Influenceri ako hybná sila online marketingu

DigiTips
Martina Ditrichová 6 február 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Influenceri ako hybná sila online marketingu

Stále viac a viac spoločností prichádza na čaro influencer marketingu. Influencer promuje náš produkt či službu cez vlastný kanál na sociálnych sieťach… jedná sa vlastne o modernú formu WOM. Ako sa tento fenomén zrodil?

Veľa ľudí sleduje životy iných ľudí na sociálnych sieťach, pričom sa nejedná iba o bezprostredných známych. Sledujeme celebrity a športovcov, ktorí sú silnými influencermi, no spolupráca s nimi by nás vyšla pekne draho. Online svet otvoril priestor každému označiť svoj post ako “public”, prilákať followerov a ocitnúť sa “v žiari reflektorov”.

Najmä na Instagrame, ktorý je živnou pôdou influencerov, sa objavila skupina zaujímavých ľudí, ktorí si charizmatickými príspevkami vytvorili na sociálnych sieťach slušnú fanúšikovskú základňu. Followeri sa k nim radi vracajú a nechávajú sa inšpirovať – ovplyvňovať. Vtedy sa stávajú influencermi a začínajú byť zaujímaví pre spoločnosti na propagovanie produktov a služieb. Spolupráca s takýmito “insta-celebritami”  je jednoduchšia, osobnejšia, firmy sa k nim ľahšie dostanú, navyše je nepomerne lacnejšia. Veľakrát nemusí byť ani peňažného charakteru, influenceri s menším počtom sledovateľov spravia promo pokojne aj výmenou za otestovanie služby či produkt zadarmo. Reklama sa dostane k cieľovej skupine okamžite a nenásilnou formou.

Príklady úspešných influencerských kampaní na časovej osi

1950s

V 50-tych rokoch minulého storočia sa objavila prvá podoba “influencera” v reklame na cigarety. Marlboro Man bola postava znázornená rôznymi hercami s cigaretou v ústach. Bol natoľko populárny, že kampaň Marlboro Man prebiehala až do konca 20.storočia.

2000s

S novým storočím prišiel aj nový Old Spice virál, ktorý opäť posunul hranice marketingu a je inšpiráciou dodnes. Reklama  “The Man Your Man Could Smell Like,” zaznamenala okamžitý úspech a stala sa fenoménom WOM. Na konci kampane vytvorila marketingová spoločnosť Wieden+Kennedy Portland 186 krátky videí – osobné reakcie na komentáre fanúšikov, na ktorých produkciu si dali iba zopár dní. Spolu získali kampaňou viac ako 65 miliónov videní, čo z nej spravilo najrýchlejšiu a najpopulárnejšiu interaktívnu reklamnú kampaň vôbec. Predaj Old Spice prvý polrok vzrástol o 27% a posledný mesiac skočil až na 107% nárast, čo je priam neuveriteľné číslo.

 Influenceri dnešnej doby nemusia byť slávne osobnosti. Môžeme očakávať, že influencer marketing bude stále menej o celebritách a viac o reálnych ľuďoch, s ktorými sa môžu followeri stotožniť. Aj v dnešnej digitálnej dobe je „WOM“ najsilnejšou zbraňou.

Influencer marketing je rýchlo rastúcou komunikačnou platformou. Podľa magazínu Convince and Convert sa investícia do tohto typu stratégie zhodnotí až 6,5-násobne. V užívateľských prieskumoch sa zas ukázalo, že aj prístup ľudí k reklame prostredníctvom influencera je pozitívnejší. “Ľudia neveria značkám, ľudia veria ľuďom.”

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.