Digital PIE 2020: Víťazi v kategórii IDEA

adma
Martina Ditrichová 21 január 2021 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Digital PIE 2020: Víťazi v kategórii IDEA

Prinášame ďalší zo série článkov na inšpiráciu minuloročnými víťazmi Digital PIEs a Nominees v jednotlivých kategóriách súťaže. V tomto článku nájdete výber prác, ktoré porotu zaujali svojím jedinečným nápadom.

V kategórii IDEA porota posudzuje práce z pohľadu originality nápadu, unikátnosti riešenia, prípadne neštandardného využitia technológie alebo média. Víťazi jednotlivých kategórií Digital PIE môžu získať originálne ocenenie – časť z digitálneho koláča na špeciálnom „podnose“ a okrem hlavnej ceny Digital PIE môžu práce získať shortlistové ocenenia Digital Nominee.

Tu je kompletný zoznam ocenených prác v kategórii IDEA. Pri víťazoch Digital PIE 2020 si môžete prečítať aj explikácie špecialistov pre danú kategóriu z Kmeňovej poroty.

Víťazi Digital PIE 2020

  • Hyundai za ženy, proti predsudkom. by THIS IS LOCCO pre Hyundai Slovensko

,,V tejto prihláške zistíte, ako sme videom natočeným na mobil a sponzorovaným 50 eurami oslovili viac ako 900 000 slovákov.Nadviazali sme na podporu žien, ktorú Hyundai realizuje viacerými projektmi, rozhodli sme sa vyhlásiť boj predsudkom voči ženám za volantom. Hackli sme preto videá nešikovného „ženského parkovania“ a vytvorili také, ktoré ľudí nachytalo na predsudkoch. Navzdory očakávaniu v ňom totiž žena zaparkuje bezchybne.

Video malo obrovský úspech, videla ho viac ako 1/3 slovenských používateľov Facebooku. Vyvolali sme diskusiu a tému priradili Hyundai.”

Explikácia člena poroty:

Andrej Csino, Creative & Strategy director, CORE4 Advertising: ,,Na tejto práci porota ocenila jednoduchosť nápadu, prácu s očakávaním online diváka na zábavný content. Jednalo sa o jednu z mála prác, ktorá pripomína, že aj s malým rozpočtom, môže vzniknúť veľká, hodnotová idea.”

  • Predabované storky by THIS IS LOCCO pre Towercom

,,Pre spoločnosť Towercom, poskytovateľa vysielania cez anténu, realizujeme kampaň s Jozefom Vajdom, ktorá ľudí informuje o nutnosti preladiť si doma anténu, ak chcú televíziu sledovať naďalej bezplatne. V rámci tejto kampane sme dostali netradičné zadanie – odkomunikovať výhody televízie aj mladej cieľovke.

Na oslovenie mladých sme identifikovali kľúčovú výhodu televízie, ktorú nemá žiadna streamovacia služba – slovenský dabing. Využili sme preto kultový hlas tváre našej kampane – Jozefa Vajdu, ktorý spoločne s ďalšími legendami dabingu nadabovali Selassieho a jeho kamošov v Instagram stories. Jasne sme tak ukázali, že dabing môže byť naozaj game changer a úplne posunúť zážitok zo sledovania obsahu.”

Matej Valo, Senior copywriter, Elite Solutions: ,,Táto práca vyvolala v porote veľmi pozitívnu odozvu. Dôvtipné využitie formátu Instagram stories, netradičné využitie influencera a navyše s funkčným prepojením na hlavný benefit vysielania cez anténu – dabing. Veľmi pekné.”

  • #Nebuď Pirát by Elite Solutions + Seesame a ZenithMedia pre O2 Slovakia

O2 si ako mobilný operátor uvedomuje svoju časť zodpovednosti nad novodobým cestným pirátstvom – používaním telefónu počas šoférovania. Preto sa rozhodlo spustiť osvetovú komunikáciu, s cieľom vytvoriť diskusiu o tejto téme a zamedziť ďalšiemu používaniu telefónov za volantom.

Pripravili sme tak kampaň, ktorá začala teasingovou časťou na Instagrame so Sajfom v hlavnej úlohe. Pridalo sa k nemu viacero influencerov a vytvorili organickú diskusiu v prostredí sociálnych i štandardných médií. Symbolom kampane sa stala pirátska páska s logami sociálnych sietí – najväčších lákadiel na používanie telefónu v dnešnej dobe.

Po odhalení kampane sme priniesli aj vynovenú aplikáciu Extra výhody, ktorá vďaka špeciálnej verzii navigácie Sygic dokázala sledovať správanie šoférov a odmeňovať zákazníkov O2 za zodpovednejšie šoférovanie – teda nepoužívanie telefónu za volantom a dodržiavanie rýchlostných limitov.

Juraj Kováč, Creative director, THIS IS LOCCO: ..Asi jedna z najvýraznejších digitálnych kampaní minulého roka. Zaujala nás dobrá idea so spoločenskou témou, jasný vizuálny symbol piráta ale hlavne kvalitné rozpracovanie do všetkých online kanálov. Aplikácia odmeňujúca odložený telefón počas jazdy bola zasa technologickou vychytávkou a pomyselnou čerešničkou na torte.”

  • NeveriliSME by Istropolitana Ogilvy pre SME

Poctivým a profesionálnym novinárom konšpirátori neveria. Čo s tým? Treba im ukázať profi novinársku prácu zblízka. Naozaj zblízka.

Andrej Csino, Creative & Strategy director, CORE4 Advertising: ,,Ako to už pri značke SME poznáme, aj táto práca presahuje rovinu štandardnej reklamy a hlási sa k spoločenskej zodpovednosti. Ocenili sme komplexný a odvážny prístup k boju proti hoaxom, čo je oblasť, ktorú si značka SME úspešne prisvojila.”

Zoznam Nominees v IDEA na Digital PIE 2020

  • ASMR z roku 1989 by CORE4 Advertising pre Slovak Lines

V roku 2019 sme oslávili okrúhle výročie nežnej revolúcie. 30 rokov ešte nie je taká dlhá doba. Mnohí mladí, si už ale neuvedomujú skutočný význam 17. novembra. Napríklad také cestovanie do zahraničia berú ako samozrejmosť.

Slovak Lines, spoločnosť, ktorej jednou z kľúčových súčastí sú autobusové spoje do susedného Rakúska, sa to rozhodla zmeniť.

A tak počas osláv výročia prišla s originálnou kampaňou. Tá spája moderný trend ASMR a obdobie pred nežnou revolúciou, kedy sa mohlo o mnohých cestovateľských túžbach iba šepkať.

  • Prijateľní.sk by Respect APP, SKPR STRATEGIES, GOOD IDEAS pre Divé maky

Rómovia majú o polovciu menšiu šancu, že im na poslaný životopis niekto odpovie. Chceli sme upozorniť na tento hrozný štatistický údaj o diskriminácii Rómov na trhu práce. Vytvorili sme promovideo na absurdné riešenie tohto problému – neexistujúcu službu na webstránke prijatelni.sk, ktorá mala vybieliť Rómom v životopisoch fotografie, zmeniť im mená a miesto, odkiaľ pochádzali.

Na instagrame prezidenta SR odpromovala kampaň jeho stážistka Ivetka a informácia o predsudkoch sa šírila medzi firmy. Tie sa potom pridávali do zoznamu zodpovedných zamestnávateľov na stránke – momentálne sa k iniciatíve hlási vyše 140 firiem, ktoré deklarujú, že pri výbere zamestnancov nikoho nediskriminujú.

  • Jeden by nemal robiť všetko by Elite Solutions pre SHP Harmanec

Napriek dlhotrvajúcemu spoločenskému tlaku je myšlienka rodovej rovnosti stále len myšlienkou. V mnohých oblastiach existujé veľká nerovnosť a jednou z nich je aj domácnosť. Ženy sú častokrát vnímané iba ako manželky, matky či opatrovateľky, ktoré navaria alebo upracú. V spolupráci so značkou Harmony sme sa rozhodli o tomto probléme povedať viac. Pri príležitosti uvedenia nových papierových utierok na rôzne použitie, sme vytvorili kampaň so silným posolstvom – Jeden by nemal robiť všetko.

  • Nečakané kombinácie by THIS IS LOCCO pre Liptov

Výzvou bolo omladiť tradičnú značku a to konkrétne jej najtradičnejší produkt bryndzu.

Tá naša strácala medziročne imagovo u mladých a predajným objemom v prospech privátiek. Predstavili sme teda bryndzu úplne inak ako komunikuje kategória ale s dôrazom na konzumáciu.

Výnimočné komunikačné výsledky –3mil videní, 38% dopozeranosť videí do konca, 49tis earned media priniesli výrazné zvýšenie predaja. Trh medziročne objemovo rástol 2,5%, no Liptov o 17,24%. Zisk dokonca narástol o 28%. To pri porovnateľnom budgete ako 2018. Predbehli sme privátky, posilnili volume share o 4% a stali sa absolútnou trhovou jednotkou.

  • ZOMRI taška by Kreatívna dvojica (selfpromo)

Vďaka dobre zvolenej taktike sa nám podarilo prevziať mediálny priestor na Zomri a využiť jeho mediálnu silu na vlastné promo. Vytvorili sme zaujímavý obsah, ktorý sa stal nástrojom šírenia našej značky. Vďaka tomu sme oslovili aj ľudí mimo marketingej bubliny, získali publicitu úplne zadarmo a tiež aj nové dopyty na naše marketingové služby.

To bol súhrn ocenených prác z hľadiska originality nápadu na minuloročnej súťaži pre digitálnych marketérov Digital PIE. Momentálne máte možnosť prihlásiť svoju prácu do V. ročníka súťaže Digital PIE 2021 do 1.februára na tomto linku. Množstvo užitočných informácií k prihláške do jednotlivých kategórii nájdete na blogu adma.sk, kde nájdete aj zoznam víťazov v kategórii PERFORMANCE v predošlom ročníku. Sledujte náš Facebook pre aktuálne informácie z diania Digital PIE.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com