Čo sa dozvieš v ADMA digital marketing academy?

Martina Ditrichová 26 marec 2019 0 komentárov
Úvod / Blog / Uncategorized / Čo sa dozvieš v ADMA digital marketing academy?

Prvý ročník ADMA academy dopadol nad očakávania. Na digitálny marketingový trh vstúpilo 18 Masters of Digital Marketing, ktorí postupne prešli 9 blokmi z oblasti digitálneho marketingu, vedenými odborníkmi z našich členských agentúr. Tešíme sa z pozitívneho feedbacku od našich absolventov a do nového ročníka akadémie vstupujeme s entiziazmom a mnohými vylepšeniami.

Adma FB 820x460

Čo všetko sa dozvieš, keď sa rozhodneš vstúpiť do našej akadémie?

Stratégia digitálnej komunikácie

Prvý blok venovaný téme digitálna stratégia viedol Peter Šebo, ktorý vlastní a kreatívne vedie digitálnu marketingovú agentúru PS:Digital. Prvá časť bola skôr teoretická, Peťo účastníkom vysvetľoval hlavné pojmy digitálnej stratégie, jej fázy, aké typy stratégie poznáme, ciele, ktoré môžeme sledovať a nástroje, ktorými sa približujeme k cieľu.

Po teoretickej časti prišli na rad príklady z praxe v agentúre. Peťo ukázal kampane z dielne PS: Digital… príklady z praxe, kde účastníci mohli vidieť dôležitosť A/B testingu pri plánovaní digitálnej stratégie. Potom prišla na rad praktická časť, v ktorej si účastníci pripravovali vlastnú stratégiu, rozdelili ju do fáz See, Think, Do, Care, definovali si aktivity pre jednotlivé fázy a konkrétne nástroje na ich naplnenie, na základe Peťovej spätnej väzby.

Web & aplikácie

Druhá prednáška Miroslava Murgaša, CEO a CTO agentúry Core 4, na tému webu a aplikácií spájala tému marketingu s IT a bola viac teoreticky ladená. Na začiatku si účastníci vypočuli prierez históriou webu a webových aplikácie, aké typy navštevujeme. Potom sa na problematiku pozreli z pohľadu marketéra a ako postupovať pri spúšťaní novej aplikácie. Vysvetlili si princípy UX a UI dizajnu, aké sú ich princípy a prečo je responzitivita alfou a omegou. Na záver dáme hot radu od Mira Murgaša: ,, Ak chcete byť v digitálnom marketingu nadčasový, sledujte porno priemysel, aspoň z diaľky. Porno začalo streamovať o 10 rokov skôr ako Youtube a teraz tam fičí virtuálna realita.“

Kreatívna tvorba

Blok Michala Pastiera, zakladateľa reklamnej agentúry Zaraguza a kreatívneho riaditeľa firmy Exponea, bol poňatý veľmi prakticky, plný ukážok zahraničných kampaní aj prác z dieľne Zaraguza, pri ktorých hrala kreativita hlavnú úlohu. Mišo Pastier ukázal účastníkom ADMA digital marketing academy rôzne postupy pri tvorbe kreatívnych konceptov. Ukázal rozdiely v kreatívnom spracovaní pre jednotlivé digitálne kanály, ako by mal vyzerať správny briefing na kreatívu a spolupráca s agentúrou. Na záver zlatá praktická rada od Michala Pastiera: ,,Nehovor mi, že si vtipný… povedz mi vtip. Nehovor mi, že si kvalitný, ukáž mi kvalitu.“

Content marketing

Mentorom bloku o obsahovom marketingu bol Juraj Sasko, spoluzakladateľ a CEO našej členskej agentúry Visibility, ktorý má za sebou viac ako 300 blogových článkov, pripravil viac ako 30 webinárov, napísal 4 e-booky. Juraj začal svoju prednášku ukážkami skvelého obsahu na sociálnych sieťach, keď to jednoducho funguje…

Počas svojho výkladu sa venoval najmä témam ako efektívne tvoriť kvalitný obsah, ako na kľúčové slová a ako čo najlepšie vytvorený obsah dostať k cieľovej skupine.

Sociálne médiá

Blok Sociálne médiá viedol mentor Marek Didák, kreatívny riaditeľ a spoluzakladateľ našej členskej agentúry Hype. Marek si ulietava na najnovších trendoch v digitálnom marketingu, čo sa odráža aj v jeho pravidelnej relácii #DigiNews. V bloku social media v podaní Mareka a jeho kolegyne  Lívie Brtáňovej, strategy & creative team leaderky, sa študenti dozvedeli stručnú históriu sociálnych sietí, aké môžu byť ciele, ktoré chceme prostredníctvom jednotlivých sietí dosiahnuť a na záver si spravili prierez konkrétnymi social media kanálmi, ktorým na Slovensku treba venovať pozornosť.

Médiá a plánovanie

Naši študenti by sa nemohli stať majstrami v digitálnom marketingu bez vedomostí z oblasti médií a plánovania, ktoré im predal Jiří Korpa-Ondo, odborník z Digiline. Jiří účastníkom vysvetlil jednotlivých aktérov a vzťahy, ktoré sú pri mediálnom plánovaní dôležité, základné pojmy a ktoré sú smerodajné dáta v tejto problematike. Ďalej sa venovali cieleniu a vyhodnocovaniu a vysvetlili si aj praktický príklad cyklu vyhodnocovanie ROI (návratnosť investície).

Analytika

Vlado Cintula z RIESENIA.com sa vo svojom bloku venoval dátam, ktoré by nám neboli veľmi platné, keby sme ich nevedeli vyhodnocovať. Ako na meranie a vyhodnocovanie dát, prevažne cez nástroj Google Analytics, na čo slúži Tag Manager, ako používať heatmap a ako trackovať návštevnosť webu sa účastníci dozvedia na kurze Analytika.

Výkonnostný marketing

Patrik Barták zo Socialists vo svojom bloku výkonnostný marketing prezradí účastníkom, čo je SEO a ako s ním správne dlhodobo pracovať, aké sú typy PPC kampaní, výkonnostné mediálne formáty aj to ako na ne.

Zavŕšenie ADMA akadémie pozostávalo z prezentácií projektov účastníkov pred komisiou, ktorá udeľovala titul Master of digital academy garantovaný asociáciou. Martin “Wosa” Woska, chief strategy & creative director TRIAD strávil s účastníkmi posledný deň akadémie a pomáhal im s ich prezentáciami. Na začiatok poskytol výklad, ako správne prezentovať.

IMG 6009

Martin si publikum pripravil zaujímavým tvrdení: ,,Možno neviete, ale public speaking je jeden z najväčších ľudských strachov. Máme smrť a potom rozprávanie na verejnosti.” Potom to odľahčil tým, že by sme z prezentovania nemali byť tak vystresovaní… v našej brandži “máme šťastie”, že nezachraňujeme ľudské životy a môžeme si dovoliť (niečo) nevedieť. Wosa poskytol okrem užitočných tipov účastníkom ADMA akadémie aj názorný príklad toho, ako by skvelá prezentácia mala vyzerať.

Okrem vedomostí zo spomínaných blokov sa účastníci akadémie môžu tešiť na výbornú kávičku a chutný catering, ktorí od prvej várky absolventov akadémie dostal iba pozitívne ohlasy.:)

 

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.