Digital Rulezz 2021 – Best of the Best s Lesom Binetom, Dedoles-om, Baby Blue a Michalom Pastierom

adma
Martina Ditrichová 26 marec 2021 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Digital Rulezz 2021 – Best of the Best s Lesom Binetom, Dedoles-om, Baby Blue a Michalom Pastierom

Začiatkom marca sa na Slovensku konal najdôležitejší marketingový livestream roka Digital Rulezz 2021 s prívlastkom Best of the best. Účastníci eventu mali možnosť vypočuť si prednášku najlepšieho Keynote spíkra súčasnosti Lesa Bineta, najlepšieho hodnoteného spíkra všetkých predchádzajúcich ročníkov Michala Pastiera a case-studies značiek, ktoré “to zabili” počas korony – Dedoles & Tatra Banka. Na ADMA blogu vám prinášame krátky report z podujatia a zopár zaujímavostí, ktoré sme sa dozvedeli.

Les Binet

Les Binet, Group Head of Effectiveness | adam&eve DDB je svetovo uznávaný odborník v oblasti efektivity marketingu z Veľkej Británie. Keď je reč o efektívnosti reklamy, Les Binet je jedno z najväčších mien na svete. Vyštudoval fyziku na Oxforde, pokračoval na univerzite v Edinburgu, kde zameral svoj výskum na umelú inteligenciu a počítačové modelovanie. Svoje schopnosti v oblasti modelovania uplatnil pri meraní účinkov reklamy.

Je držiteľom Mediale Prezidenta od Inštitútu reklamných profesionálov , čo je najvyššie vyznamenanie, aké môže expert získať ako uznanie za úspechy na poli efektivity. Na svojej prednáške na Digital Rulezz 2021 poskytol overview toho, čo sa za roky skúmania a vyhodnocovania klientských dát, o marketingu naučil.

Les na úvod svojej prednášky prezradil 3 kľúčové úlohy v roli Head of effectiveness | adam&eve DDB

  • meranie efektivity kampaní marketingovej komunikácie klientov
  • pochopenie výsledkov a spôsobu fungovania marketingu klientov
  • “make it better”:)

K marketingu môžeme pristupovať dvoma rozdielnymi spôsobmi v rôznych časových škálach

Prvým prístupom je “Sales activation”, okamžitá “aktivácia predaja” kedy komunikujete s ľuďmi, ktorí sú v danom momente pripravení kúpiť si váš produkt a meriate ich reakciu, tj. kliknutie na tlačidlo, návšteva webu, kúpa produktu. Tu sa kladie dôraz na okamžitú reakciu. Techniky sales activation sa vzťahujú k direct marketingu, performance marketingu, podpore predaja, atď. Problémom pri tejto stratégii je ten, že keď aktivitu vypnete, zaznamenáte prudký pokles. Tento prístup je síce efektívny, no iba z krátkodobého pohľadu a nepodporuje rast značky.

Ak chcete rásť, musíte pozornosť venovať aj druhému prístupu – brand buildingu, tj. budovaniu značky. Tu oslovujete aj ľudí, ktorí v danom momente nemusia mať záujem o váš produkt. Pracujete s ich mysľou a snažíte sa im dostať do povedomia, aby keď dostanú potrebu, spomenuli si na váš produkt. Tu sa jedná o zmenu želaní a priorít ľudí, čo je oveľa náročnejšie ako aktivácia a tento prístup si vyžaduje dlhodobé a opakované pripomínanie sa.

Aktivácia je viditeľná z krátkodobého hľadiska, budovanie značky je dôležité z toho dlhodobého. Až 60% predaja pramení práve z brand buildingu a 40% z performance marketingu, resp aktivácie predaja.

Pravidlo 60:40

Alokujte svoj rozpočet podľa pravidla 60 na 40, 60% na komunikáciu značku a 40% na aktiváciu predaja. Efektívnosť je kompromisom oboch prístupov. Samozrejme, toto pravidlo sa jemne odlišuje pre rôzne kategórie a sektory, napríklad pri finančných službách je budovanie brandu dôležitejšie ako aktivácia(v pomere 80:20)

Les radí, ako vyťažiť z marketingu čo najviac

  • Hovorte so správnymi ľuďmi – existujúci zákazníci a potenciálni noví zákazníci
  • Kvalitné služby pre zákazníkov je najlepší spôsob, ako si ich udržať aj získať nových
  • Pracujte na mentálnej dostupnosti a povedomí
  • Emotívne argumenty pomáhajú dlhodobému rastu – emotívna časť je zábezpekou rastu a budovania značky, v ideálnom prípade ich podporte racionálnymi argumentami
  • tvorte kreatívne videá! – ,,Obrázky sú super, pohyblivé obrázky sú lepšie a pohyblivé obrázky s hudbou sú najlepšie.”
  • dostatočný rozpočet je minimálne tak dôležitý ako samotná kreativita

Otázka na záver:

Les, s ktorou značkou by ste chceli v budúcnosti spolupracovať?

