B2Boost – report z eventu časť II.

adma
Martina Ditrichová 1 júl 2021 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / B2Boost – report z eventu časť II.

V júni sme sa ako partner podujatia zúčastnili online konferencie B2B BOOST by Visibility. Prvú časť reportu z eventu ste si mohli na blogu ADMA prečítať minulý týždeň. Tu je pokračovanie článku z B2Boost konferencie, kde sa dozviete ďalšie zaujímavé tipy, ako si poradiť v marketingu vo svete B2B.

Boost 1

Filip Kuna, CEO Strossle Slovakia

Filip Kuna aktuálne riadi slovenskú pobočku švédskej firmy Strossle, ktorá slúži ako reklamná platforma a distribuuje natívne reklamy do prémiových médií. Filip pravidelne zdieľa svoje vedomosti a know-how vo facebookovej skupine Content Marketing Community SK/CZ, na svojom osobnom profile na Linkedin alebo v Stratégiách. Jeho cieľom je inšpirovať marketérov, aby si čo najviac značiek vybudovalo krásny vzťah so svojimi zákazníkmi.

Content marketing tak efektívny, že vaši obchodníci budú leady lopatou prehadzovať.

Začiatky Strossle pred zhruba piatimi na Slovensku neboli jednoduché, ako by sa na základe aktuálneho povedomia o značke mohlo zdať. Najväčšími konkurentmi Strossle sú Google a Facebook, na čo vám každý marketér povie, že to nie je veľmi dobré. V našich končinách vtedy nikto nepoznal Strossle, čo firma ponúka ani riaditeľa Filipa Kunu. Ako sa im teda podarilo dostať sa v používateľnosti reklamných sietí hneď za Facebook a Google a viac ako 100 renomovanými webstránkami v portfóliu a zásahom 80% populácie na Slovensku?

Ako na efektívny content marketing by CEO Strossle

  1. Kvalitný tím

Prvým a najdôležitejším indikátorom úspešného podnikania je podľa Filipa kvalitný tím. Spokojní zamestnanci sú podľa neho dôležitejší ako spokojní zákazníci. Pretože keď sa vy postaráte o svojich zamestnancov, oni sa na oplátku postarajú o zákazníka. Stále hovorím našim salesákom, “ak ťa klient nevníma ako partnera, pokojne mu zlož telefón.”

  1. Výborný produkt

Môžete mať perfektnú kreatívnu reklamu, no keď produkt sám o sebe nie je dobrý, druhýkrát už zákazníka na pozlátko nezískate a produkt si už nekúpi. V Strossle veria, že médiá sú pre ľudí dôležité a dávajú punc relevantnosti a dôveryhodnosti.

  1. Social Proof

Ľudia sa na internete správajú ako “ovečky” a často volia skratky. Keď vám niekto odporučí produkt, ktorý sám vyskúšal a bol s ním spokojný, viac nám netreba. Ľudia vnímajú recenzie, hodnotenia a odporúčania iných ľudí. Preto Filip odporúča mať na svojom webe uvedené logá partnerov, pýtajte si recenzie a hodnotenia od spokojných klienta, poskytujte prípadové štúdie.

  1. Budovanie značky

Z mnohých prieskumov vyplýva, že od silných obľúbených značiek nakupujeme častejšie a za viac peňazí, preto sa oplatí investovať aj do budovania značky. Strossle napríklad tvorí veľa vzdelávacieho obsahu na sociálne siete a pravidelne sa zúčastňuje konferencií, napríklad aj B2Boost.

Všeobecné odporúčanie investície do marketingu: značka vs. výkon – 45 : 55

Čo všetko je obsah?

filip kuna

Obsah je king, distribúcia je King Kong

Recyklácia obsahu

Dajte ľuďom na výber z rôznych formátov. Ak máte pripravené video, viete z neho pripraviť podcast do článku, rozsekať ho na márne kúsky a postupne pridávať na sociálne siete, môžete ho prepísať do článku/e-booku. Z tohto vyplýva aj zlaté pravidlo – “Nenúťte ľudí do vecí”… ak napíšete iba článok na danú tému, nútite človeka čítať, aby sa k informáciám dostal.

