Influencer ako vysnívaná profesia?

Martina Ditrichová 31 júl 2019 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Influencer ako vysnívaná profesia?

“Ľudia neveria značkám, ľudia veria ľuďom.” Týmto heslom sa riadi stále viac firiem, ktoré na svoj marketing využívajú fenomén dnešnej online doby – influencerov. Influencer je vlastne moderná forma WOM, kedy človek odporúča, resp. promuje produkt či službu na svojom vlastnom kanáli na sociálnych sieťach.

20181003 DSC04389

Na sociálnych sieťach sledujeme životy iných ľudí, pričom sa nemusí jednať iba o bezprostredných známych. Sledujeme profily celebrít a športovcov aj bežných ľudí, ktorí nás zaujali a pravidelne svojich “fanúšikov” zásobujú množstvom pútavých príspevkov. Práve to sú oni – influenceri v pravom slova zmysle.

Nová profesia, ktorú stvorili verejné profily na sociálnych sieťach. Influencerom sa môže stať každý, kto je natoľko extrovertný a zaujímavý, že ho začne na sociálnych sieťach sledovať dostatočné množstvo ľudí, aby za ich videnia boli značky ochotné platiť. Followeri sa k nim radi vracajú a nechávajú sa inšpirovať – ovplyvňovať. Vtedy sa stávajú influencermi a začínajú byť zaujímaví pre spoločnosti na propagovanie produktov a služieb. Spolupráca s takýmito “insta-celebritami”  je jednoduchšia, osobnejšia, firmy sa k nim ľahšie dostanú, navyše je nepomerne lacnejšia. Existuje množstvo platforiem, ktoré značky s influencermi prepájajú, napríklad Lafluence a Hype advitor, kde ich môžu hľadať podľa rôznych kritérií a zloženia sledovateľov.

share

Mnohé celebrity si za marketing na svojich kanáloch nechávajú zaplatiť nemalé čiastky, preto sa spolupráca s influencerom – “bežným smrteľníkom”, prípadne viacerými, ukázala byť veľakrát viac efektívna. Odmena veľakrát nemusí byť ani peňažného charakteru, influenceri s menším počtom sledovateľov spravia promo pokojne aj výmenou za otestovanie služby či produkt zadarmo. Reklama sa dostane k cieľovej skupine okamžite a nenásilnou formou. Influencer avšak nemusí byť bezpodmienečne osoba, môže sa ním stať aj stránka alebo médium.

Môžeme očakávať, že influencer marketing bude stále menej o celebritách a viac o reálnych ľuďoch, s ktorými sa môžu followeri stotožniť. Aj v dnešnej digitálnej dobe je „WOM“ najsilnejšou zbraňou. V užívateľských prieskumoch sa ukázalo, že prístup ľudí k reklame prostredníctvom influencera je pozitívnejší. 

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.