Case study: Slovak Lines – ASMR kampaň z roku 1989

Agentúra: CORE4 Advertising
Klient: Slovak Lines

Ako zvýšiť u mladých povedomie o udalostiach novembra ´89 a spojiť toto výročie so značkou Slovak Lines?

Jednou z kľúčových súčastí Slovak Lines sú autobusové spoje do susedného Rakúska. Vec, v 21. storočí úplne normálna. Ešte pred pár rokmi by však ľudia mohli byť za vyslovenie želania, že chcú ísť do zahraničia, nepekne prenasledovaní. Preto o takýchto želaniach mohli nanajvýš šepkať tak, ako šepkajú v našich špeciálnych videách.

Využili sme teda fenomén ASMR videá, alebo aj Autonomous Sensory Meridian Response. Tie predstavujú modernú formu relaxácie, známu najmä mladším používateľom internetu. Ich hlavnou súčasťou je zvyčajne šepot, ale často aj iné zvuky, s ktorými sa stretávame v každodennom živote. Napríklad zvuk dažďových kvapiek, klopkanie na drevo, či škrabanie nechtov po textílii a mnoho ďalších.

Naša kampaň pozostávala z trojice špeciálne nazvučených online videí, ktorých nosnou myšlienkou bolo práve šepkanie. Postavy z roku 1989 šepkali o svojich túžbach zažiť Prater, kúpiť si parádne rifle na Mariahilfer Strasse, alebo ísť na koncert obľúbenej kapely do Viedne. Videá uzatvára pointa, že dnes už o takýchto túžbach ľudia nemusia iba šepkať. Môžu ich hovoriť nahlas a Slovak Lines ich počúva. Preto ponúka linku BA – Viedeň s odchodmi každú hodinu. Okrem videí sme kampaň distribuovali aj pomocou šepkajúcich tematických influencerov a v šepkanom podcaste Denníka N.