Inšpirácia víťazmi Digital PIE 2017

digital pie
Martina Ditrichová 25 január 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Inšpirácia víťazmi Digital PIE 2017

Ešte stále sa môžete prihlasovať do súťaže digitálnych marketérov Digital PIE. Na inšpiráciu ponúkame sumár víťazných kampaní aj s komentármi poroty v kategóriách Performance, Idea, Execution.

Digitálnou agentúrou roka 2017 sa stal TRIAD, za ním sa umiestnila spoločnosť Zaraguza a na 3. priečke skončila reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett. Tento titul sa udeľoval agentúram s najvyšším počtom bodov po súčte v jednotlivých kategóriách.

 Víťazi v kategóriách

 

Performance

V kategórii Performance porota hodnotí schopnosť dosiahnuť mimoriadne výsledky na základe zadania čo najefektívnejším spôsobom. Jednoducho povedané, ako ste si vedeli s kampaňou poradiť a “predať” ju užívateľom sociálnych sietí. Porotca Marek Šulík z Visibility radí, aby ste do prihláške neuvádzali iba fakty o samotnej kampani, ale prezradili aj zámer, ktorý je za ňou, v čom je výnimočná a v popise stratégie šli naozaj do hĺbky.

Idea

Tu posudzuje porota práce z pohľadu originality nápadu, unikátnosti riešenie, prípadne neštandardné využitie technológie alebo média. V kategórii Idea sa kreativite medze nekladú. Nápad by mal byť výstižne nazvaný, vierohodný, relevantný značke, jednoducho opísateľný a najmä originálny. V prihláške myslite na to, že svoju ideu “predávate” porote. Porotca Martin Woska z TRIADu radí: ,,Je to reklama na vašu reklamu.”

Execution

Pri “exekúcii” prác porota prihliada na remeselné prevedenie kampane z pohľadu technológie, dizajnu, obsahu a copywritingu. Porotca Martin Klempa z WEZEO svoju prezentáciu na Digital Rulezz 2017 začal slovami: ,,Na konci dňa aj tak zožerie exekúcia ideu aj performance na večeru.” Môže byť originálny nápad zámer, no keď ho nevieme patrične zrealizovať, akoby ani nebol. Martin z WEZEO poradil, že ideálna prezentácia kampane je v podobe maximálne 1-min videa, v ktorom kandidáti ukážu celý príbeh – od samotného vzniku, vstupov, riešení a až po výstupy. Malo by byť zaujímavé, trefné a výstižné, no nie zbytočne dlhé.

 

Cena Digital PIE vznikla so zámerom zviditeľniť kreatívne a originálne nápady slovenských agentúr. Ocenenie má spájať a inšpirovať. Udeľuje ho porotca tvorená zástupcami jednotlivých digitálnych spoločností.

Staňte sa aj vy súčasťou Digital PIE 2018 a zistite, ako vašu kampaň vnímajú vaši “rivali” z iných digitálnych marketingových agentúr. Prihlasovať svoje projekty môžete ešte do 2. februára.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.