Ako na skvelý obsahový marketing?
Ďalšou témou bloku ADMA digital marketing academy je Content marketing, ktorý je neodmysliteľnou súčasťou digitálneho marketingu. Mentorom bloku o obsahovom marketingu bol viac než kompetentný Juraj Sasko, spoluzakladateľ a CEO našej členskej agentúry Visibility, ktorý má za sebou viac ako 300 blogových článkov, pripravil viac ako 30 webinárov, napísal 4 e-booky a tvoril videá na Youtube už pred 6 rokmi. Juraj počas dlhoročnej tvorby online obsahu nazbieral množstvo skúseností, o ktoré sa podelil so žiakmi našej akadémie.
My vám teraz zopár zaujímavých informácií a príkladov skvelého kontentu prinášame prostredníctvom ADMA blogu.
Príklady na inšpiráciu, kedy to jednoducho funguje
Obsah je o nápade a o tom poznať cieľovú skupinu. Musíte sa vedieť vcítiť do toho, čo by vášho zákazníka mohlo inšpirovať, pobaviť, o čo by mohol mať záujem. Dobrý obsah znamená celý koncept, nie len vytvoriť skvelý článok či oku lahodiacu fotku.
Doritos
Yoyo tricks na Youtube
Yoyo tricks majú na Youtube viac ako 200 000 sledovateľov a vedia ako na skvelý content. Venujú sa čisto iba hračke jojo. Tomu ako s ním robiť triky, ako ho olejovať či dokonca pchať do vrecka. Rozoberajú túto zdanlivo úzku tému z nekonečného množstva pohľadov. Juraj poskytol Yoyo tricks ako perfektný projekt, ktorému po obsahovej stránke nič nechýbe. Sám sa pochválil, že už má tiež svoje jojo.
5-minutes crafts
Stránka na Facebooku, ktorá má na svojich videách milióny vzhliadnuté už po pár dňoch. Aj keď sa jedná o obsahový produkt, nie o komerčný, na inšpiráciu môže slúžiť jednoduchosť, s ktorou svoje 5-min videá tvoria.
https://www.facebook.com/5min.crafts/videos/735335153488332/
Aby sme nezostali čisto iba pri praxi, poskytneme aj zaujímavé infografiky, ktoré vám pomôžu pri starostlivosti o váš content marketing.
Matica tvorby obsahu
Veľmi podstatnou súčasťou obsahového marketingu sú kľúčové slová, ktoré vás správnym používaním dostanú presne tam, kam potrebujete.(na vrchné priečky vyhľadávača:) Prečítajte si blog z pera Mareka Šulíka z Visibility, kde nájdete veľa užitočných rád, ako sa orientovať vo svete kľúčových slov.
Buďte efektívni!
Využite jednu ideu a zrecyklujte ju na viacero druhov obsahov. Zachováte konzistentnosť a ušetríte kopu času. Prečo by sa nedal jeden nápad na obsah pretaviť do viacerých podôb?
- Článok
- videoblog
- Infografika
- Prezentácia
- Podcast
- Rozhovor
- ebook
- webinár
Ak už ste vytvorili pútavý obsah, s ktorým ste spokojní – výborne! Nemalo by to ale žiaden zmysel, pokiaľ by ho nikto nevidel, preto venujte čas aj správnej distribúcii obsahu, aby sa dostal k vašej cieľovej skupine… a zabil klinec po hlavičke.:)
Vyprodukovať obsah je jedna vec, druhá je ho dostať medzi ľudí:
- SEO
- Infuenceri
- Strossle
- Kontextové PPC
- Promo cez sociálne siete
- Emailing
Veríme, že sme vám naším stručným článkom poskytli užitočné informácie, ako na tvorbu obsahu.
Už teraz sa môžete tešiť na pokračovanie článkov zo zákulisia ADMA digital marketing academy.