DIGITÁLNOU AGENTÚROU ROKA je po druhýkrát THIS IS LOCCO, nasleduje TRIAD a PS:Digital
Odovzdávanie prestížnych ocenení pre najúspešnejšie agentúry digitálneho marketingu na Slovensku prebehlo v punkovom štýle v bratislavskom klube Manifest Bohéma a branža sa bavila do skorých ranných hodín. Do IV. ročníka rebríčka DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA (DAR) bolo kvalifikovaných spolu 22 členských agentúr ADMA, 13 agentúr mimo tejto asociácie súťažilo v rebríčku DIGITAL EXCELLENCE AWARDS (DEA).
THIS IS LOCCO obhájilo svoje prvenstvo v DAR-e s pomerne veľkým náskokom 6 percentuálnych bodov. Potvrdilo tak svoju komplexnosť a dominanciu vo viacerých hodnotiacich parametroch, najmä úspešnou účasťou na domácich a zahraničných súťažiach v kreativite, kvalite a efektivite.
Druhou agentúrou rebríčka DAR 2022 sa stal TRIAD Advertising, ktorý kraľoval najmä v disciplínach EXECUTION a AWARENESS.
Tretiu priečku obsadila agentúra PS:Digital, ktoré sa presadila bodovaním vo všetkých piatich sledovaných parametroch, najmä tiež v EXECUTION a AWARENESS.
Štvrtú a piatu priečku obsadili agentúry Socialist a Basta digital, ktorá obhájila túto pozíciu z vlaňajška.
Rebríček DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA 2022 (TOP 10):
- THIS IS LOCCO
- TRIAD Advertising
- PS:Digital
- Socialists
- Basta digital
- Elite | Monday Lovers
- Digiline
- RIESENIA
- ZARAGUZA
- Oh my DOT
Víťazom rebríčka DIGITAL EXCELLENCE AWARDS (DEA) je Slovák & Friends. Agentúra Róberta Slováka zvíťazila s výrazným náskokom viac ako 6 percentuálnych bodov pred agentúrami JANDL a nováčikom rebríčka, agentúrou Free Andy.
Rebríček DIGITAL EXCELLENCE AWARDS 2022 (TOP 10):
- Slovák & Friends
- JANDL
- Free Andy
- Wavemaker
- Mannschaft
- Respect APP
- ZenithMedia
- Istropolitana Ogilvy
- Wiktor Leo Burnett
- Darwin and the Machines
Kompletné výsledky rebríčka DAR i DEA nájdete čoskoro na stránke digitalnaagenturaroka.sk.
Cieľom a poslaním rebríčka DAR je každoročne zostaviť poradie najlepších agentúr v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku, a to na základe 5 hodnotiacich kritérií. Tri kritériá PERFORMANCE, IDEA a EXECUTION – ako ich poznáme zo súťaže DIGITAL PIE – tvoria systém priebežného zberania bodov vo vybraných súťažiach digitálneho marketingu doma i v zahraničí. Kritérium ECONOMY bude sledovať ekonomickú výkonnosť agentúr na báze obratu a EBITDA. Ďalším hodnotiacim kritériom bude AWARENESS – znalosť digitálnych agentúr na trhu.
Organizátorom rebríčka je spoločnosť MARKETERS a odborným garantom je Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA).