EndeavorRX: prvá hra na lekársky predpis

adma
Matúš Kollár 21 jún 2020 0 komentárov
Úvod / Blog / #digitalnytyzden / EndeavorRX: prvá hra na lekársky predpis
A tiež: Nikola vs TESLA / Koniec e-mailu?/ Marhuľová online babička / ADMA online poradňa #5

Nikola vs TESLA

Kalifornský výrobca elektrických áut nie je jediný, kto sa snaží obsadiť kľúčový trh s úžitkovými vozidlami. Trevor Milton je minimálne rovnako efektívny v získavaní investorov ako Elon Musk, čo jeho päťročnú automobilku Nikola Motor vystreľuje do nebies valuácie. Hoci dodnes nepredali jediný kamión, trhová hodnota Nikola Motor po vstupe na burzu takmer prekonala viac ako storočný (a ziskový) Ford. Dnes však Miltona obviňujú, že napriek zozbieraným 14 tísíc objednávkam na modeli Nikola One, Two a Tre v hodnote 10 miliárd dolárov preháňa o ich reálnych schopnostiach a využiteľnosti v praxi. Pozeráme sa na neuveriteľnú bublinu, alebo na budúcnosť?

Koniec e-mailu?

Akokoľvek sa na to pozriete, e-mail je v podstate veľmi zastaralý komunikačný prostriedok, hoci stále ťažko nahraditeľný. S tým však nesúhlasí Spike, ktorý hlavný problém e-mailu vidí v jeho neosobnosti a neinteraktívnosti. Vyriešiť to chce úpravami, ktoré priblížia e-mail viac chatovacím nástrojm akými sú Messanger či WhatsApp. Startup v nedávnom investičnom kole získal na ďalší rozvoj od Insight Partner osem miliónov dolárov, ktoré primárne pôjdu na zväčšenie tímu. Držíme palce, e-maily sú fakt nuda 🙂

EndeavorRX: prvá hra, ktorú lekári môžu predpísať ako liek

Americká vládna agentúra pre kontrolu a reguláciu potravín a liečiv (FDA) oficiálne schválila vôbec prvú hru, ktorú môžu lekári predpisovať ako liek. Je určená pre deti s poruchou pozornosti a hyperaktivity (ADHD), testovali ju sedem rokov na vzorke asi šesťsto detí, pričom až jednej tretine z nich merateľne pomohla so sústredením. A potom, že hranie hier je strata času a nikdy vám s ničím nepomôže!

Marhuľová online babička

Osemdesiatročná čínska starenka sa stala hviezdou internetu, keď začala počas krízy predávať dopestované marhule cez online živé prenosy. Dostala prezývku Grandma Apricot, jej videá zaznamenali milióny videní a podarilo sa jej päťnásobne navýšiť predaje oproti predchádzajúcemu roku. Nie je jediná, kto sa pokúša o úspech – vo vidieckych častiach Číny zažíva e-com neuveriteľný boom a podobným spôsobom sa snaží presadiť až 18 miliónov farmárov!

ADMA online poradňa #5

V piatom pokračovaní ADMA online poradne sa všetci contentoví špecialisti vyšantili na téme vlastných médii, čím sa nemyslí nič iné ako blogy, videoblogy, infografiky, podcasty, e-booky a ďalšie veci, ktoré sme pre vás krátko zhrnuli v tomto článku.

 

Páči sa vám rubrika #digitalnytyzden? Pozrite si ďalšie članky!

Autor článku
Matúš Kollár
Som nadšený marketér, podporovateľ inovácii a fanúšik technologických noviniek. Aktuálne pracujem ako Brand Manager pre prémiové portfólio a škótske whisky v Pernod Ricard Slovakia, kde sa s láskou starám značky Chivas Regal, Ararat, Martell či G.H. Mumm. Pre ADMA píšem pravidelne rubriku Digitálny Týždeň, ktorá vychádza každú nedeľu na webe ADMA.sk. V súkromnom živote som veľký fanúšik LEGO :)