Digital PIE 2020: Kto minulý rok najlepšie zvládol celkovú exekúciu kampane?

adma
Martina Ditrichová 27 január 2021 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Digital PIE 2020: Kto minulý rok najlepšie zvládol celkovú exekúciu kampane?

Posledným zo série článkov k minuloročným víťazom hlavných kategórii Digital PIE, je zoznam víťazov a Nominees v kategórii EXECUTION.  Pri exekúcii prác porota prihliada na remeselné prevedenie z pohľadu technológie, dizajnu, obsahu a copywritingu. Porota v tejto kategórii oceňuje práce, ktoré vynikajú inovatívnym využitím technológií, vizuálnym prevedením, precíznym či netradičným spracovaním obsahu. V sekcii víťazov digitálneho koláča nájdete aj explikácie špecialistov pre danú kategóriu z Kmeňovej poroty.

82238151 2692151310865040 8659294216431599616 n

Víťazi Digital PIE 2020 v kategórii EXECUTION

  • Sloboda je v tebe by Zaraguza pre klienta Slovenská sporiteľňa

,,So Slovenskou sporiteľňou sme pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie, urobili najväčší prieskum o slobode a peniazoch medzi mladými. Z dát prieskumu sme vytvorili 11 unikátnych typov mladých Slovákov. Centrom kampane sa stal web s interaktívny testom, kde sa mohli mladí lepšie spoznať a získať personalizované tipy na zlepšenie svojej finančnej slobody. Počas 30 dní kampane sme otvorili 4764 účtov pre mladých, čím sme cieľ prekonali o 40%. U tých, ktorí videli kampaň a prešli testom sme sa stali značkou, ktorá sa najviac spája s oslavou slobody, rástli sme aj v parametroch: 15% banka, ktorá rozumie mladým a 26% moderná banka.”

Explikácia člena poroty:

Simona Šebestová, Art director/Motion designer, PS:Digital: ,,Kampaň sme ocenili pre unikátny personalizovaný výskum, artové online video a jeho ďalšie rozpracovanie v rámci digitálu posunula značku Slovenská sporiteľňa vpred a viac ju priblížila mladšej cieľovke.”

  • #sledujemta AR filter by PS: Digital pre klienta Rádio Expres

Ako sa mladí ľudia na Instagrame snažia byť čo najviac originálni? Hromadne si skúšajú rovnaké Augumented reality filtre. A tak sme pre nich počas osláv 17-teho novembra vytvorili jeden špeci AR filter pre Instagram, ktorý im ukázal, aké dopady mal v minulosti pojem „sledujem ťa“ / „followujem ťa. Dnes sa z toho mladí na IG tešia, v minulosti ste z toho mali riadny problém. Celkovo filter zaznamenal 296 926 zobrazení a viac ako 1 500 zdieľaní, vďaka čomu sa posolstvo o dôležitosti slobody v dnešnej dobe dostalo medzi tisícky mladých ľudí.

Explikácia člena poroty:

Jakub Otčenáš, Managing Partner, Diorama: ,,Augmented reality filter kampane #sledujemta oslovil porotu fúziou súčasnej technológie a jazyka s témou dnes už historického sledovania agentmi Štátnej bezpečnosti. Využitie technológie nie je z pohľadu poroty samoúčelné a pripomína dôležitosť slobody súčasnými prvkami. Sila práce vyniká aj vďaka svojej jednoduchosti.”

  • #Nebuď Pirát by Elite Solutions + Seesame a ZenithMedia pre O2 Slovakia

,,O2 si ako mobilný operátor uvedomuje svoju časť zodpovednosti nad novodobým cestným pirátstvom – používaním telefónu počas šoférovania. Preto sa rozhodlo spustiť osvetovú komunikáciu, s cieľom vytvoriť diskusiu o tejto téme a zamedziť ďalšiemu používaniu telefónov za volantom.

