DIGITAL PIE 2023: Kto si zo VII. ročníka súťaže odniesol PIE a kto sa stal Agency of the year?

digital pie 2023
Martina Ditrichová 29 apríl 2023 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / DIGITAL PIE 2023: Kto si zo VII. ročníka súťaže odniesol PIE a kto sa stal Agency of the year?

Máme za sebou slávnostný galavečer a 7. odovzdávanie ocenení Digital PIE! Cieľom súťaže je komplexne ohodnotiť najlepšie projekty v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku za uplynulý rok. Po prvýkrát si z Digital PIE víťazi odniesli zlaté, strieborné aj bronzové PIEs, najvyššie ocenenie Grand PIE a na galavečeri sme predstavili aj Agency of the year 2023!

VÍŤAZI ZLATÉHO PIE 

PERFORMANCE

AKO SME LOVILI FIREMNÉ FLOTILY PRE OMV by basta digital pre OMV Slovensko v podkategórii B2B

Explikácia Kmeňovej poroty: B2B segment je často ťažko uchopiteľný z pohľadu efektívnej rentability. Ocenili sme prístup spustenia vlastného prieskumu pred začiatkom kampane a využiteľnosť jeho výsledkov v komplexnej kampaňovej implementácii, spustenej čisto v online. Okrem kvantitatívneho nárastu leadov o 345% sledovali aj ich kvalitu, ktorá bola prekvapivo vysoká až 70%. 

ALKO90 NA CESTE STAŤ SA ŠPIČKOU V ONLINE PREDAJI ALKOHOLU NA SLOVENSKU by RIESENIA pre ACAN v podkategórii campaign 

Explikácia Kmeňovej poroty: Na tejto práci okrem skvelých výsledkov oceňujeme komplexný prístup, ktorý RIESENIA zvolili na ceste za dosiahnutím ambiciózneho cieľu. Výkon podporili na všetkých frontoch – od optimalizácie e-shopu, cez zavedenie funkčnej štruktúry PPC kampaní, až po personalizovanú komunikáciu s existujúcimi zákazníkmi. Takto majú vyzerať Performance kampane.

AKO CB ELEKTRO MEDZIROČNE RÁSTLO, KEĎ E-COMMERCE TRH PADAL by RIESENIA pre CB electro v podkategórii e-commerce/shopping

Explikácia Kmeňovej poroty: Riešenia dokázali, že precízna práca s dátami, segmentáciou, sezonalitou a flexibilným reagovaním na aktuálne energetické témy majú vplyv na zdravý a udržateľný medziročný nárast obratu na 33.2%. Efektívne využili široké portfólio výkonnostných formátov zameraných k akvizícii nových aj existujúcich zákazníkov s kontinuálnou prácou na SEO.  

STRETNUTIE SO ZIMOU by Elite / Monday Lovers pre Depaul Slovensko v podkategórii Nonprofit

Explikácia Kmeňovej poroty: Jedna z najsilnejších kampaní, v ktorej bolo ukázané, že aj s nízkym rozpočtom sa dá skĺbiť prepracovaný výkon so silným, autentickým obsahovým posolstvom. Napriek ťažkej ekonomickej situácii a téme sa agentúre podarilo prekonať ciele z roku 2021 a to vďaka personalizácii, cieleniu na relevantné lokality a testovaniu vhodných kreatív a formátov. 

SEO PRE SME.SK by Mikuláš Prokop, Freelance SEO Consultant pre Petit Press v podkategórii SEO

Explikácia Kmeňovej poroty: Poctivý prístup k SEO umožnil SME.sk zvýšiť návštevnosť stránok Regionálnych volieb 2022 až o 183 % oproti predchádzajúcim voľbám. SME.sk obsadilo všetky možné pozície v kanáloch Google. Aj vďaka tomu boli tržby vydavateľstva o 35 % vyššie počas volebného mesiaca ako počas zvyšku roka. Autorský obsah bol naviac doplnený o auto-generovaný obsah, ktorý bol z hľadiska interakcií ešte úspešnejší.

INFLUENCER MARKETING, KTORÝ PREDÁVA AJ UDÁVA TRENDY by Content agency pre Factcool v podkategórii Social media, Influencer

Explikácia Kmeňovej poroty: Content agency trpezlivým testovaním identifikovala influencerky, ktoré dokážu tvoriť autentický obsah a vedia si získať dôveru svojich sledovateľov. Vďaka tomu Factcool môže pri svojej dlhodobej a pravidelnej spolupráci s influecermi hovoriť nielen o povedomí, ale aj skutočnom výkone a reálnych predajoch. 