Apple, opäť prípad mentálnej dostupnosti.:)

DEDOLES

Minulý rok slovenský e-shop Dedoles spustil masívnu kampaň na “veselé ponožky”, ktoré si spájame najmä s kreslenými maskotmi – tancujúcimi škrečkami spoločne skandujúcimi názov firmy “DE-DO-LES”! Kto nevie o čom je reč, nemohol stráviť lockdownové mesiace na Slovensku. Reklama rozdelila Slovákov na tých, ktorí škrečky milujú a spievajú si s nimi a na tých, pre koho sú iritujúcimi štvornohými kumpánmi ufóna z Alzy. Kam patríte vy?

FOTO: dedoles.sk

Kampaň na veselé ponožky zaznamenala obrovský úspech, a aj preto sme mali možnosť vypočuť si Richarda Marečka a Martina Mrvu z Dedolesa na Digital Rulezz 2021 – Best of The best.

Ako racionálny postup vedie k iracionálnej reklame alebo ako vznikli tancujúce škrečky?

Pred začiatkom kampane prišla pandémia a lockdown. Hlavnou ideou kampane boli Farebné vecičky pre veselší deň, celú komunikáciu postavili na dobrom a veselom pocite z Dedolesu.

Kto pomohol Dedolesu zvíťaziť nad covidom?

Na úvod prednášky nám Dedolesáci odporučili marketingové hviezdy, ktorých myšlienky inšpirovali e-shop k príprave úspešnej marketingovej stratégie – Byron Sharp, Les Binet, Peter Field, Jenni Romaniuk, Karen Nelson-Field.

Penetrácia je viac ako lojalita

  • Značky rastú najmä vďaka zväčšovaniu zákazníckej bázy,
  • zvyšovaním mentálnej dostupnosti (zásah a kreativita)
  • fyzickej dostupnosti, tj. predajne, e-shop, platobné metódy, doručenie

Tipy, ako rásť

  • kontinuálne zasahovať čo najviac ľudí
  • byť ľahko zaobstarateľný
  • byť rozoznateľný
  • vytvárať a osviežovať pamäťové štruktúry
  • využívať svoje jedinečné znaky – maskoti a hudba
  • konzistentná komunikácia
  • byť konkurencieschopný

Dedoles sa kampaňou na veselé ponožky mohol vybrať “safe” cestou a natočiť lifestylovú kampaň so štastnými ľuďmi, ktorí nosia veselé ponožky… no oni si vybrali menej konvenčnú cestu – originálne tancujúce škrečky, ktoré za 15 sekúnd, 8-krát stihnú skandovať De-do-les! A sami viete, ako to dopadlo.

Baby Blue, Tatra Banka

by Juraj Kováč, Creative Director, THIS IS LOCCO

Tatra Banka minulý rok predstavila digitálnu osobnosť Baby Blue, ktorá ukazuje mladým možnosti digitálnej doby, ak využijú svoj čas online zmysluplne. Na konferencii Digital Rulezz predstavil Baby Blue Creative Director z našej členskej agentúry THIS IS LOCCO, Juraj Kováč.

FOTO: tatrabanka.sk

Digitálna osobnosť Tatra banky ti ukáže, ako sa v tejto dobe plnia sny

Už od mystického začiatku sa dokonale vmiesila do kultúry mladých. Najskôr ju objavili v coveri a neskôr ako featuring v jednom z najlepších klipov roka. Baby Blue na svojom začiatku spustila debaty na sociálnych sieťach, kde ľudia rozoberali, či je reálna alebo digitálna, okrem toho sa objavila aj naživo v komerčnom rádiu.