Pripravili sme tak kampaň, ktorá začala teasingovou časťou na Instagrame so Sajfom v hlavnej úlohe. Pridalo sa k nemu viacero influencerov a vytvorili organickú diskusiu v prostredí sociálnych i štandardných médií. Symbolom kampane sa stala pirátska páska s logami sociálnych sietí – najväčších lákadiel na používanie telefónu v dnešnej dobe.

Po odhalení kampane sme priniesli aj vynovenú aplikáciu Extra výhody, ktorá vďaka špeciálnej verzii navigácie Sygic dokázala sledovať správanie šoférov a odmeňovať zákazníkov O2 za zodpovednejšie šoférovanie – teda nepoužívanie telefónu za volantom a dodržiavanie rýchlostných limitov.“

Explikácia člena poroty:

Tomáš Šághy, CTO, RIESENIA.com: ,,Na #Nebuď pirát sme ocenili výborné prevedenie kampane vo všetkých smeroch aj s podporou mobilnej aplikácie s implementáciou Sygic navigácie.”

Zoznam Nominees v kategórii EXECUTION 

  • Dobré meniť netreba by Zaraguza pre klienta Baliarne obchodu, a. s. Poprad

,,Popradská káva sa omladzuje a modernizuje. Našou dlhodobou stratégiou je robiť značku kultúrne a spoločensky aktuálnu. Preto sme po témach ako PREDSUDKY a TOLERANCIA otvorili niečo nové. Žijeme v skutočne bláznivej dobe, kde ľudia už ani nevedia kým sú, lebo sa im z každej stránky pripomína to, kým nie sú. Majú robiť to aj hento, lebo inak nenájdu šťastie, krásu, produktivitu a sú stratenou existenciou vo vesmíre večnej nespokojnosti:).

Získali sme 1,6 milióna zhliadnutí video obsahu. Na YouTube malo hlavné video o dĺžke 1:14min priemernú dopozerateľnosť až 84%. Na Facebooku sme získali takmer 9,5 tisíc reakcií, z toho až 2700 zdieľaní.”

  • Dychová skúška by TRIAD pre klienta Birell/Plzeňský Prazdroj

,,Ukázali sme svetu dychovú skúšku, akú ešte nevidel. Spojili sme sa s dychovou kapelu Textilanka a fanatikom do áut Rasťom Chválom a spolu s nimi vzniklo skoro 2 minútové online video. V klipe, ktorý sa klientovi tak páčil, že bol nakoniec v celej dĺžke 2x odvysielaný aj v prime time televízie Markíza, sme zachovali vizuálnu „estetiku” dychoviek s dokľúčovaným pozadím. Preto sa naša skupina mohla objaviť prakticky vo všetkých kútoch celej republiky a dať tým najavo, že ak pijete Birell kdekoľvek, tak platí, že S Birellom nenafúkate.“

  • Hra o tróny MUW Saatchi & Saatchi pre klienta Slovak Telekom

,,Ľudia sa už od nepamäti medzi sebou hádajú o tom, ktorý hudobný štýl je najlepší. Je to metal, hiphop alebo soul? Dohadovanie, ktoré nemá konca! A niekedy sa nezhodnú ani dvaja, ktorí počúvajú rovnakú muziku.

Telekom svojim zákazníkom ponúka za výhodnú cenu hudobnú službu Deezer, ktorá obsahuje viac ako 52 miliónov skladieb. My sme sa rozhodli, že v našej kampani túto službu využijeme a pomôžeme ľuďom nájsť odpovede na všetky hudobné otázky.

Predstavujeme vám Hru o Tóny!“

To boli všetky ocenené práce v kategórii EXECUTION v minuločnej súťaži pre digitálnych marketérov Digital PIE. Využite poslednú možnosť prihlásiť svoju prácu do V. ročníka súťaže Digital PIE 2021 do konca tohto týždňa – 1.2.2021 na tomto linku. Množstvo užitočných informácií k prihláške do jednotlivých kategórii nájdete na blogu adma.sk, kde nájdete aj zoznam víťazov v kategórii PERFORMANCE v predošlom ročníku. Sledujte náš Facebook pre aktuálne informácie z diania Digital PIE.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com