IDEA

NESPOKOJNÍ ZAMESTNANCI KAUFLANDU by THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko v podkategórii Campaign

Explikácia Kmeňovej poroty: Až príliš často sa v marketingu berieme vážne a preceňujeme význam značiek v životoch bežných ľudí. To prirodzene vedie k tomu, že sa rok po roku z reklamy vytráca humor a zábavu striedajú ťaživé celospoločenské témy. Je preto príjemným osviežením vidieť kampaň značky, ktorá sa neberie vážne a dokáže baviť ľudí opakovane. 

OKAMŽITÝ POHOVOR by Hype pre syncreon v podkategórii Experience

Explikácia Kmeňovej poroty: V kategórii Experience vynikol projekt Okamžitý pohovor. Ocenili jsme jeho originálny prístup k hľadaniu pracovníkov a využitie zaujímavého kontextu nákupného centra pre nábor zamestnancov. Interaktívny panel umožnil potenciálnym uchádzačom spojenie s HR špecialistom a absolvovali rýchly pohovor. Tento nápad bol skvelým spôsobom, ako sa vyčleniť z davu zamestnávateľov. V budúcnosti by sme radi videli aj výsledky a úspešnosť takejto kampane.

GTA AUTOŠKOLA by Istropolitana Ogilvy pre Polícia SR v podkategórii Games

Explikácia Kmeňovej poroty: Istropolitana dokázala premeniť jednu z najnásilnejších hier na svete na edukačný nástroj a zaujať cieľovku s rozsahom pozornosti 6 sekúnd na hodinových streamoch – a niečo ich dokonca naučiť o pravidlách cestnej premávky. Krásnou bodkou bolo využitie policajného plukovníka. 

PREŽILI by Istropolitana Ogilvy pre Magna v podkategórii Nonprofit

Explikácia Kmeňovej poroty: Istropolitane sa podarila skvelá vec ukázaním skutočného dopadu svojej mediálne úspešnej kampane Moje Dieťa z roku 2017. Jednoduchý nápad sa nám páčil, pretože sa priamo venuje problému, s ktorým sa Slováci stretávajú pri dobročinných kampaniach – nevedia, kam idú ich peniaze.

MOJI MILÍ SLOVÁCI by Zaraguza, Respeecher pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategóriách PR a TECH (AR/VR/NFT/Metaverse/AI…)

Explikácie Kmeňovej poroty:

PR – ​​Nápad nakloniť si verejnú mienku zrekonštruovaním hlasu nebohého komika pomocou umelej inteligencie si vyžaduje veľkú mieru odvahy. Najmä preto, že sa vo verejnosti nájdu aj ľudia, ktorí budú otvorene proti. O to dôležitejšia bola citlivosť s akou bola kampaň exekuovaná. Aj vďaka tomu sa o kampani hovorilo veľa a v relatívne dobrom duchu, a to si v kategórii PR vyslúžilo zlato.

TECH – Pri využívaní nových technológií v reklame a marketingu často víťazí forma nad obsahom. Trend sa adaptuje do lokálnych pomerov bez pridanej hodnoty alebo kreatívnej idey, čo je škoda. Preto treba oceniť každú prácu, ktorá dokáže pristúpiť k využitiu buzzwordu originálnym a zmysluplným spôsobom. No a zlatom treba oceniť tú, ktorá to spraví najlepšie.

NESPOKOJNÍ ZAMESTNANCI KAUFLANDU by THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko v podkategórii Video

Explikácia Kmeňovej poroty: Zobrať si ako tvár pre svoje kampane namiesto celebrít a influencerov so státisícovými zásahmi radšej mäsiarky, SBSkárov a dokladačov, je veľká výzva. Locco to dokázalo cez krásnu vizualitu, perfektný copywriting a milé zakomponovanie mockumentary štýlu spraviť tak, že si týchto netradičných hrdinov okamžite zamilujete.

EXECUTION

FONTRAISING by TRIAD pre klienta VÚB Banka v podkategórii Art Direction / Design

Explikácia Kmeňovej poroty: Nedalo sa neoceniť túto pekne vymyslenú a hlavne zexekuovanú prácu. Mám rád také práce, keď sa art direction dostane aj za hranice softvéru. Pri tejto práci to niekto vymyslel, niekto vyrobil, niekto roztopil, niekto nafotil, potom spravil font a vo finále ho použil do printov a videa. Za mňa dosť dobré!

MOJI MILÍ SLOVÁCI by Zaraguza pre klienta Slovenská sporiteľňa v podkategóriách Campaign a Sound

Explikácie Kmeňovej poroty

Campaign – O kvalite tejto kampane hovorí fakt, že na Slovensku snáď neexistuje človek, ktorého by nezasiahla. Oživiť legendu, akou Július Satinský bezpochyby je, môže byť riskantné, no v tomto prípade a aj vďaka naozaj veľmi citlivej exekúcii to vypálilo výborne. Oceňujem aj to, že to neostalo „len“ pri peknom TV spote, ale Idea kampane bola pekne rozohratá aj v online či offline. Kampaň ako lusk. 

