Juniorský kompas: Aj váhaví introverti majú v reklame svoje miesto

adma
3 máj 2022 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Juniorský kompas: Aj váhaví introverti majú v reklame svoje miesto

V rubrike Juniorský kompas pokračujeme článkom od Kristíny Labajovej, ktorá pôsobí na pozícii marketingového stratéga v našej členskej agentúre Socialists. Kristína je introvertka a k reklame sa dostala vďaka zhode štastných náhod. Možno aj u teba je to len o využití tých správnych príležitosti a dobrom timingu. Kristína v pár bodoch spísala, ako vyzerala jej cesta do reklamnej agentúry a čo ti práca v tejto oblasti prinesie. 

Náhoda 1 – Dobre targetovaná reklama

Keď som nastupovala do reklamného kolobehu, bola som len druháčka na KAMAKO, o pozíciách a dynamike v reklamnej agentúre som toho vedela primálo, nemala som žiadne skúsenosti ani špeciálne zručnosti. Navyše mi v tej dobe reklamný svet prišiel plný sebavedomých extrovertov, medzi ktorých určite nezapadnem.

share

Pokús o stáže som preto neustále odsúvala, hľadala si výhovorky, ponevierala sa na brigádach, ktoré mi nič nedávali. Až jedného dňa vesmír a Facebook algoritmus vycítili moje rozpoloženie a zatargetovali na mňa reklamu na ADC  Štempel. 

Študentská súťaž, kde sa na fiktívne zadanie vypracuje krátka prezentácia, bola jedna z možností, ako si preveriť, či na to mám bez toho, aby moje ego verejne utrpelo. Ako introvertke mi vyhovovalo, že niekto hodnotí moju prácu pod akou-takou anonymitou, veď priameho feedbacku som sa oblúkom vyhýbala.

Náhoda 2 – Sila word of mouth marketingu

Všetko dobre dopadlo, dostala som sa do výberu, získala som 0,01 % sebavedomia a išla som si poslať žiadosť o stáž do jednej z ponúkaných reklamných agentúr. Lenže ako si z tých 10 agentúr vybrať, keď o nich skoro nič neviem? Náhodou mojou spolubývajúcou vtedy bola dievčina, ktorá v tom čase robila na recepcii Wiktor Leo Burnett. Dala som na túto zvláštnu konšteláciu hviezd a vďaka dobrej recenzií od ich vlastného zamestnanca som poslala žiadosť k Wiktorovi. 

Náhoda 3 – Správny timing

Ešte dnes si párkrát spomeniem, ako sedím na pohovore pred Petrom Kačenkom a niečo mu tam trepkám bez konceptu a asi nie veľmi uveriteľne ho presviedčam, že viem, čo od života chcem. Ale tá obávaná otázka prišla aj tak: „Na akú pozíciu sa cítiš?“ 

A viem ja? Mala som 21 rokov a opäť pripomeniem, že som váha. Ešte stále som nebola 100 % presvedčená, že práca v reklame bude skutočne moja profesia. A tých pozícii je v reklame tiež celkom dosť. Čo keď si vyberiem zle a budem sa ďalších x rokov trápiť? 

share

Samozrejme, že som prerušila trápne ticho prvou náhodnou myšlienkou, ktorá mi napadla: „Bavia ma sociálne siete . “ Paradoxne mi táto veta odštartovala kariéru. Vo Wiktor Leo Burnett mali stážistov dosť, ale v ich novovzniknutej firme na social media, Socialists, nikoho nemali. A tak som sa cestou najnižšieho odporu dostala do mojej prvej reklamnej agentúry, v ktorej som dodnes. 

Ani s tým výberom pozície to nebolo také strašné. Postupne som sa na základe práce a správneho leadershipu zo stážistky stala content creator, neskôr social media manager a teraz sa na zadania pozerám ako strategička. V agentúre si vždy nájdeš to svoje miestečko.

Vďaka reklame sa veľa naučíš aj sám o sebe

Žiadna iná profesia ti nedá toľko priestoru a slobody na osobný rozvoj a na hľadanie samého seba. Každé zadanie je príležitosť premýšľať nad životom z iného uhla pohľadu. Každý problém má svoje riešenie, každý konflikt má svoj kompromis, len ho treba nájsť.  A čo iné ťa ako osobnosť zocelí tak, ako každodenný feedback na tvoju prácu?  

Reklama je síce miesto, ktoré ťa neustále challenguje a preveruje tvoje schopnosti, hádže ťa do nových situácii, no vždy sa ti za to odmení. Či už sa o sebe niečo nové dozvieš, niečo kreatívne vytvoríš alebo spoznáš ľudí so skutočne nevšedným pohľadom na svet. 

Pokiaľ si kreatívny/a a aspoň trochu zodpovedný/á, reklamný svet ťa bude baviť. A ak si nastavíš aj správny work-life balans, vie ti práca v reklame priniesť oveľa viac než sa na prvý pohľad zdá. 

Tak už toľko neváhaj, zbav sa imposter syndrómu a pošli to CVčko.

by Kristína Labajová, Strategist, Socialists

Autor článku
Socialists