Knihy, ktoré vám otvoria cestu k zákazníkovi

Martina Ditrichová 19 júl 2019 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Knihy, ktoré vám otvoria cestu k zákazníkovi

Aj keď sú v dnešnej dobe modernejšie krátke blogy, kde sú informácie podávané formou “výcucu”, na vedomosti, ktoré vám vie poskytnúť “stará dobrá kniha”, rozhodne nemajú. Pripravili sme pre vás zoznam kníh, ktorých obsah sa môže zísť pri práci každému digitálnemu marketérovi a kreatívcovi. 

woman reading book during her lunch break at the seaside
FOTO: richtopia.com

Contagious: Why Things Catch On

Jonah Berger 

61al8JsVAsL
FOTO: amazon.com

Prečo sa o niektorých produktoch alebo službách hovorí viac ako o iných? Prečo sa niektoré videá stanú virálnymi? Jednoduchá odpoveď – WOM (Word-of-mouth), či už sa jedná o konverzáciu, email od známeho či online recenzia na produkt, názory ostatných majú na nás veľký vplyv. WOM generuje dvojnásobne väčší predaj ako platená reklama a je primárny faktorom 20-50% všetkých uskutočnených nákupov. Vy nemáte nekonečný budget, no máte k dispozícii ľudí, ktorí medzi sebou hovoria. Ako to využiť sa dozviete v tejto múdrej knihe. 

Online Marketing: Tvorba zarábajúceho webu

Kolektív autorov 

l605471
FOTO: martinus.sk

Jedná sa o slovenskú titul venujúci sa vytváraniu úspešných e-commerce projektov. Na obsahu sa podieľalo 30 vybraných marketérov zo Slovenska a Česka. Celý titul dal dokopy Štefan Polgári zo spoločnosti Dognet. Kniha je komplexná zbierka venujúca sa dôležitým témam online marketingu ako sociálne siete, email a affiliate marketing, SEO či ochrana dát.

Myšlení rychlé a pomalé

Daniel Kahneman

l139200
FOTO: martinus.sk

Daniel Kahneman je nositeľom Nobelovej ceny za ekonómiu. Jeho “pop-science” kniha je tom, ako sa ľudia rozhodujú v rôznych situáciách a je zároveň aj príručkou, ako im pomôcť rozhodnúť sa “správne”. Kahneman vysvetľuje ako funguje ľudský mozog a rozmýšľanie a prepája to s ekonómiou, politikou či medicínou. Kniha sa stala jednou z najlepších roku 2011 podľa redakcií New York Times, Globe, The Wall Street Journal a The Economist.

Prodávat je lidské

Daniel H. Pink

l161270
FOTO: martinus.sk

Kniha Daniela H. Pinka je prekvapivá pravda o tom, ako ovplyvňuje ostatných. Tradičné spôsoby predaja sú nenávratne minulosťou. Už sa nedá riadiť predajným scenárom, manipulovať či dokonca zatajovať. Z predaja je spolupráca partnerov, kde je výhoda umenie improvizácie a jedinou funkčnou zbraňou je pokora. Daniel Pink kombinuje poznatky z psychológie a sociológie so skúsenosťami, príbehmi a pozorovaním tých, ktorí vedia predávať, bez toho, aby vlastne vedeli, že to robia.

VPLYV Psychológia presviedčania

Robert B. Cialdini

m566185
FOTO: martinus.sk

Jedna z najdôležitejších kníh úspešných marketérov sa od svojho prvého vydania stala klasikou pre všetkých čitateľov, ktorých zaujíma populárna psychológia. Autor, svetovo uznávaný odborník, na konkrétnych príkladoch z médií, reklamy, politiky, predajných stratégií známych firiem, či dokonca armády a siekt, dopodrobna rozoberá každú „zbraň vplyvu“ – princíp ovplyvňovania či presviedčania, ktorému máme tendencie pri svojom rozhodovaní podľahnúť alebo mu automaticky prispôsobiť svoje správanie či uvažovanie.

Následne dáva návod na to, ako tieto princípy využiť vo svoj prospech alebo naopak – ako sa voči nim obrniť. Kniha Vplyv sa tak stáva výbornou príručkou nielen pre pracovníkov v oblastiach marketingu, reklamy či obchodu, ale aj pre spotrebiteľov, klientov a zákazníkov. 

Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content

Ann Handley

41ZDtvtLunL
FOTO: amazon.com

Príručka Everybody Writes vás prevedie poznatkami ako zaujať a získať cieľovú skupinu cez online komunikáciu vo svete, kde vládne content. Dnes je každý z nás spisovateľ. Naše slová, ktoré píšeme online, sú naše aktívum. Vyberte tie správne, aby ste zákazníkom povedali, kto ste. Vďaka našim slovám môžeme vyzerať múdro, ale aj hlúpo, môžeme byť vtipní, kompetentní, dôveryhodní. Vedieť správne komunikovať nie je už len užitočné, ale priam nevyhnutné, najmä v online komunikácii.

Veríme, že sme vás inšpirovali a vybrali ste si zaujímavé čítaniu na dovolenku. Ak ste niektorú z nich čítali, budeme radi, ak nám v komentári dáte recenziu.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.