Sound – Ak verne „oživíte“ hlas Júliusa Satinského s využitím umelej inteligencie, ktorú ešte vyvinul ukrajinský startup, nie je o čom. Hádžem na zem pomyselný mikrofón a blahoželám k  zaslúženému úspechu. Chcelo to veľa potu, určite aj sĺz ale výsledok či už v spote, rádio spote alebo aj na Soundcloude stojí za to. 

LEN TALENT NESTAČÍ by oh my DOT pre Slovnaft v podkategórii Nonprofit

Explikácia Kmeňovej poroty: Výborne zexekuovaná myšlienka postavená na skutočnom insighte. Kampaň neostala len pri údernom vizuále a prekvapivom videu. Tvorcovia ju rozohrali šikovne a adresne na ďalších online platformách. To prácu urobilo výnimočnou a zaslúži si ocenenie.

OKAMŽITÝ POHOVOR by Hype pre syncreon v podkategórii Out of the box

Explikácia Kmeňovej poroty: Táto práca na prvý pohľad ani nevyzerá tak, že by mala dostať nejakú cenu, do CTL v centrách sa agentúry snažia narvať veľmi veľa vecí pri každej kampani už dlhšiu dobu. Ale u mňa tu funguje insight, ktorý hovorí o tom, že je veľa ľudí, ktorí by aj prácu menili ale nechce sa im to riešiť, zaťial im to stačí, málo času atď. No a potom stretnete tento digitálny panel . . Za mňa pekný pop up.

NESPOKOJNÍ ZAMESTNANCI KAUFLANDU by THIS IS LOCCO pre Kaufland Slovensko v podkategórii Video

Explikácia Kmeňovej poroty: Výrazná séria videí v štýle Mockumentary po stránke vizuálnej, zvukovej aj po stránke copywritingu. Pohľad cez optiku „nahnevaného zamestnanca“ to celé vygradoval. Hravo a vtipne napísané spoty, šikovne rozzáberované a postavené na uveriteľných insightoch jednoducho baví ľudí sledovať. To je pri online exekúcii kľúčové. Navyše sú spoty ľahko pretvoriteľné do krátkych formátov, čo je ďalším plusom.

VÍŤAZI STRIEBORNÉHO PIE     

PERFORMANCE

IDEA

EXECUTION

DIGITAL MEDIA SOLUTION

VÍŤAZI BRONZOVÉHO PIE 

PERFORMANCE

IDEA

EXECUTION

DIGITAL MEDIA SOLUTION

VÍŤAZI SHORTLIST

PERFORMANCE

IDEA

EXECUTION

DIGITAL MEDIA SOLUTION

DIGITAL SPECIAL AWARD

Ocenenie za výnimočný prínos v digitálnom marketingu, cenu DIGITAL SPECIAL AWARD získala Iniciatíva Ide nám o život (organizácia Inakosť).

Explikácia Kmeňovej poroty: Ocenenie Digital Special Awards sa udeľuje za výnimočný prínos v digitálnom marketingu. Tentokrát sme neocenili unikátne použitie technológie, prekvapivú ideu ani dychberúcu exekúciu – ale niečo oveľa dôležitejšie. Iniciatíva Ide nám o život nebojovala o ceny ani o naplnenie KPIs klienta, ale o skutočné životy LGBTI+ ľudí po útoku, ktorý otriasol celou našou spoločnosťou.

DIGITAL RISING STAR

Špeciálne ocenenie pre malé agentúry DIGITAL RISING STAR získala agentúra endrius s.r.o. za kampaň Giving Tuesday pre Nadáciu Pontis.

GRAND PIE

Mimoriadnu cenu GRAND PIE za výnimočné dielo v aktuálnom ročníku porota udelila agentúre Zaraguza za kampaň Moji milí Slováci pre Slovenskú sporiteľňu.

Explikácia Kmeňovej poroty: Cenu za výjimečné dílo po zásluze získává kampaň Moji milí Slováci za nejen za skvělou kombinaci kreativity, náročné technologie (využití AI pro znovuzrození hlasu Júlia Satinského), ale zejména pro pozitivní dopad na společnost a dodání optimismu slovenskému národu.  Porota ocenila i takt a cit, se kterým byl Julúv hlas oživen a jak se s ním pracovalo. Moji milí Slováci, budúcnosť je vaša. 

AGENCY OF THE YEAR

 

  1. THIS IS LOCCO
  2. Zaraguza
  3. oh my DOT

Digital PIE Agency of the Year 2023 sa stáva agentúra THIS IS LOCCO, gratulujeme!

To bol kompletný zoznam ocenených prác a agentúr na VII. ročníku odovzdávania ocenení Digital PIE, ktoré nájdete aj v Ročenke Digital PIE 2023. Na slávnostnom galavečeri zažiarili mnohé skvelé digitálne projekty z uplynulého roka a my už sa tešíme čo v slovenskom digitáli prinesie rok 2023.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com