Je spolupráca s influencerom prechádzka v ružovej záhrade?

Martina Ditrichová 23 august 2019 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Je spolupráca s influencerom prechádzka v ružovej záhrade?

Vzhľadom na neustále rastúci trend influencer marketingu sa zdá, že je to efektívna cesta, ako rozšíriť povedomie o značke aj zvýšiť samotný predaj. Predtým ako však nasadnete na influencerskú vlnu aj vy, mali by ste poznať výhody, no aj nevýhody a možné riziká spolupráce s influencerom. 

shutterstock 1135973729
FOTO: raconteur.net

Výhody

  1. Influenceri preukázateľne ovplyvňujú spotrebiteľské rozhodovanie

Prvou a nespornou výhodou je, že influencer marketing naozaj funguje. Je množstvo štúdií, ktoré dokazujú, že influenceri naozaj ovplyvňujú svojich sledovateľov a pozitívne vplývajú na predaj značky. Používatelia sociálnych sietí influencerom veria približne rovnako ako svojim priateľom a až 40 % ľudí si už kúpilo produkt online po tom, čo ho videli u influencera. Podľa štúdie firmy Tomoson zarobia značky 6,5- násobok toho, čo do influencer marketingu investovali. 

  1. Influencer marketing vzbudzuje v ľuďoch dôveru

Influenceri majú verných sledovateľov, ktorí dôverujú ich odporúčaniam. Ak sa teda na kanáli influencera objaví služba či produkt, používatelia veria, že ju odporúča na základe vlastnej dobrej skúsenosti. Pre značky a produkty, ktoré sú nové na trhu, to môže byť skvelý štart. Dôvodom tejto dôvery je fakt, že väčšina obľúbených influencerov naozaj neodporúča hocijaké produkty iba preto, že im za to firma platí. Chcú svojmu kanálu zachovať úroveň a dôveryhodnosť, takže si vyberajú produkty, ktoré sa im naozaj páčia.

https://www.instagram.com/p/B1UDYLdCuAJ/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

  1. Veľa muziky za málo peňazí

Aj mikro influenceri majú tisícky verných sledovateľov, takže spoluprácou s nimi zasiahnete masívne publikum a nevyjde vás to ani veľmi draho. Ľudia sledujú influencerov vďaka ich myšlienkam, insightom, vášňam a prakticky sa tešia na ich nové príspevky. Niektorí influenceri s menším publikom radi odpromujú vašu značku aj za samotný produkt či službu. A aj keď si vypýtajú peňažný honorár, bude to len zlomok toho, čo si pýtajú celebrity za reklamu. 

  1. Zasiahnete “to pravé” publikum

Keď spolupracujete s influencerom, ktorý je doma v oblasti vášho záujmu, môžete si byť istí, že vaša správa zasiahne tých správnych ľudí. Cielenie nikdy nebolo jednoduchšie. Na trhu je k dispozícii nespočetné množstvo veľmi vyhranených influencerov, takže hor sa chytiť tých správnych.

Nevýhody

  1. Nevhodní influenceri môžu byť kontraproduktívni

Spolupráca s influencermi môže byť aj mrhaním snahy, času a finančných zdrojov s minimálnou alebo žiadnou návratnosťou investície. Zlyhanie v influencer marketingu ovplyvní reputáciu ako influencera, tak aj samotnej firmy. Uistite sa, že vami zvolený influencer si dáva na príspevkoch záležať, má loajálnych sledovateľov a zapadá do oblasti vášho záujmu. Konkrétne príklady influencerských “fopá” nájdete v článku 3 vtipné faily v influencer marketingu na našom blogu.

via GIPHY

  1. Chyby vás môžu vyjsť draho

Uistite sa, že podmienky spolupráce s influencerom sú jasné obom stranám. Firmy veľakrát nechávajú influencerom voľnú ruku, čo im môže spôsobiť nemalé problémy. Módna značka Lord & Tailor sa naučila, ako správne na influencer marketing až na súde. Zaplatili viac ako 50 influencerom za príspevok na Instagrame, pričom tí nepriznali, že sa jedná o platenú spoluprácu. Pre firmu to bolo ponaučenie, že pokiaľ sa jedná o reklamu, treba byť transparentní.

  1. Príprava je základ

Keď sa rozhodnete pre influencer marketing, rátajte s tým, že kým spustíte kampaň, budete okrem influencera potrebovať dobrý tím a niekoľko mesiacov času. Nie je ľahké nájsť relevantných influencerov, musíte si spraviť podrobný prieskum, preveriť si ich, tých vybraných kontaktovať a dohodnúť podmienky spolupráce. Pripravte sa na dlhodobý proces, ktorý vám na za všetku snahu prinesie želané ovocie.

  1. Nepodceňujte vyhodnotenie spolupráce

Po spustení kampane sa priebežne venujte jej vyhodnocovaniu. Ak to podceníte, budete v nevýhode, pretože nezistíte, či vám kampaň na koniec ovocie priniesla. Sledovanie výsledkov manuálne môže byť celkom náročné. Influencerské platformy vám pomôžu tento proces zautomatizovať a ľahko vám vypočítajú ROI (návratnosť investície).

https://www.instagram.com/p/Bx2hHlQI9xr/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

  1. Povrchné vzťahy s influencermi nemajú vplyv

Veľa firiem vníma vzťah s influencerom ako jednorázovú záležitosť, ktorá však nemusí mať žiadny vplyv. Pri influencer marketingu je dôležité vytvárať si úzke vzťahy s influencermi a s tými osvedčenými spoluprácu opakovať v pravidelných intervaloch. Pocítite to aj na snahe influencera čo najlepšie odpromovať váš produkt.

Toto bolo zhrnutie výhod a nevýhod influencer marketingu. Aj keď nevýhod, resp. upozornení máme viac, spoluprácu s influencermi vnímame ako výborný marketingový ťah, ktorému by mala venovať pozornosť každá firma na online trhu.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.