Distribúcia

Ak máte content hotový, gratulujeme – máte 20% roboty hotovej. Zvyšok je distribúcia a zásah ľudí.

Marketing sa nerovná reklama

Marketing pozostáva z:

  • produkt
  • cena
  • umiestnenie
  • reklama – promovanie produktu

filip kuna

Rada na záver:

Staňte sa expertom na content marketing (už za 30 dní) úplne zadarmo s know-how od Strossle – strossle.sk/expert

Zuzana Klimková, Agency Development Manager, Google

Zuzana je zodpovedná za strategické aliancie a partnerstvá s českými a slovenskými výkonnostnými agentúrami, rozvoj agentúrnych stratégií a identifikáciu nových príležitostí pre rast v rámci spoločnosti Google. Zuzana má bakalársky titul v odbore obchodný manažment na Nottingham Trent University a v súčasnosti absolvuje Executive MBA na Trinity College v Dubline.

Best practices pre B2B marketérov

Zuzana v úvode ukázala niekoľko zaujímavých štatistík, z ktorých sme pre vás vybrali dve:

  • 96% času na internete je strávených mimo vyhľadávača, iba 4% času online trávime vyhľadávaním
  • 58% marketérov uvádza, že zlepšenie kvality leadov je priorita č. 1, hneď za tým nasleduje transformácia vysoko kvalitných leadov do verných zákazníkov.

Zákaznícka cesta

zakaznicka cesta

Ako vám Google vie pomôcť so skvalitnením leadov?

  1. Meranie
  • stratégia merania sa zameriava na celú cestu zákazníka, čo vám umožní lepšie pochopiť návratnosť vašich investícii do reklamy.

google

  1. Optimalizácia
  • využite obrovské množstvo dát ku generácii kvalitnejších leadov – Smart Bidding – automatická maximalizácia konverzií, target CPA, ROAS
  1. Objavovanie
  • vyvolávajte záujem a zvýšte relevantný traffic. Snažte sa zákazníkovi čo najviac uľahčiť cestu k vám, aby vás mohli jednoducho a intuitívne kontaktovať. Spájajte sa so zapojenými návštevníkmi a predchádzajúcimi kupujúcimi (customer match, remarketing) a objavujte nových potenciálnych zákazníkov (custom intent a similar audience)

Brandformance vs. brand awareness

  1. Konverzia
  • premena návštevníkov webu na potenciálnych zákazníkov.
  • až 73% ľudí, ktorí začnú vypĺňať webový formulár ho opustí už po vyplnení prvých políčok.
  • malé zmeny v spôsobe získavania zákazníkov vám vedia pomôcť zvýšiť počet kvalifikovaných leadov až o 140%.

Na záver 3 odporúčania, vďaka ktorým zvýšite a skvalitníte leady od Google

Gejza Nagy, co-founfer a CEO Luigi’s Box

Gejza je CEO a spoluzakladateľ slovenského startupu Luigi’s Box, ktorý poskytuje e-shopom inteligentné vyhľadávanie a odporúčanie produktov. Gejza začínal ako UX / UI dizajnér pred 13 rokmi a postupne sa od práce v agentúre dostal k budovaniu globálneho riešenia Luigi’s Box, ktoré dnes využíva už vyše 1 000 webov v Európe.

Najčastejšie problémy vo vyhľadávaní, ktoré zasiahnu až o 70% zákazníkov B2B e-shopov

Prečo je vyhľadávanie dôležité?

  • vo svete B2C vyhľadáva v priemere 20% zákazníkov
  • v B2B vyhľadáva cca 70% zákazníkov
  • ľudia, ktorí vyhľadávajú vedia, čo chcú, co zvyšuje aj mieru konverzie – pri B2B je to 5x viac
  • až 92% transakcií v B2B začína vyhľadávaním

V čom je najčastejšie problém?

