Jesenné digitálne chuťovky o SEO a digitálnej zrelosti

DigiTips
Martina Ditrichová 10 október 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Digitálne chuťovky / Jesenné digitálne chuťovky o SEO a digitálnej zrelosti

Na jeseň nepadá len lístie, ale aj s konferenciami a marketingovými eventami akoby sa vrece roztrhlo. My sme samozrejme pridali ruku k dielu a zorganizovali pre vás ADMA digitálne chuťovky – raňajky spojené s prezentáciami na horúce témy v digitálnom marketingu. Tentokrát ste si mohli pochutnať na know how o tom, ako na SEO, a taktiež sme vám predstavili výsledky prieskumu, ktorý sme začiatkom roka realizovali s poradenskou spoločnosťou Deloitte Digital. V článku nájdete „výcuc“ z jednotlivých prezentácií.

43229041 10212926980950409 4958742401263861760 n

Prezentácia výsledkov prieskumu – Digitálna zrelosť firiem

Michal Lichner, Lead Manager, Deloitte Digital & Pavol Kubán, prezident ADMA

Deloitte na Slovensku je súčasťou najväčšej poradenskej spoločnosti na svete. Primárne sa zaoberá technológiami, a to digitálnou stratégiou, digital commerce, robotikou a kognitívou a zákazníkmi v digitále.

Spoločne s ADMA Deloitte realizoval  prieskum Digitálna zrelosť firiem, kde ADMA zastrešovala kreatívnu časť a Deloitte tú technologickú. Zaujímavým na tomto prieskume bol fakt, že bol “rýdzo slovenský”. Deloitte ročne zrealizuje približne okolo 200 prieskumov, no všetky siahajú aj za hranice.

Prieskum mal 3 samostatné časti-

  • high level pohľad na digitálnu zrelosť
  • komunikácia
  • technológie

,,Všetci sú tu vyskillovaní, vyzerá to ako keby sme žili v Silicon Valley,” komentoval výsledky Michal Lichner. Až tretina slovenských firiem sa považuje za veľmi zručných, čo sa týka používania najnovších nástrojov. Tretina si dokonca myslí, že udáva trendy na Slovensku a až 60% firiem sa považuje za veľmi alebo stredne zručné.

Najpoužívanejším nástrojom v digitálnej komunikácii je s 86% Facebook, za ním je Newsletter a PPC kampane, Instragram sa umiestnil v rebríčku s 56%.

Čo sa týka celkového marketingového budgetu, digitál tvorí u tretiny firiem viac ako 50%. Pri ⅔ firiem sa tento rozpočet medziročne zvyšuje.

Čo chcú firmy dosiahnuť?Snímka obrazovky 2018 10 10 o 10.07.12

Je smutné, že až tretina firiem nezdieľa so svojou agentúrou dáta, ktoré podstatne ovplyvňujú jej prácu (napriek ich zrelosti:)
Snímka obrazovky 2018 10 10 o 10.10.56

Na základe čoho si firmy vyberajú digitálnu agentúru?
Snímka obrazovky 2018 10 10 o 10.11.10

Ako zvýšiť prirodzenú návštevnosť vášho webu aj svojpomocne?  

Marcel Machovič ,Visibility

Marcel vo svojej prezentácii radil agentúram aj klientom ako na SEO. Optimalizácia webu si vyžaduje dlhodobú a pravidelnú aktivitu za účelom dostať svoj web na horné priečky vyhľadávača.

Textový obsah 

Meta title a description, ktoré sa vám na Google zobrazia po zadaní kľúčových slov, by mali byť úderné a výstižné, čím sa zvýši miera prekliku CTR a musia obsahovať vhodne zvolené kľúčové slová, ktoré vystihujú predmet podnikania. Nemali by sa meniť príliš často, treba tomu dať čas, aby sa prejavili výsledky. SEO je beh na dlhú trať.

Popisy, popisy, popisy

S popisom dokážete zaujať, ale aj odradiť. Treba rátať s tým, že popis je naozaj čítaný.:) Existuje množstvo užitočných nástrojov, ktoré vám povedia, čomu návštevník webu venoval pozornosť aj ako dlho. Kľúčové slová by sa mali v popise nachádzať aj viackrát. Je dobré používať aj podnadpisy, aby bol text prehľadnejší a ľahšie čitateľný.

Vkladajte vnútorné odkazy, ktoré podporujú lepšiu indexáciu webu a zlepšujú navigáciu užívateľa, napríklad v článkoch na blogu, atď.

ALT popisy – dbajte aj na popisy obrázkov aj na ALT popisy, ktoré slúžia na to, aby sa vaše obrázky dobre zobrazovali sa na Google. Podiel vyhľadávania cez obrázky tvorí až 26%.

Snímka obrazovky 2018 10 10 o 10.28.17

Ako na analýzu kľúčových slov?

Zoznam keywords vytvoríte jednoducho pomocou dostupných nástrojov ako keyword planner, marketing miner, keyword tool io or ubersuggest. Bez ohľadu na formu je potrebný najmä obsah – vhodné sú aj longtailové výrazy, pričom prihliadajte na hľadanosť, kategorizáciu, je dobré určiť si priority v rámci zamerania webu a tým prispôsobiť aj kľúčové slová.

Práca s webom

Užívateľom musíte čo najviac uľahčiť orientovanie na vašom webe. Myslite pri tom na to, že možno používa iný spôsob na vyhľadávanie vášho produktu, ako sa domnievate. Môže napríklad použiť iné synonymum. Váš web by mal byť user-friendly pre každého jedného.

Snímka obrazovky 2018 10 10 o 11.00.20

 

Kedy sa vykašlať na SEO?

Imrich Petro, digitálny marketingový stratég, Basta digital

Úroveň PPC reklám sa za posledné roky veľmi zvýšila. V roku 2009 vás vo vyhľadávači atakovali reklamy zvýraznené hore aj na bokoch, dnes je problematické rozlíšiť platené od tých neplatených.

Kašlite na SEO, keď…

…máte zlý web

Spravte si najprv relevantný obsah, kategórie a názvy, ktoré majú ľudia potenciál vyhľadávať.

Snímka obrazovky 2018 10 10 o 10.32.07

Investujte do kvality až potom do SEO.

SEO zabrzdí aj keď máte pomalý či neresponzívny web. Vyhľadávač nebude odporúčať vašu stránku, kým nespĺňate určité štandardy.

…máte silnú konkurenciu

…máte novú značku, nikto vás nepozná a nikto vás nehľadá

…prinesiete nový termín

…nemáte kapacity – finančné alebo ľudské

Ako svojim klientom dokladujete úspešnosť SEO kampane, dá sa napríklad rastúcim predajom práve z organického vyhľadávania. Treba mať na pamäti to, že SEO nie je priamo o predaji, skôr podporujeme povedomie o značke. Je dobré vytýčiť si cieľ, ktorý má SEO spĺňať. Môže to byť návštevnosť blogovej sekcie, či prihlášky do Newsletteru.

SEO negeneruje zisky hneď, radšej sa v týchto prípadoch zamerajte na PPC kampane, ktoré prinášajú okamžité výsledky. Prve výsledky snahy o optimalizáciu webu sa dajú pozorovať po 3 -6 mesiacoch pri nízkej konkurencii, pri vysokej od 9 do 24 mesiacov.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.