však hovorí o konkrétnych číslach a marketéri veľakrát nemajú jasno v tom, koľko z ich rozpočtu si influencer odkrojí.

Snímka obrazovky 2019 08 02 o 14.28.48

Influencerská platforma Klear poskytla verejnosti najväčší prieskum v tejto problematike. Na Instagrame, Facebooku a YouTube skúmala na vzorke viac ako 2500 influencerov v rôznych oblastiach, koľko zarábajú vzhľadom na počet sledovateľov.

Kategórie influencerov podľa počtu sledovateľov

  1. Nano (500-5K followerov)
  2. Micro (5-30K followerov)
  3. Power (30-500K followerov)
  4. Celebrity (500K+ followerov)

Oceňovanie na jednotlivých kanáloch rozdelili do 5 kategórii

  1. Instagram Post
  2. Instagram Video
  3. Instagram Story
  4. Facebook Post
  5. YouTube

Tabuľka príjmov influencerov v dolároch

Snímka obrazovky 2019 08 02 o 14.07.26 1

Koľko zaplatím za 24-hodinové “Instagram story”?

Aj keď storyčka na Instagrame sú najmenej nákladné, na propagáciu na kanáli influencera, sú stále populárnejšie. Už teraz je 1 z 3 sponzorovaných príspevkov na Instagrame “miznúci príbeh”.

Snímka obrazovky 2019 08 02 o 14.08.30

Influenceri vs. Influencerky

Jedným z prekvapivých výsledkov prieskumu bol rozdiel v príjmoch influencerov a influenceriek. Aj napriek tomu, že ženy pokrývajú 77% trhu, muži dostávajú takmer dvojnásobnú sadzbu. 

Snímka obrazovky 2019 08 02 o 14.12.46

Kompletný influencerský prieskum Klear stiahnete tu. Aj keď influencer marketing v našich zemepisných šírkach a v eurách vás pravdepodobne nebude stáť rovnako ako ukazuje prieskum, získate predstavu o tom, aké sú rozdiely v sadzbách na jednotlivých kanáloch a kam až suma za jeden príspevok môže zájsť.

 

 

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.