Ako uspieť v špeciálnej kategórii DIGITAL MEDIA SOLUTION a ktoré práce zvíťazili na Digital PIE 2021?

digital media solution
Martina Ditrichová 25 január 2022 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Ako uspieť v špeciálnej kategórii DIGITAL MEDIA SOLUTION a ktoré práce zvíťazili na Digital PIE 2021?

Deadline prihlasovania prác do súťaže Digital PIE 2022 sa nezadrzateľne blíži a my vám na blogu ADMA prinášame posledný zo série článkov, ktoré vám majú pomôcť pochopiť lepšie jednotlivé kategórie súťaže. Zatiaľ ste mali možnosť prečítať si užitočné tipy k prihláške do troch hlavných kategórií – PERFORMANCE, IDEAEXECUTION. V aktuálnom článku sa dočítate, ako pripraviť prihlášku do kategórie DIGITAL MEDIA SOLUTION a kto získal toto špeciálne ocenenie IAB Slovakia v minulom ročníku Digital PIE. Užitočné informácie k tejto kategórii poskytol bývalý porotca Jozef Šajdík z IAB Slovakia.

DIGITAL MEDIA SOLUTION – Špeciálne ocenenie IAB Slovakia 

Cieľom tohto ocenenia je zviditeľnenie inovatívnych, hodnotných a úspešných digitálnych mediálnych riešení z oblasti slovenského digitálu. Charakteristika DIGITAL MEDIA SOLUTION by sa dala vystihnúť slovom “inovatívnosť”. Jedinou podmienkou prihlásenej práce je, aby sa jednalo o “novinku”, niečo, čo tu predtým nebolo a čo prinieslo preukázateľne zlepšenie výsledkov.

Inovatívnosť. V čom napríklad?

  • Digitálne médiá – nový formát (napr. reklamný), spôsob nákupu/predaja, dátové možnosti/spracovanie dát, marketing
  • Mediálne agentúry – výskumy, forma nákupu, mediálne plánovanie, unikátne využitie nástrojov/technológií
  • Zadávatelia/tech firmy – aplikácie, digitalizácia služieb, využitie dát/technológií, unikátny nástroj

Prihlášku do DIGITAL MEDIA SOLUTION môžu poslať:

Prihlasovatelia do DIGITAL MEDIA SOLUTION nie sú limitovaní členstvom v IAB Slovakia. 

  • Digitálne médiá
  • Mediálne agentúry
  • Digitálne a kreatívne agentúry
  • Zadávatelia
  • Technologické spoločnosti

V prihláške zdôvodnite účel práce a jej hodnotu tak, aby to bolo pre porotu zrozumiteľné (pokiaľ by sa jednalo o technologické riešenie či algoritmus, samotným kódom PIE nezískate).

Prihlásené práce musia spĺňať obhájiteľný, kvantifikovateľný a dokázateľný dopad na: 

o    predaj digitálnych médií, formátov, produktov a služieb;

o    rozšírenie zásahu digitálnych médií, formátov, produktov a služieb;

o    zefektívnenie plánovania nákupu/predaja digitálnych médií, formátov, produktov a služieb;

o    engagement (zapojenie) konzumentov digitálnych médií, formátov, produktov a služieb.

Víťazi v DIGITAL MEDIA SOLUTION na Digital PIE 2021

Udržovať zoznam všetkých slovenských podcastov je takmer nemožné, pretože každý deň vznikajú nové a nové. V žiadnej z existujúcich aplikácií na prehrávanie podcastov nie je možnosť filtrovať podcasty podľa jazyku či krajiny, v ktorej vznikli. A tak sme sa rozhodli, že túto dieru vyplníme. Preto sme vytvorili podmaz.sk, aby sme priniesli miesto, kde je možné objavovať nové slovenské podcasty, vytvárať si vlastné playlisty, vyhľadávať podľa kategórií, sledovať obľúbených autorov. Chceli sme tým nielen pomôcť poslucháčom orientovať sa v už dosť veľkom počte slovenských podcastov, ale dať aj šancu novým začínajúcim podcasterom na to, aby sa ich podcast nestratil v záplave úspešnejších relácií.

Zároveň sme na slovenskom trhu vytvorili jedinečnú reklamnú platformu na predaj digitálnej audio reklamy, ktorú je možné nakupovať priamo, ale aj programaticky cez viaceré DSP.

Hodnotenie člena poroty Jána Šácha z Digiline

Portál podmaz.sk je najvýraznejší počin v slovenskom online mediálnom priestore za uplynulý rok. Agregovaním a kategorizovaním podcastov vytvorili priestor pre predaj cielenej audio reklamy. 

Na začiatku pandémie COVID-19 bol na Slovensku problém nedostupnosti informačných tel. liniek štátu. V bot.media sme na to ihneď reagovali a za 72 hodín, v 4-člennom tíme, sme vytvorili  nástroj (widget) na automatizovanú konverzáciu na najčastejšie otázky ohľadom koronavírusu. Zdarma šíriteľný widget (covid.chat) s aktualizovanými informáciami z oficiálnych zdrojov si mohol ktokoľvek vložiť na webstránku. Po 3 dňoch od spustenia sa dostal covid.chat do médií a bol nasadený 100+ spravodajských a štátnych weboch. Ďalšími míľnikmi bola verzia pre FB Messenger, rozhranie pre samosprávy a interaktívna mapy šírenia COVID-19 pre krízový štáb. Po 80 dňoch bol covid.chat nasadený na viac ako 1000+ webstránkach inštitúcií, s viac ako 660 tis. unikátnymi užívateľmi a 3,5 mil. spustení konverzácií.Týmto unikátnym využitím automatizovanej komunikácie sme dokázali čiastočne nahradiť nefungujúce komunikačné kanály štátu. #probono

Hodnotenie člena poroty Jána Šácha z Digiline

Ľudia dokážu krásne činy. Veľmi rýchlo vytvorili prostredie na získavanie hodnoverných informácii o ochorení Covid 19. Tento chatbot bol k dispozícii slovenským médiám, ktoré ho vo veľkých počtoch zaradili na svoje hlavné stránky. Médiá potvrdili svoju významnú úlohu v kvalifikovanom informovaní verejnosti. 

Deadline na prihlásenie prác do VI. ročníka Digital PIE je 30. január 2022. Prihlášku odošlete prostredníctvom formulára na webe digitalpie.sk

 

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com