Case study: 30 rokov únie

Agentúra: Promiseo
Klient: Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska

Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska oslavovala v roku 2020 tridsiatku a my sme mali za úlohu informovať o tom ľudí. A tak vzniklo 30 unikátnych vizuálov, ktoré dávajú zmysel osobitne a spolu tvoria celok.

Dôležité bolo priblížiť tridsaťročné úspechy ľuďom. Nechceli sme však skĺznuť do tradičnej komunikácie a vydať o tom “len” PR správu, zároveň sme tiež nechceli ľudí nudiť zdĺhavými príbehmi.

Preto sme hľadali riešenie, ktoré by sa vymykalo z bežnej komunikácie. A tak sme vytvorili puzzle profil na IG, ktorý je v súčasnosti veľmi populárny. Zadefinovali sme si najdôležitejšie míľniky únie, ktoré sa počas 30 rokov stali. Zvolili sme si vhodný vizuálny štýl a vybrali sme prepájacie prvky komunikácie. A tak vzniklo 30 obrázkov komunikujúcich 30 rokov únie, každý unikátny, ručne ilustrovaný a obohatený o príbeh.

Na Instagrame sme publikovali jednotlivé craftové vizuály, ktoré vhodne dopĺňali statusy. Takto sme zachovali komplexnosť komunikácie a cieľovke odovzdali všetky dôležité informácie. Reagovali sme na aktuálnu situáciu a pre vysokú páčivosť jednotlivých príspevkov sme sa rozhodli vyrobiť merch, ktorý predstavoval 30 rokov únie.

O tejto kampani môžeme primárne hovoriť ako o osvetovej a informačnej. Zároveň sa nám touto kampaňou podarilo podporiť organizáciu aj finančne, a to vďaka rýchlej reakcii. Takže okrem ľudí, ktorých sme zasiahli v online, teraz cielime aj tých, ktorí vidia tričká únie. A tak sa z kampane, ktorá mala primárna osvetovú funkciu, stala kampaň, ktorá pomohla.

1