Inšpirujte sa prácami, ktoré získali PIE v kategórii IDEA na Digital PIE 2022

digital pie
Martina Ditrichová 14 február 2023 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Inšpirujte sa prácami, ktoré získali PIE v kategórii IDEA na Digital PIE 2022

V kategórii IDEA v súťaži Digital PIE porota hodnotí nápad, ktorý stál za zrodom úspešnej kampane. PIE vyhrávajú nevídané kampane postavené na originálnom nápade, prípadne také, ktoré neštandardne využili technológiu alebo médium. Inšpirujte sa prácami, ktoré si odniesli hlavné ocenenie a dominovali v kategórii IDEA na Digital PIE 2022.

Víťazi PIE v kategórii IDEA na Digital PIE 2022

Meeting Zombies by TRIAD pre SLIDO

Poznáte to, nekonečné nudné mítingy z nás vysávajú život. Zostávajú tam len telesné schránky bez mozgu. Slido, slovenský softvér na interakciu s publikom, poukazuje na problém nudných mítingov, ktoré ľudí často menia na “míting zombíkov”. Predstavuje sa ako zbraň, ktorá zničí meeting zombies a vráti mítingom život.

Títo otužilci sa nemajú kde zohriať by Elite | Monday Lovers pre Depaul Slovensko

Chlad má na ľudské telo viaceré blahodárne účinky, no nie, ak ste mu nedobrovoľne vystavení tak dlho ako ľudia bez domova. Sú nedobrovoľnými otužilcami, ktorí sa nemajú kde zohriať.

Elite | Monday Lovers vytvorili fundraisingovú online kampaň, postavenú na trende otužovania. V mrazivom online spote vystupuje otužilec, tréner a mentálny kouč Ján Bakala, na ktorom sú formou dramatizácie zobrazené jednotlivé fázy a dopady podchladenia na ľudské telo. Podobné, ktoré prežívajú aj ľudia na ulici a obete zimy. Kampaň podporili aj Facebook eventom – organizáciou charitatívneho otužovania v Bratislave, ktorého sa zúčastnilo 200 ľudí vrátane zoskupenia ľadových medveďov.

Kraj sveta: Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš by Socialists pre Košice Región Turizmus

Online kampaň mala prilákať do regiónu Košice cieľovku challengerov. Ako však súperiť s vyspelými slovenskými destináciami, zatiaľ čo Košický kraj s nízkymi štátnymi dotáciami (len 6 % z balíka pre všetky kraje) a s menej rozvinutou infraštruktúrou nemá žiadne „naj“ turistické lákadlá, a tak nepatrí ani medzi najvyhľadávanejšie destinácie?

Socialists povýšili túto nevýhodu na zámer a odľahčeným spôsobom urobili z regiónu Košice kraj hrdý na všetko, čo v ňom nenájdete. Odvážna komunikácia vyvolala reakciu konkurencie a spontánne PR. O lokálne cielenej kampani hovorilo celé Slovensko, vďaka čomu aj s media budgetom 16 500 € konkurovali v zásahu najväčším hráčom v SK turizme. Primárny cieľ zvýšiť kampaňou záujem o Košice región u cieľovky o dodatočných 25 % prekonali trojnásobne. K návšteve kraja motivovali až 79 % ľudí, ktorých kampaň zasiahla.

Zdieľaj s rozumom by Free Andy, Zenith Media Slovensko, Seesame, Performics pre O2 Slovakia

O2 sa ako zodpovedná značka nevyhýba ani polarizujúcim spoločenských témam. V dobe plnej konšpirácií, ktoré sa šíria aj mobilnou sieťou, tak nemohlo zostať ticho. Spustilo osvetovú kampaň, ktorá nesúdila, ale upozorňovala na riziká internetu. Celé to odpálilo prvé deepfake video na Slovensku. Nasledovalo spustenie stránky #DátujZodpovedne, ktorá obsahovala 2 poučné kvízi a iné zaujímavé informácie v podobe názorov odborníkov.

S podporou influencerov, z ktorých niektorí sami boli obeťami hoaxov, priniesla kampaň O2 najvyšší organický zásah v histórii značky ako aj najvyššie spontánne odčítanie posolstva. V danom období zvýšila všetky relevantné parametre značky a tisíce ľudí prešli testom, v ktorom sa učili ako rozoznať klamlivé informácie.

Tancujúca predavačka z Kauflandu by THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko

Dokáže obyčajné video s tancujúcou predavačkou z Kauflandu prekonať dovtedy najúspešnejšie Rytmusove reels a väčšinu Reels Queen Plačkovej? Po minuloročnom Digital PIE už vieme, že áno. Stačila na to iba netradičná súťažná mechanika, keď ľudia pridávali k tancujúcemu videu vlastnú hudbu. Dokázali sme tak, že claim “S Kaufland Card je za hviezdu každý” naozaj platí.

Bejby Blue – Investuj do seba by THIS IS LOCCO pre Tatra banka

Digitálna influncerka Bejby Blue ukázala prostredníctvom sociálnych sietí mladým ľuďom cestu, ako investovať do seba s mottom “Nemíňaj, investuj!” Aby mladých vyrušili a zaujali, otočili kultúrny stereotyp a spravili prvý hiphopový klip, ktorý nehovorí o bezhlavom míňaní a bojuje proti materializmu. Vyzýva mladých, aby investovali do seba. Kampaň pokračovala množstvom jedničných momentov, ktoré učili mladých, aby INVESTOVALI DO SEBA.

Dobrý nápad je na prvý pohľad viditeľný, no porota v tejto kategórii prihliada práve na digitálne prevedenie idey. Mať na začiatku dobrý nápad je základom kategórie IDEA na Digital PIE. Ak vás v rámci súťaže Digital PIE 2023 láka práve táto kategória, prečítajte si tipy od bývalého porotcu Juraja Kováča, kreatívneho riaditeľa v agentúre THIS IS LOCCO, ako vyhrať IDEA Digital PIE.

Ako vyhrať PIE v kategórii IDEA? 

  • Originálna idea postavená na dobrom insighte
  • Digitálna idea alebo prevedenie
  • Inšpiratívna pre celú brandžu, reflektujúca svetové trendy
  • Obľúbená u cieľovej skupiny
  • Prosperujúca – spĺňa ciele klienta. Robíme reklamu, nie umenie.
  • Komplexná – nevyhrávajú one off posty na sociálnej sieti
  • Korešponduje s brandom – zapadá do dlhodobej komunikácie
  • Kvalitná exekúcia nápadu

Ako na Case study víťaznej práce?

  • jasný cieľ, čo chcem v CS ukázať
  • max 3 min, v ideálnom prípade 2
  • “výcuc” to najpodstatnejšie 
  • dobrá idea sa dá vysvetliť v jednej vete

To bol kompletný zoznam ocenených prác cenou Digital PIE v kategórii IDEA minulý rok. Shortlisty a víťazné práce vo všetkých kategóriách nájdete na webe Digital PIE.

Svoje práce môžete do aktuálneho VII. ročníka Digital PIE 2023 registrovať do konca februára priamo TU.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com