Case study: Adoptuj si posteľ

Agentúra: Elite solutions
Klient: Depaul Slovensko

Ako zvýšiť počet pravidelných darcov o vyše 300%? Vytvorili sme kampaň, v ktorej sa obyčajné postele stali neobyčajným symbolom pomoci ľuďom bez domova.

Pred 13 rokmi zomrelo na podchladenie takmer 20 ľudí. Ako reakcia vznikla nezisková organizácia Depaul Slovensko, ktorá ľudom bez domova poskytuje nocľah, jedlo a ošetrenie. Aby však mohli pomôcť každému, potrebujú pomoc aj oni sami.

Spoločne sme preto vytvorili myšlienku adopcie postelí, ktoré sa stali symbolom podpory ochrany pred krutou zimou. Na webe sa objavila Paulínka, Viktória a Lujza – 3 postele s ľudským charakterom, ktoré si mohol ktokoľvek adoptovať a podporiť niektoré z 3 zariadení Depaul. Adoptívnymi rodičmi sa stali aj známy herec Marek Majeský so svojou manželkou, ktorí si v našom online spote zahrali so skutočnými návštevníkmi nocľahárne. Na internete sa pridali aj ďalšie známe osobnosti, ale najmä stovky obyčajných ľudí s neobyčajne veľkým srdcom, vďaka ktorým už pre mnohých ulica viac nebude domovom.

Výsledky s mediálnym rozpočtom len 400 €:

  • výška darov: 134 064 € ročne
  • nárast pravidelných darcov o 300% (4x viac)
  • každé investované euro do médií sa vrátilo viac ako 300-násobne
  • 1053 zdieľaní na FB a 32 000 prehratí videa