Až po úvodnom teasingu sa Baby Blue predstavila ako prvá digitálna osobnosť na Slovensku. Možnosti online doby preberala s poprednými „digitálnymi“ osobnosťami módy, gamingu, zodpovedného influencerstva a samozrejme hudby. Začala spolupracovať s inými známymi digitálnymi osobnosťami Slovenska, aby ukázala, čo stojí za ich digitálnym úspechom. Ukázala, že sa dá preraziť zodpovednými názormi a vlastným štýlom, čo potvrdila aj spoločným merchom so slovenským interpretom. To, že sa dá živiť hraním počítačových hier riešila v livestreamoch s úspešnými gamermi. Vlastnú tvorbu predstavila songom, ktorý oslavuje digitálnu dobu. Vyskúšala si aj rolu moderátorky v relácii Fresh News. Dokonca hackla online vyučovanie… vyslúžila si až takú prestíž, že o nej vznikli “meme” obrázky. Baby Blue sa okrem toho stala aj influencerkou pre svetovú značku. To, že o nej bolo veľa počuť dokázal fakt, že bola nominovaná ako Objav a Interpret roka v ankete portálu RUKA HORE. A to zďaleka nie je všetko.

Baby Blue splnila aj ašpiratívny obchodný cieľ

Mladých inšpirovala, učila, posúvala ďalej a oni si ju zamilovali. Ale hlavne fungovala a druhý rok za sebou udržala zdvojnásobený počet otvorených účtov v Tatra Banke oproti roku 2018. A to aj napriek korone.

Na to, že nemá ani jeden rok, toho stihla celkom dosť, nemyslíte?:)

Michal Pastier

Livestream Best of the best Digital RULEZZ 2021 zakončil najlepší z najlepších spíkrov všetkých ročníkov Rulezz konferencií Michal Pastier svojou prednáškou “Never stop evolving”. Ak ste mali niekedy možnosť vypočuť si prednášku Miša Pastiera, viete, že na nej získate obrovské množstvo trefných rád v oblasti digitálneho marketingu, kreativity či v biznise všeobecne v rekordne krátkom čase. Michal ani tentokrát nesklamal a opäť prekonal sám seba v počte slov za minútu. Jeho prednáška bola divokou jazdou naprieč trendami v digitále, z ktorej sme pre vás vypichli zopár zaujímavých hintov.

Never stop evolving

Aby sme mohli rásť, musíme posunúť na novú úroveň našu schopnosť počúvať zákazníka a vedieť mu splniť jeho túžby. Súčasné trendy ukazujú, že ľudia majú dopyt po autenticite až s 350% nárastom medziročne a self-care/self-love témach s nárastom 177%.

Michal, na prieskume od Google na vzorke viac ako 3000 ľudí v UK, ukázal niekoľko trikov, ako firmy môžu zvýšiť qualitu a hodnotu svojich produktov: ,,Treba to využívať, netreba to zneužívať.”

Pozorne počúvajte svoju cieľovú skupinu

Michal poskytol “primitívne jednoduchý”, no zároveň veľmi efektívny tip, ako viete naslúchať svojej cieľovke. Riešte diskusie, fóra, komentáre na sociálnych sieťach na tému, ktorá vás zaujíma a hľadajte patterny, ktoré vám pomôžu lepšie spoznať cieľovú skupinu.

Návrat sonic brandingu

Mali by ste začať uvažovať, aká zvučka sa hodí k vašej značke. Sonic branding, zvukové logá a zvučky vytvárajú v divákovi výraznejšiu pamäťovú stopu, takže človek hneď vie, ktorá značka k nemu hovorí.

Prekvapenie na záver:

Michal predstavil projekt, ktorému sa momentálne venuje – “virtuálneho kolegu” na marketingovom oddelení, ktorý vám pomôže lepšie vyhodnotiť značku, jej konzistenciu a efektívne merať emócie cieľovej skupiny. Budúcnosť vidí v zlepšovaní nástrojov pre marketingové oddelenia za účelom vzniku dlhodobých a zmysluplných kampaní.

To bolo to najlepšie z najlepšieho na tohtoročnej online konferencii Digital Rulezz 2021. Veríme, že ak ste nemali možnosť “osobne” sa zúčastniť eventu, v našom článku ste našli množstvo inšpirácie, ako pristupovať ku komunikácii a marketingu. Ak vás niektorá prednáška zaujala a chceli by ste si pozrieť celý vstup zo záznamu, môžete si zakúpiť lístky do archívu Digital Rulezz. Archív je k dispozícii do 30.4.:

 

share

 

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com