  1. Neviem, že niečo nefunguje. Dôležité je zanalyzovať aktuálny stav, aplikovať zmeny a merať efektívnosť zmien.
  1. Rôzne produktové kódy. B2B zakazníci vyhľadávajú produkty aj podľa produktových kódov, preto dbajte aj na logickosť produktových kódov.
  2. Nesprávna tolerancia preklepov – nie v produktovom kóde, ale v názve produktu/značky
  3. Nesprávna váha pri predajnosti – často predajné produkty automaticky stúpajú vo vyhľadávaní
  4. Vyhľadávanie bez výsledkov viac ako 10% – synonymá alebo slangové výrazy, preklepy
  5. Chýbajúca personalizácia – casto objednavane produkty
  6. Ručne nastavené filtre/fazety – stovky parametrov
  7. Pochopenie rozmerov – ten istý rozmer pre pravidelného zákazníka
  8. Ponuka alternatív – pri nedostupných, vypredaných alebo vyradených produktoch by ste mali vedieť ponúknuť alternatívu. Najlepšie je, keď sa o to postará systém
  9. Cross-sell and Upsell
  • varianty produktu
  • doplnky k produktom – ponúknite náhradné diely, komplementy, atď.
  1. Kvalita dát – neštrukturované dáta, štrukturované dáta, tabuľky/manuály/dokumenty – dbajte na kvalitu a vylaďte vyhľadávanie
  2. Škálovanie – viac domén, aktualizácia dát, rýchlosť vyhľadávania ( odozva v stovkách milisekúnd)

Užitočné tipy pre B2B aj v B2C?

  • viditeľné vyhľadávacie políčko v hlavičke
  • našepkávajte – už pri začatí písania slova by mal systém pomôcť s výrazom
  • personalizované výsledky
  • práca s preklepmi, slangové výrazy a synonymá
  • Query Understanding – “zelený batoh” – systém by mal chápať, že slovo zelený je farba a batoh je produkt
  • relevancia výsledkov – na vyladenie vyhľadávania musíte veľa merať a vyhodnocovať
  • A/B testy a ich dopady vo vyhľadávaní
  • filtre vo vyhľadávaní – vybere tie správne kľúčové filtre, ktoré uľahčia nákup
  • rýchlosť vyhľadávania

Ako mať dokonalý search?

Samuel Huba, CEO Shoptet

Samuel Huba zastáva funkciu výkonného riaditeľa Shoptetu. Jeho hlavným cieľom je búrať bariéry v začiatkoch podnikania e-shopárov a pomáhať im rásť. Shoptet je OS pre biznis, ktorý využíva už 30 000 e-shopov a je jednotkou v regióne. Samuel Huba v minulosti viedol medzinárodné expanzie, nastavoval obchodné stratégie a riadil operations v niekoľkých technologických firmách a startupoch.

Nové pravidlá hry v B2B? Alebo ako sme posunuli B2B segment v e-commerce cez B2B a D2C.

Stratégia a marketing pre vaše D2C – direct-to-consumer

Na začiatok je potrebné definovať si ciele. Nemusí sa jednať iba o obľúbený cieľ každého biznisu – zvýšenie obratu. Cieľom na prechode k D2C môže byť získať relevantný feedback od zákazníka, rýchlejšiu spätnú väzbu pri komunikácii s ním, atď.

Čomu venovať pozornosť?

  1. Customer insights a inovácie
  2. Kontrola User experience
  3. Vytvorte omnichannel marketing – vaši zákazníci konzumujú rôzne médiá, sociálne siete. Zamyslite sa nad správnym mixom, aby marketing sedel
  4. Drivujte svoj vlastný predaj, čím najlepšie prispejete k zvýšeniu obratu

Resumé na záver

Ak vás článok zaujal, prečítajte si aj prvú časť reportu TU. O svoj pohľad na stratégiu, užitočné tipy na nástroje, dáta a obsah, ktorý predáva sa na B2Boost ešte podelil Martin Boczek zo spoločnosti Na pare, Ľuboš Sabo, Head of Sales, Visibility a LinkedIn Storyteller Miki Plichta.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com